Co to jest przetwarzanie grafiki w chmurze?
Wraz z rosnącym tempem obliczeń wizualnych, dostawcy usług przetwarzania w chmurze (CSP), operatorzy telekomunikacyjni (CoSP) i przedsiębiorstwa ponownie zastanawiają się nad fizycznym i wirtualnym rozmieszczeniem zasobów obliczeniowych. Przetwarzanie grafiki w chmurze składa się z zestawu funkcji do zdalnego korzystania z treści i usług, które koncentrują się wokół efektywnego dostarczania wrażeń wizualnych — zarówno na żywo, jak i w plikach — oraz aplikacjach, które do treści wideo dodają inteligencję i wykorzystują uczenie maszynowe oraz inne obszary sztucznej inteligencji, takie jak rozpoznawanie obiektów.
Audycja Chip Chat: Rozwój i wdrażanie rozwiązań przetwarzania grafiki w chmurze ›
Blog: Globalny popyt na usługi filmowe wymaga nowych rozwiązań sprzętowych i programowych ›
Raport: nowe podejście do usług przetwarzania grafiki w chmurze na potrzeby ewoluujących mediów
Wpływ rozwoju mediów na centra przetwarzania danych opartych na chmurze będzie stanowić obciążenie dla dostawców usług przetwarzania w chmurze (CSP), dostawców usług komunikacyjnych (CoSP) oraz przedsiębiorstw. Zapoznaj się z raportem, aby dowiedzieć się więcej na temat rozwiązań tego problemu.
Program Open Visual Cloud
Aby wspomóc ekosystem oraz zapewnić dostęp do elementów składowych i linii rozwojowych — w celu opłacalnego wdrażania innowacji w dziedzinie przetwarzania grafiki w chmurze — firma Intel dostarcza referencyjne plany na potrzeby usług przetwarzania grafiki, korzystające z istniejących funkcji open source firmy Intel, udostępnianych w ramach otwartego projektu Open Visual Cloud. Program Open Visual Cloud zapewnia wysoką jakość i wydajność, dostęp do otwartego oprogramowania i sprawdzone elementy składowe — na potrzeby kodowania, dekodowania, wnioskowania i renderowania — a także referencyjne linie rozwojowe z obsługą obciążeń przetwarzania w chmurze. Celem takiego podejścia jest zminimalizowanie barier w rozwoju innowacji — tak, aby umożliwić szybsze i łatwiejsze tworzenie i monetyzację usług przetwarzania grafiki w chmurze. Obsługa znanych standardów pozwala otrzymać wsparcie szerszej społeczności open source oraz obejmuje media (FFMPEG i GStreamer), AI (TensorFlow*, Caffe*, MXNet*, ONNX*, Kaldi*) i grafikę (OpenGL, DirectX).
Aby dowiedzieć się więcej na temat programu Open Visual Cloud, pobrać kod i zacząć wdrażać innowacje, odwiedź stronę:
Grupa robocza wdrażająca oprogramowanie AOMedia AV1 do kolejnych platform wideo ›
Dlaczego więcej firm korzysta z kodeka wideo Open Source AV1 ›
Główna koncepcja zapewnia szybkie i wydajne kodowanie AV1 na większej liczbie platform wideo ›
Blog Netflix: Wydajność kodera i dekodera AV1 typu open source ›
Przetwarzanie multimediów
Oparte na chmurze przetwarzanie i dostarczanie multimediów w odpowiedzi na eskalację ruchu wideo w kanałach przewodowych i bezprzewodowych stały się niezwykle ważną usługą dla dostawców usług w chmurze, operatorów telekomunikacyjnych i przedsiębiorstw. Dominującymi przypadkami użycia obciążeń mediów są transmisje na żywo, materiały wideo i multimedia najwyższej jakości. Nowy serwer GPU Intel® jest idealny do transkodowania / kodowania multimediów o dużej gęstości w celu streamowania wideo w czasie rzeczywistym over-the-top (OTT). Instrukcje Intel® Advanced Wektor Extensions 512 (Intel® AVX-512) umożliwiają przyspieszenie transkodowania i streamowania materiałów wideo wysokiej jakości. Wymagające zadania, które mają krytyczne znaczenie dla środowiska przetwarzania grafiki w chmurze — w tym analiza multimediów, kodowanie i dekodowanie danych wideo, tworzenie treści cyfrowych, modelowanie i symulacja 3D oraz wizualizacja — zyskują większą wydajność. Dodatkowa mikroarchitektura i zestawy instrukcji znacząco zwiększają możliwości przetwarzania grafiki w chmurze, takie jak VNNI (Vector Neural Network Instructions), dzięki czemu poprawiają wydajność operacji w głębokich sieciach neuronowych.
Blog: Sposób na obniżenie całkowitych kosztów użytkowania usług przetwarzania grafiki w chmurze ›
Blog Qwilt: Nieodwracalne zmiany w dostarczaniu treści multimedialnych ›
Dowiedz się, jak firma ATEME* obniżyła koszty dystrybucji treści bez uszczerbku dla jakości obrazu ›
Analiza multimediów
Analiza multimediów przeprowadzana na żywo lub na rozproszonych strumieniach wideo może pomóc dostawcom usług, agregatorom treści i sieciom CDN (Content Delivery Network) w lepszym zrozumieniu natury treści wizualnych i pozyskaniu przydatnej wiedzy. Poprzez przyłączanie bloków konstrukcyjnych z Open Visual Cloud, takich jak kluczowe komponenty zestawu narzędzi OpenVINO™ i Scalable Video Technology, zaawansowane aplikacje do analizy mediów mogą wykonywać różne zadania — od badania wzorców ruchu w inteligentnym mieście po dostosowywane wstawianie reklam i nie tylko. Codziennie wymienia się miliardy elementów zawartości wizualnej, co pozwala na tworzenie nowych, przydatnych usług oraz dodawanie funkcji i możliwości do usług już istniejących.
Nowa karta akceleratora firmy Celestica z procesorem Intel® do analizy multimediów VCAC-A ›
Realistyczne multimedia
Innowacje w rozwiązaniach opartych na rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej zmieniają sposób, w jaki ludzie wchodzą w interakcję ze światem. Technologie te inspirują także innowatorów do wprowadzania nowych produktów, usług i modeli biznesowych na rynek przetwarzania grafiki w chmurze, dzięki czemu sprzyjają otwieraniu nowych możliwości dla dostawców usług chmurowych (CSP), operatorów telekomunikacyjnych i nadawców treści. Zaawansowane, wciągające aplikacje multimedialne — takie jak sferyczne transmisje na żywo, procedury serwisowe oparte na rzeczywistości rozszerzonej, atrakcyjne doświadczenia rozrywkowe i środowiska wirtualne oparte na lokalizacji — dopiero zaczynają budować swoją pozycję w—branży. Najnowsze osiągnięcia w zakresie przenoszenia obciążeń przetwarzania grafiki w chmurze na brzeg sieci zapewniają wyższą jakość — rozwiązują bowiem problemy związane z przepustowością i opóźnieniami, które stanowiły wyzwanie w przypadku wielu wdrożeń multimedialnych.
Wolumetryczne rozwiązanie do przechwytywania i streamowania 3D VOD dla chmury publicznej ›
Studium przypadku: streamowanie 8K w czasie rzeczywistym z chmury ›
Streszczenie: Łatwe korzystanie z filmów w jakości 8K VR dzięki ich błyskawicznemu pobieraniu ›
Grafika w chmurze
Pracownicy mogą zdalnie współpracować z wykorzystaniem aplikacji graficznych 3D. Dzięki aplikacjom od Citrix, Microsoft i VMware złożone projekty oraz wizualizacje mogą być obsługiwane przez wysokowydajne serwery w środowisku wirtualnym, co umożliwia dynamiczne dostosowywanie zdalnych pulpitów lub zdalnego renderowania do wymagań. Skalowalne procesory Intel® Xeon® z zestawem narzędzi do renderowania Intel® oneAPI (element Open Visual Cloud) zapewniają potężne i elastyczne śledzenie promieni oparte na procesorach, szeroko stosowane przez profesjonalne studia w Hollywood oraz społeczność naukowców zajmujących się wizualizacjami.
Studium przypadku firmy Chaos: Śledzenie promieni dla wszystkich, lokalnie lub w chmurze ›
Nowa karta akceleratora firmy Celestica z procesorem Intel® do renderowania VCAC-R ›
Gra w chmurze
Gry online przechodzą do modelu streamowania w chmurze, podobnie jak muzyka, filmy i programy telewizyjne. Rozwój gier online zapewnia dodatkowe przychody dzięki niemarkowemu oprogramowaniu, które pozwala operatorom na oznakowanie, czerpanie zysków z usług typu OTT i oferowanie ich subskrybentom oraz docelowym okazjonalnym graczom w domu. Nowy serwer GPU Intel® idealnie nadaje się do gier w chmurze z systemem Android, o wysokiej gęstości i małych opóźnieniach.
Informacje i warunki
Firma Intel zobowiązuje się do poszanowania praw człowieka i unikania współudziału w ich naruszaniu. Zobacz globalne zasady firmy Intel dotyczące praw człowieka. Produkty i oprogramowanie firmy Intel przeznaczone są wyłącznie do wykorzystania w aplikacjach, które nie naruszają międzynarodowo uznanych praw człowieka, ani nie przyczyniają się do ich łamania.
Bądź w kontakcie
Intel IT Center pozwala na bieżąco śledzić technologie, trendy i pomysły kształtujące przyszłość miejsc pracy.
Przesyłając ten formularz, potwierdzasz, że jesteś osobą pełnoletnią i upoważniasz firmę Intel do skontaktowania się z Tobą telefonicznie lub pocztą e-mail w celach marketingowych. Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z subskrypcji. Strony internetowe oraz informacje otrzymywane od firmy Intel podlegają naszym Zasadom poufności danych oraz Warunkom użytkowania.
Przesyłając ten formularz, potwierdzasz, że jesteś osobą pełnoletnią i upoważniasz firmę Intel do skontaktowania się z Tobą telefonicznie lub pocztą e-mail w celach marketingowych. Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z subskrypcji. Strony internetowe oraz informacje otrzymywane od firmy Intel podlegają naszym Zasadom poufności danych oraz Warunkom użytkowania.