Co zrobić, aby zakupy były bezpieczniejsze

Firma Sensormatic umożliwia sprzedawcom detalicznym bezpieczne otwieranie sklepów przy pomocy rozwiązań AI opartych na przetwarzaniu wideo.

Zakupy dostarczały wielu osobom różnorakich doznań jako szybkie, luźne zakupy, szansa na nowe odkrycie lub po prostu jako kolejny z codziennych obowiązków. Jednak w trakcie pandemii zakupy stały się misją podszytą lękiem. Aby uspokoić kupujących, firmy starają się stworzyć bezpieczniejsze, wygodniejsze środowisko poprzez zautomatyzowanie obłożenia sklepu i monitorowanie zgodności z zasadami zachowania dystansu społecznego. Firma Sensormatic Solutions współpracuje z firmą Intel w celu wprowadzenia ulepszeń z dziedziny sztucznej inteligencji do kamer i czujników sklepowych, aby zwiększyć bezpieczeństwo działania sklepów oraz stworzyć fundament dla dalszych innowacji po wygaśnięciu pandemii.

Pasmo sukcesów w technologiach śledzenia

Firma ShopperTrak od początku lat dziewięćdziesiątych zainstalowała czujniki w tysiącach sklepów, wprowadzając monitorowanie ruchu klientów sklepu i analizę wskaźników konwersji. Pozwoliło to na pozyskanie nowych informacji o drodze klienta do zakupu, a także doprowadziło do stałych zmian w sposobie projektowania przestrzeni i rozmieszczania obsługi w sklepach. Po kilku dziesięcioleciach firma Sensormatic Solutions podjęła wyzwanie w kwestii pomocy sklepom w poruszaniu się po nowych, szybko zmieniających się zasadach działania podczas COVID-19. Biorąc pod uwagę koszty i ryzyko korzystania z personelu w celu monitorowania dystansu społecznego i zasad obłożenia, firma Sensormatic Solutions uznała, że zautomatyzowanie tych procesów umożliwi ochronę życia, zmniejszenie niepokoju i zabezpieczenie marż w tym szczególnie wrażliwym czasie.

Jak AI umożliwia stworzenie bezpieczniejszego środowiska zakupów w sklepach

Firmy Sensormatic Solutions i Intel intensywnie współpracowały, aby umożliwić sklepom dostosowywanie istniejących platform czujników i kamer w celu wykonywania bardziej złożonych zadań. Przy użyciu złożonej analizy sklepy mogły śledzić zachowanie dystansu społecznego poprzez rozpoznanie różnicy między grupami rodzinnymi w niewielkiej odległości a bliskimi interakcjami pomiędzy osobami obcymi.

Chociaż firmy Intel i Sensormatic Solutions pracowały nad rozwiązaniami wizyjnymi AI już od 18 miesięcy, jednak w związku z pandemią skróciły czas wdrożenia. Wykorzystały technologię wizyjną Intel® Vision Technology oraz procesory Intel® zaprojektowane w celu zbierania danych, analizowania i obsługiwania modeli AI w sklepach. Obsługują one oprogramowanie firmy Sensormatic Solutions, które dostarcza raporty z informacjami dotyczącymi sklepu w czasie rzeczywistym, sugestiami co do rozmieszczania obsługi i prognozami zachowania klientów.

Po skonfigurowaniu ta technologia umożliwia przesyłanie pracownikom ważnych powiadomień, gdy obłożenie sklepów osiąga maksimum. Raporty mogą zawierać konkretne spostrzeżenia dotyczące pracowników, które obejmą zalecenia oparte na trendach obłożenia, jak np. rekomendacje, kiedy pracownicy powinni stanąć przy drzwiach, aby kontrolować tłum. Mogą również obsługiwać cyfrowe oznakowanie przy wejściach, powiadamiając klientów o tym, ile osób znajduje się w sklepie w danym momencie, lub nawet umożliwić wprowadzenie sygnalizacji świetlnej wskazującej, kiedy można wejść. To rozwiązanie zostało już wysłane do wybranej grupy sprzedawców detalicznych do przetestowania. Wkrótce będzie także dostarczać technologię zgodności z zaleceniem noszenia masek na twarzy, informując obsługę o klientach łamiących zasady sklepu lub zalecenia lokalne.

Kupujący stawiają nowe oczekiwania

W świecie ostrożniejszym w kontaktach międzyludzkich, gdzie wygoda i bezpieczeństwo są zawsze najważniejsze, wyłoniła się tak zwana „nowa normalność”. Sprzedawcy detaliczni korzystają z nowych technologii obejmujących przejrzyste zasady bezpieczeństwa w sklepach, płatności zbliżeniowe, pomocną obsługę i dogodne modele realizacji zamówień. Ostrożni klienci oczekują, że sklepy dopełnią wszelkich starań, aby utrzymać porządek i bezpieczeństwo. Badania konsumenckie wykazały, że 68% respondentów uważa, że potrzeba będzie dużo czasu, zanim (jeśli w ogóle) życie wróci do normy.1 Oznacza to, że sklepy będą musiały dbać o zaniepokojonych klientów przez długi czas, więc wiedza o obłożeniu w czasie rzeczywistym oraz rozwiązania pozwalające zachować dystans społeczny są koniecznością.

„Gdy handel detaliczny staje w obliczu nowej rzeczywistości powstałej w wyniku Covid-19, uważamy, że branża musi odzyskać zaufanie klientów i zacząć od stworzenia bezpieczniejszego środowiska zakupów w sklepach”.

Subramanian Kunchithapatham, wiceprezes ds. inżynierii firmy Sensormatic Solutions

Przejście od kryzysu do odbudowy


Ta technologia już wzbudza zainteresowanie firm z entuzjazmem podchodzących do zmian, w tym sprzedawców detalicznych, takich jak centra handlowe czy meblowe, a nawet dostawców usług telekomunikacyjnych. Pierwotnie zainteresowanie skupiało się na sklepach z najpotrzebniejszymi towarami, jednak obecnie firma Sensormatic Solutions pracuje nad rozszerzeniem oferty na większą grupę firm, które mają nadzieję na ponowne otwarcie i odbudowanie interesu. Popyt na monitorowanie bezpieczeństwa publicznego wykracza poza handel detaliczny, gdyż firma Sensormatic Solutions otrzymuje zapytania ze wszystkich stron, od kompleksów sportowych, po kasyna, biblioteki i szkoły. Pomimo ogromnego zainteresowania firma Sensormatic Solutions skupia się na sposobach wspierania lojalnych klientów w tworzeniu inteligentnych, bezpiecznych rozwiązań.

„Gdy handel detaliczny staje w obliczu nowej rzeczywistości powstałej w wyniku Covid-19, uważamy, że branża musi odzyskać zaufanie klientów i zacząć od stworzenia bezpieczniejszego środowiska zakupów w sklepach”, powiedział Subramanian Kunchithapatham, wiceprezes ds. inżynierii firmy Sensormatic Solutions. „Dzięki ofercie produktów wizyjnych Intel® Vision, od procesorów wizyjnych (VPU) Intel® Movidius™ po procesory Intel® Core™ i Intel® Xeon® oraz narzędzia do rozwoju oprogramowania zestawów narzędzi OpenVINO™ w dystrybucji Intel®, mogliśmy zaproponować rozwiązania dopasowane do potrzeb handlu detalicznego, zaopatrzone w odpowiednie rozwiązania technologiczne i dostarczające informacji w czasie rzeczywistym, aby ułatwić podejmowanie ważnych decyzji biznesowych oraz wzbudzenie zaufania klientów w bezpieczeństwo zakupów”.

Obiecująca przyszłość z AI w sklepie

Liczenie ludzi i utrzymanie dystansu społecznego to dopiero początek. Dzięki inteligentnemu centrum opartemu na rozwiązaniach Intel® gotowemu na wykorzystanie AI, z czasem firmy będą mogły korzystać z nowych zastosowań do zwiększania zaangażowania kupujących, automatycznego uzupełniania zapasów, wspierania restauracji szybkiej obsługi, skracania czasu oczekiwania na zewnątrz i wielu innych. Krajobraz branży detalicznej ciągle zmienia się i ewoluuje, a dzięki AI w sklepach stworzymy bezpieczniejsze i bardziej inteligentne sposoby robienia zakupów.

Tworzenie bezpieczniejszych i bardziej inteligentnych sposobów robienia zakupów jest wspaniałe — a firma Intel, wraz z partnerami takimi jak Sensormatic, pokazuje jak takie wspaniałe rozwiązania robić.

Aby uzyskać więcej informacji o technologii firmy Sensormatic Solution dla branży detalicznej na potrzeby Covid-19, kliknij tutaj.

Zastrzeżenia i uwagi prawne

Firma Intel nie sprawdza ani nie weryfikuje danych podawanych przez strony trzecie. Aby ocenić ich dokładność, należy się zapoznać z innymi źródłami. Technologie firmy Intel mogą wymagać obsługującego je sprzętu, oprogramowania lub aktywacji usług. Żaden produkt ani komponent nie jest całkowicie bezpieczny.

Rzeczywiste koszty i wyniki mogą się różnić. Firma Intel zobowiązuje się do poszanowania praw człowieka i unikania współudziału w ich naruszaniu. Zobacz globalne zasady firmy Intel dotyczące praw człowieka. Produkty i oprogramowanie firmy Intel przeznaczone są wyłącznie do wykorzystania w aplikacjach, które nie naruszają międzynarodowo uznanych praw człowieka, ani nie przyczyniają się do ich łamania. © Intel Corporation. Intel, logo Intel i inne znaki Intel są znakami towarowymi firmy Intel Corporation lub jej spółek zależnych. Inne nazwy oraz marki mogą być przedmiotem praw ich właścicieli.

Informacje o produktach i wydajności

1

Kelton Global Covid-19 Consumer Pulse Survey, czerwiec 2020 r.