Przez ostatnie kilka lat rozwiązania typu Oprogramowanie jako usługa (SaaS) znacznie zyskały na popularności i coraz częściej stosowane są w przedsiębiorstwach. Według firmy Gartner SaaS jest największym segmentem rynku usług chmury publicznej i oczekuje się, że jego wartość wzrośnie od 101 miliardów USD w 2020 r. do 138 miliardów USD w 2022 r.1. Ma to sens: zamiast martwić się o instalacje lokalne SaaS, zapewnia użytkownikom dostęp do danych i aplikacji w dowolnym miejscu i czasie, na dowolnym urządzeniu.
Pandemia na pewno wystawiła te zapewnienia na próbę. Prawie z dnia na dzień biurowce opustoszały, gdyż pracownicy zostali odesłani do pracy z domów. Pracownicy korzystali z własnych sieci domowych, a często także z własnych urządzeń, aby łączyć się z firmą. W efekcie firmy musiały w trybie pilnym wypracować nowe metody współpracy.
Choć wiele przedsiębiorstw miało już platformy do współpracy online, przed pandemią współpraca była ciągle jeszcze procesem opartym na fizycznym kontakcie. Oczekiwano, że pracownicy na terenie firmy będą spotykać się w tym samym pomieszczeniu i tylko uczestnicy z innych lokalizacji mieli dołączać do spotkania przez telefon. Gdy nagle wszyscy stali się uczestnikami z innych lokalizacji, działy IT szybko przekonały się, że choć rozwiązania SaaS na potrzeby spotkań i współpracy zapewniają wiele korzyści, powodują też pewne wyzwania, takie jak doświadczenia użytkownika, bezpieczeństwo i weryfikacja tożsamości. Ponadto integrowanie różnych rozwiązań SaaS do współpracy i konferencji ze sobą oraz z innymi platformami sprawiało działom IT problemy.
Przygotowanie na hybrydowe środowisko pracy
Obecnie, gdy ludzie wracają do biur, to dobry moment dla działów IT na ponowną ocenę rozwiązań wdrożonych w czasie pandemii, aby upewnić się, że są one odpowiednie także do zastosowania w warunkach biurowych. Przed pandemią infrastruktura korporacyjna była tworzona przy założeniu, że większość spotkań odbywać się będzie twarzą w twarz. Jeśli ktoś dołączał zdalnie, często działo się to przez telefon lub jako pojedynczy strumień wideo udostępniany poprzez platformę do współpracy online.
Po zakończeniu pandemii będziemy mieli do czynienia z hybrydowym środowiskiem pracy, w którym każdy pracownik — niezależnie czy pracuje w domu, w drodze czy w biurze — będzie musiał zalogować się na platformie współpracy online w celu uczestnictwa. Dla małych przedsiębiorstw to może nie być duży problem, jednak w przypadku kampusów korporacyjnych z dziesiątkami tysięcy pracowników, łatwo można przewidzieć, że w którymś momencie skończy się przepustowość.
Korzystaj z zalet SaaS dzięki podejściu hybrydowemu
Technologie takie jak rozwiązanie Intel Unite® ułatwiają pełną realizację obietnicy i korzyści platform SaaS do współpracy bez zapychania sieci lub pogarszania doświadczeń użytkownika. Wykorzystuje ono zarówno aplikacje w chmurze, jaki i lokalną sieć, aby tworzyć chmurę hybrydową do przesyłania danych w sposób możliwie najskuteczniejszy.
Na przykład wyobraź sobie, że organizujesz w centrali firmy spotkanie dla wszystkich pracowników przez Zoom na 10 000 osób. W przypadku infrastruktury opartej wyłącznie na chmurze strumień treści zostałby wysłany z siedziby firmy do chmury, tylko po to, aby 10 000 pracowników siedzących przy własnych biurkach musiało go sobie pobrać. Rozwiązanie Intel Unite® umożliwia natomiast pobranie takiego strumienia tylko raz, na centralny komputer z systemem Windows 10 i procesorem Intel® Core™ i5 lub nowszym, który pełniłby rolę hosta sesji. Następnie centralny komputer streamuje treść bezprzewodowo w całej sieci wewnętrznej, znacznie zmniejszając obciążenie dla przepustowości i potencjalne opóźnienia. Ułatwia to również zapewnienie, że dane i udostępnione materiały są bezpieczniejsze wewnątrz zapory korporacyjnej.
To hybrydowe podejście zwiększa możliwości inteligentnej architektury, która łączy największe zalety rozwiązania SaaS i rozwiązań lokalnych w możliwie najefektywniejszy sposób. Zapewnia wszystkie korzyści wynikające z szybkości sieci LAN, komunikując się bezpośrednio w razie potrzeby, a także uwalniając dział IT od konieczności zarządzania dodatkową infrastrukturą, która może być lepiej dostarczona przez chmurę.
Nadszedł czas, aby przyjrzeć się narzędziom i przestrzeniom do współpracy w biurze i sprawdzić, czy nadal spełniają one potrzeby pracowników w nowym, hybrydowym środowisku pracy. Korzystając z technologii takich jak rozwiązanie Intel Unite® do dostarczenia treści w infrastrukturze hybrydowej i upraszczania doświadczeń związanych z przestrzenią współpracy umożliwia dalsze zapewnianie pracownikom warunków do płynnych spotkań i efektywnej współpracy. Dowiedz się więcej już dziś.
Zobacz praktyczne zastosowanie rozwiązania Intel Unite®
Dowiedz się, jak zapewnić łatwe w użyciu, otwarte, przystosowane do rozbudowy hybrydowe środowisko współpracy, prosząc o zaprezentowanie rozwiązania Intel Unite®.