• <Więcej na stronie intel.com
Masthead Light

Popularna gra na nowej platformie

Firaxis optymalizuje grę Civilization V* pod kątem urządzeń Ultrabook™ z ekranem dotykowym

Sid Meier, jak nikt inny, zasługuje na miano guru studia Firaxis, za niezwykle popularne, projektowane przez niego gry. Do tych należy właśnie ostatnie wcielenie popularnej strategii turowej: Civilization V*. Tury są wykonywane na zmianę przez kolejnych graczy, którzy —zaczynając od czasów prehistorycznych — prowadzą swoje cywilizacje przez kolejne epoki. W trakcie rozgrywki gracze tworzą własne imperia — zakładając osady, dowodząc ludnością cywilną oraz wojskiem, planując działania, zarządzając zapasami itp. Chwalona przez krytyków i sprzedana w ponad 9 milionach egzemplarzy gra Civilization V* stała się prawdziwym hitem na rynku, a co najważniejsze — wciąż oczarowuje.

Jaki jednak jest sens w ulepszaniu czegoś, co jest dobre?

Jak mówi Dennis Shirk, producent gry Civilization V ze studia Firaxis — Niegasnące zainteresowanie fanów grą było głównym motorem do działania. Niezwykła, pełna szczegółów oprawa graficzna oraz potężne wymagania obliczeniowe sprawiały, że gra miała być przeznaczona wyłącznie na komputery stacjonarne. Na szczęście wiele się zmieniło.

„Chcieliśmy, aby praktycznie w każdym miejscu można było grać w nasze gry strategiczne” — mówi Marc Meyer, projektant interfejsu użytkownika. „Nie ma nic fajniejszego, niż możliwość grania w Civilization V siedząc na kanapie — a nie przy biurku, jak dotychczas. Civilization V to gra, która wymaga myślenia. Komfortowe warunki podczas rozgrywki są więc niewątpliwą zaletą”.

Dzięki współpracy z zespołem rozwoju urządzeń Ultrabook™, te możliwości stały się realne. Technologia Intel® HD Graphics, wbudowana w procesor Intel® Core™ i5 i Intel® Core™ i7 trzeciej generacji, zapewnia urządzeniom Ultrabook wystarczająco dużo mocy obliczeniowej, aby renderować pełną szczegółów grafikę w grze w sposób tak płynny, jak na komputerach stacjonarnych. Zaś ekran dotykowy urządzenia Ultrabook z systemem Windows* 8 sprawia, że gra jest jeszcze bardziej podręczna.

— Dotyk umożliwia nawiązanie lepszego kontaktu z użytkownikiem — powiedział Marc Meyer. — Zmienia także sposób przewijania mapy. Przeciąganie mapy świata na ekranie urządzenia Ultrabook jest bardziej instynktowne.

Przygotowując się do dłuższej rozgrywki, nie tylko możliwość siedzenia na wygodnej kanapie czy fotelu jest miłą odmianą. Cała gra staje się o niebo przyjemniejsza. — Na komputerze stacjonarnym można grać godzinę — jak powiedział Dennis Shirk. — Jeśli jednak weźmiesz ze sobą do pociągu urządzenie Ultrabook, możesz grać znacznie dłużej. Następnie zapisujesz grę, a po powrocie do domu, rozsiadasz się wygodnie na kanapie lub siadasz przy biurku i grasz dalej”.

Zespół pracujący dla studia Firaxis i inżynierowie firmy Intel wspólnie uczynili wielkie postępy w kierunku optymalizacji gry Civilization V pod kątem nowego urządzenia Ultrabook.

Materiały związane z grą Civilization V*

— Urządzenie Ultrabook™ jest zoptymalizowaną, ujednoliconą platformą. Dzięki obsłudze technologii dotykowej stanowi bardzo atrakcyjne rozwiązanie — gra w Civilization V na urządzeniu Ultrabook™ z ekranem dotykowym to prawdziwa frajda.

— Tim Kipp, Systems Lead, Firaxis

Znajdź idealną konfigurację

Kup teraz >