Sztuczna inteligencja wspiera nieoczekiwanie ważną sprawę

Kanadyjskie muzeum wojskowe wprowadziło sztucznie inteligentnych asystentów wirtualnych do przeprowadzania badań przesiewowych pod kątem Covid-19 przy użyciu systemów dostosowanych do firm o dużym natężeniu ruchu, stworzonych przez firmę CloudConstable i obsługiwanych przez firmę Intel.

Animowani wirtualni asystenci pomagają w ochronie pracowników muzeum podczas pracy nad zachowaniem historycznych pojazdów w czasie pandemii. To może być przyszłość historii i ogromne wsparcie dla innych znękanych koronawirusem biznesów.

Większość firm, które dostarczają podstawowe produkty i usługi pozostała otwarta, aby zapewnić podstawowe potrzeby. Inne pozostają otwarte, aby utrzymać historię przy życiu.

Muzeum Regimentu Ontario (Ontario Regiment Museum) posiada największą kolekcję historycznych bojowych pojazdów wojskowych w Ameryce Północnej, z których niektóre wypożyczane są na potrzeby produkcji telewizyjnych i filmowych, na rekonstrukcje historyczne oraz parady. Aby utrzymać te historyczne artefakty przy życiu, należy regularnie z nich korzystać i dokonywać bieżących napraw i robi to mała armia wolontariuszy, którzy wspierają muzeum także w trakcie pandemii.

Wyróżnia się wśród nich plutonowa Lana (MCpl), animowana asystentka wirtualna (AVA), stworzona przez firmę kanadyjską firmę technologiczną CloudConstable. Stacjonuje, ubrana w moro, przy wejściu dla pracowników, gdzie skanuje wolontariuszy pod kątem objawów koronawirusa Covid-19. Ponieważ plutonowa Lana udowodniła, że jest skuteczna i lubiana przez pracowników, powstały plany sklonowania jej, aby witała osoby odwiedzające muzeum po jego ponownym otwarciu na zwiedzających.

W ostatnich latach firma CloudConstable współpracowała z firmą Intel nad technologią AVA dla inteligentniejszych miast, wykorzystując sztuczną inteligencję (AI) głosową i wizyjną, aby witać odwiedzających w wielu środowiskach, od muzeów po placówki medyczne i sklepy detaliczne. Firma ulepszyła technologię, aby zaangażować się w zwalczanie epidemii Covid-19, wprowadzając nowy, bezdotykowy pomiar temperatury, opcje wykrywania gorączki, niestandardowe pytania przesiewowe oraz procedury dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa. Firma uważa, że ich wirtualni asystenci mogą pomóc różnym przedsiębiorstwom w ponownym otwarciu w sposób odpowiedzialny, biorący pod uwagę potrzebę ograniczania ryzyka związanego z pandemią w najbliższej przewidywalnej przyszłości.

„Zautomatyzowane śledzenie i monitorowanie pod kątem Covid-19 zapewnia bezpieczeństwo nie tylko naszych członków, ale także całej naszej społeczności”.

Gita D’Souza, wolontariuszka muzeum

AI z osobowością walczy w słusznej sprawie

Plutonowa Lana została początkowo zaprojektowana jako przyjazny, życzliwy sposób na witanie odwiedzających i świadczenie usług podczas imprez, takich jak rejestrowanie odwiedzających i przekazywanie informacji o obiekcie. Może ona policzyć odwiedzających, zapewnić kontrolę tłumu i zezwolić na wejście na podstawie biletu, kodu QR lub nawet technologii rozpoznawania twarzy, jeśli użytkownicy wyrażą na to zgodę. Dzięki możliwości przetwarzania języka naturalnego może prowadzić rozmowę i odpowiadać na często zadawane pytania; może także z łatwością odpowiedzieć na kiwnięcie głową na „tak” lub „nie”, korzystając z AI wykrywania głębi.

Jednak w marcu tuż przed jej debiutem, muzeum zostało zamknięte z powodu szybkiego wzrostu liczby zakażeń nowym koronawirusem. Firma CloudConstable skonsultowała się z Muzeum Regimentu Ontario, aby znaleźć nowe sposoby na wykorzystanie animowanego asystenta osobistego.

Muzeum ma zespół ponad 100 wolontariuszy, którzy odpowiadają za utrzymanie kolekcji historycznych pojazdów wojskowych, w tym takich, które pochodzą z lat 40 ubiegłego wieku. To ludzie, którzy upewniają się, że pojazdy mają odpowiednie paliwo, ich uszczelki są w dobrym stanie, a części których nie da się zastąpić, nie ulegną zniszczeniu. Wyjeżdżają czołgami na pobliskie pole, utrzymując je w pełnej sprawności, aby pasjonaci historii mogli zobaczyć je na żywo lub obejrzeć w telewizji.

Wszyscy uznali, że zdrowie wolontariuszy jest nowym priorytetem, więc plutonowa Lana otrzymała rozkaz, aby zapewnić im bezpieczeństwo.

Posiłki zza kulis

Wirtualna asystentka znalazła swoje stanowisko w nowym przedsionku przy wejściu dla pracowników, gdzie wolontariusze meldują się plutonowej Lanie, przechodzą pomiar temperatury w celu wykrycia gorączki oraz odpowiadają na kilka pytań dotyczących ich zdrowia i potencjalnej ekspozycji na wirusa. Instalacja nowego urządzenia była możliwa dzięki uchwytowi ściennemu firmy Ergotron, który pozwolił na bezpieczne zamontowanie prototypowego systemu czujników firmy CloudConstable (w tym kamery z technologią wykrywania głębi Intel® RealSense™ i skanera termicznego), systemu Intel® NUC 9 Pro, zestawu głośnomówiącego oraz wszystkich złączy w przedsionku, który został przygotowany przez muzeum w niestandardowy sposób, pozwalający na zabezpieczenie systemu przed kurzem i temperaturą wydzielaną przez jeżdzące w pobliżu pojazdy.

Użytkownicy, u których wykryte zostanie potencjalne ryzyko zdrowotne są odsyłani do domów, a pozostali wolontariusze mogą odmeldować się przy wychodzeniu. Każdy wolontariusz jest rozpoznawany automatycznie i może spodziewać się spersonalizowanego powitania podczas przechodzenia przez bezdotykowy system.

Kolejne stanowisko AVA powstaje przy głównym wejściu do muzeum. W tym miejscu plutonowa Lana otrzyma mobilny stojak firmy Ergotron, aby mogła witać pracowników i wolontariuszy w najbardziej zajętych momentach w muzeum, wszędzie tam, gdzie będzie potrzebna. Wkrótce będzie także wchodzić w interakcje z osobami odwiedzającymi, pomagając im zapoznać się z zasadami zachowania dystansu społecznego i innymi zasadami specjalnymi, prosząc o niedotykanie eksponatów oraz przestrzeganie zalecenia ruchu jednokierunkowego podczas zwiedzania ekspozycji.

Powrót do szkolenia nie całkiem podstawowego

Przestawienie plutonowej Lany na nowe stanowisko nie było łatwe, ale szybkie przekierowanie było konieczne, aby sprostać nowym wymogom związanym z pandemią.

Animowani asystenci wirtualni firmy CloudConstable korzystają ze sprzętu i oprogramowania firmy Intel, w tym z zestawów przeznaczonych dla AI i kamer z technologią wykrywania głębi Intel® RealSense™. Technologia Intel® Active Management na platformie Intel vPro® umożliwia bezpieczne, zdalne zarządzanie minikomputerem Intel® NUC 9 Pro, który zapewnia wydajność niezbędną do działania modeli wnioskowania maszynowego do rozpoznawania twarzy i szacowania pozycji głowy a zestaw narzędzi OpenVINO™w dystrybucji Intel® napędza płynne przyspieszenie sprzętowe.

Michael Pickering, dyrektor generalny CloudConstable, zauważył, że najnowsze ulepszenia podstawowej technologii umożliwiły prowadzenie badań przesiewowych pod kątem Covid-19.

„Zespół Intel® RealSense™ był wyjątkowo pomocny i to dzięki nim zrozumieliśmy, że mieliśmy znacznie lepsze rozwiązanie dla interakcji bezdotykowej, więc zaczęliśmy skupiać się na scenariuszach przesiewowych pod kątem Covid-19”, powiedział Pickering. „Następnie zaczęliśmy realizację projektu pod kątem stworzenia niestandardowego zestawu czujników, który integruje wyniki bezdotykowego skanowania termicznego LWIR w celu wykrycia potencjalnie podwyższonych temperatur ciała jako głównego sygnału ostrzegawczego możliwej transmisji Covid-19”.

 

Ochrona łagodnego powrotu do pełnej sprawności

Firma CloudConstable przewiduje, że ich technologia AVA może przydać się także w innych środowiskach o dużym natężeniu ruchu, takich jak handel detaliczny czy instytucje opieki zdrowotnej. Nawet samorządy lokalne i małe firmy, takie jak lokalne gabinety stomatologiczne i szkoły muzyczne, pytały się o to, w jaki sposób AVA może pomóc im w zapewnieniu bezpieczeństwa pracowników i klientów poprzez badania przesiewowe.

Istnieje dobry powód, aby myśleć, że będzie ona hitem dla wszystkich klientów: Covid-19 spowodował, że ludzie stali się ostrożniejsi przy bliskich kontaktach, a jednocześnie uświadomił im potrzebę częstszych interakcji ludzkich.

Jeremy Blowers, dyrektor wykonawczy Muzeum Regimentu Ontario był pod wrażeniem zainteresowania, jakie plutonowa Lana wzbudziła wśród ludzi ze wszystkich środowisk i w każdym wieku oraz zdziwiony, że większość z nich chętnie rejestrowała się, aby korzystać z funkcji rozpoznawania twarzy.

„Oczywiście, plutonowa Lana jest świetna, bo nie musi robić przerw, nigdy nie ma złego dnia i jest zawsze otwarta na wiadomości”, powiedział. „Jednak fantastycznie się patrzyło na to, jakie podekscytowanie wywołuje. Ten moment może być skokiem w przyszłość dla tej technologii”.

Więcej informacji temat rozwiązania firmy CloudConstable pod kątem Covid-19 można znaleźć tutaj.

Zastrzeżenia i uwagi prawne

Intel® i Intel® RealSense™są znakami towarowymi firmy Intel Corporation lub jej spółek zależnych.

Firma Intel nie sprawdza ani nie weryfikuje danych podawanych przez strony trzecie. Aby ocenić ich dokładność, należy się zapoznać z innymi źródłami.

© Intel Corporation. Intel, logo Intel i inne znaki Intel są znakami towarowymi firmy Intel Corporation lub jej spółek zależnych. Inne nazwy oraz marki mogą być przedmiotem praw ich właścicieli.

Firma Intel zobowiązuje się do poszanowania praw człowieka i unikania współudziału w ich naruszaniu. Zobacz globalne zasady firmy Intel dotyczące praw człowieka. Produkty i oprogramowanie firmy Intel przeznaczone są wyłącznie do wykorzystania w aplikacjach, które nie naruszają międzynarodowo uznanych praw człowieka, ani nie przyczyniają się do ich łamania.