Telezdrowie: dzisiejsza konieczność, która zostanie z nami na dłużej

Systemy szpitalne korzystają z platform telezdrowia zasilanych technologiami Intel®. Powód? Umożliwienie pacjentom fizycznego dystansu podczas pandemii COVID-19, przy jednoczesnym zapewnieniu spersonalizowanej, rozproszonej i inteligentnej opieki zdrowotnej.

Ośrodki opieki zdrowotnej szybko podwyższyły skalę swoich technologii telezdrowia, aby zmniejszyć ryzyko zakażenia zarówno dla medyków, jak i pacjentów. Wszystko to działo się z dala od zgiełku bieżących wydarzeń. Jednak użyteczność tych działań będzie z nami jeszcze długo po zakończeniu trwającego kryzysu.

Dystansowanie społeczne jest dla większości z nas ciężką codziennością. Jednak w szpitalach jest ono niemal niemożliwe. Każde odwiedziny u chorego zwiększają ryzyko zakażenia i zmniejszają cenne zapasy sprzętu ochrony osobistej. Medycy, których zawsze cechuje wytrzymałość w czasach kryzysu, zwrócili się ku telezdrowiu. Jest to technologia z reguły wykorzystywana w takich aplikacjach, jak telestroke. W służbie zdrowia ma ona na celu zmniejszyć ilość obchodów, bez uszczerbku dla jakości opieki.

Osiągnięcie lekarzy okazało się niesamowite. Od chwili pojawienia się nowego koronawirusa, telezdrowie stało się kluczową kwalifikacją systemów służby zdrowia. W okresie od marca 2019 r. do marca 2020 r. liczba linii telezdrowia wystrzeliła aż o 4346,94%.1

Szpitale bardzo szybko zaczęły adaptowanie regularnych pomieszczeń na oddziały intensywnej terapii lub izolatki. Rozwiązania związane z telezdrowiem ułatwiły te przemiany. Pozwoliły bowiem lekarzom i pielęgniarkom na bezpieczną opiekę nad potencjalnie zakażającymi pacjentami, bez pogorszenia jakości opieki zdrowotnej. Szpitalne telezdrowie pozwala medykom na interakcję z pacjentami przyjętymi do ośrodka oraz monitorowanie ich stanu na odległość. Zmniejsza to niepotrzebny kontakt i zużycie cennych lekarskich zapasów sprzętu ochrony osobistej.

Firma Intel pracuje u boku spółek związanych z telezdrowiem, aby odpowiedzieć na wywołane kryzysem zapotrzebowania związane z prędkością i skalowaniem. W błyskawicznym tempie tworzy rozwiązania w systemach szpitalnych, budując je na istniejącej infrastrukturze.

Twoja następna wizyta kontrolna: już wkrótce w Twoim teleodbiorniku

Banner Health to system opieki zdrowotnej non-profit, obsługujący 28 szpitali intensywnej opieki w sześciu stanach. Jego pracownicy byli świadkami napływu pacjentów chorych na COVID-19 do szpitali i na ostre dyżury. Wspólnie z VeeMed i firmą Intel pracują oni nad wdrożeniem rozwiązań telezdrowia w ponad tysiącu telewizorów w salach szpitalnych wszystkich 28 placówek. Ma to być połączone z wprowadzeniem zaawansowanego oprogramowania telezdrowotnego.

Pozwoliło to specjalistom z obszarów chorób zakaźnych, pulmonologii, intensywnej opieki, kardiologii i nefrologii na zapewnienie kluczowych konsultacji pacjentom z COVID-19. Teraz personel może zajmować się większą liczbą pacjentów, bez ryzyka przeniesienia choroby.

Każda konfiguracja wymaga zaledwie instalacji małego urządzenia Intel® NUC Mini PC, kamerki i zestawu słuchawkowego, na telewizorze w sali pacjenta. Personel medyczny może sprawdzić stan zdrowia pacjentów, po prostu dzwoniąc do nich. Z kolei pacjenci mogą odpowiadać na pytania ze swoich łóżek. Nie ma konieczności dotykania wózka, klawiatury, czy innego sprzętu. Lekarze i pielęgniarki mogą rozmawiać z pacjentem i obserwować monitory na sali, które pokazują poziom tlenu u pacjenta oraz jego funkcje życiowe. Zaawansowana technologicznie kamerka pozwala nawet wykonywać tak duże zbliżenia, że bez problemu można zajrzeć pacjentowi w źrenice.2

VeeMed jest firmą zajmującą się dostarczaniem rozwiązań telezdrowia. Dzięki niej lekarze mogą leczyć pacjentów niezależnie od ich miejsca pobytu: w domu, klinice, szpitalu, intensywnej terapii, czy domu opieki. Platforma VeeMed jest dostosowana do każdego urządzenia. Pomaga ona Banner Health i innym ośrodkom opieki zdrowotnej w stałym usprawnianiu opieki nad pacjentami oraz zwiększaniu ich zadowolenia.

Przygotuj się na sukces (i bezpieczeństwo)

Dawniej wdrożenie systemów telezdrowia mogło ciągnąć się miesiącami. Jednak mały rozmiar sprzętu powoduje, że obecnie jest to niezwykle szybkie, a także łatwe. Każda instalacja zajmuje zaledwie kilka godzin. W samych szpitalach w Arizonie, obsługiwanych przez Banner Health, zespoły VeeMed uruchomiły ponad 100 jednostek w ciągu tygodnia. Banner Health ma także plany na niedaleką przyszłość — wprowadzenie takich systemów na ostre dyżury.

Być może są one małe, ale nie należy ich lekceważyć. Minikomputery Intel® NUC wykorzystywane w ośrodkach Banner Health potrafią wszystko, co pełnowymiarowe komputery stacjonarne. A zajmują bardzo mało miejsca.

Takie małe urządzenia naturalnie integrują się z oprogramowaniem zgodnym ze standardami HIPAA, takim jak oprogramowanie telezdrowotne VeeMed. Owocuje to zabezpieczeniami sprzętowymi, będącymi częścią technologii Intel vPro®, która pomaga chronić sieciowe zasoby obliczeniowe. O jakość wideo również można być spokojnym. Potężna wydajność graficzna daje gwarancję transmisji bez zakłóceń, zarówno pacjentom, jak i medykom. Ponadto ekipa wsparcia technicznego może zarządzać systemem zdalnie, dzięki czemu członkowie zespołu IT nie będą musieli chodzić do sal pacjentów, czyli unikną ryzyka zakażenia.

Sektor gotowy skorzystać z okazji

Telezdrowie nie zawsze musi oznaczać przywiązanie do telewizora.

InTouch Health to jedna z największych na świecie firm zajmujących się technologią telezdrowia. Jej zasięg obejmuje ponad 3,5 tys. placówek zdrowotnych. Pozwoliła ona systemom zdrowotnym na dostosowanie się do krytycznych warunków. Firma ta potrafi przemienić każdy telewizor z wejściem HDMI w portal opieki zdrowotnej, ale to nie wszystko. Ma ona jeszcze wiele innych rozwiązań, w tym tablety oraz futurystyczne, samonapędzające się zrobotyzowane wózki. Dzięki zdalnym wizytom lekarze i pielęgniarki są bezpieczniejsi. Mogą również pomagać większej liczbie pacjentów.

Te wszystkie zalety wykraczają jednak poza granice pandemii. Pacjenci z chorobami innymi niż COVID-19, a także z zaplanowanymi zabiegami, mogli uzyskać telezdrowotne konsultacje.

Wraz z takimi klientami, jak Wexner Medical Center przy Uniwersytecie Stanowym w Ohio, Bon Secours Mercy Health, Jefferson, Providence St. Joseph Health, Kaiser Permanente, Pinnacle Health, Mission Health i Hospital Corporation of America, firma Intel wspomogła powszechny rozwój technologicznych InTouch Health — od procesorów i wyspecjalizowanych czipów SI, po oprogramowanie rozpoznające obrazy i centrum przetwarzania danych backend.

Rosnąca atrakcyjność zdalnej opieki zdrowotnej

O ile samemu sektorowi telezdrowia udało się przez ostatnie lata osiągnąć dojrzałość, tak dopiero pandemia COVID-19 ujawniła jego prawdziwą wartość. Stała się ona bardzo wyraźna zwłaszcza w obszarze intensywnej terapii, gdzie personel stara się uniknąć zakażenia i zmniejszyć zużycie sprzętu ochrony osobistej. Jednak jest to część o wiele większego trendu w opiece zdrowotnej, wykraczającego daleko poza szpitale, do domów i prywatnych praktyk w całym kraju. Według badania przeprowadzonego przez FAIR Health, usługi związane ze zdrowiem psychicznym stanowią jedną trzecią linii telezdrowia.1

Cały proces ma na celu zachować efektywność naszej dotychczasowej organizacji zadań, przy jednoczesnym zachowaniu kluczowych zapasów środków ochrony osobistej. Stało się jednak coś ważniejszego — po drodze wzmocniła się relacja pomiędzy lekarzem a pacjentem.

Syed Ismail A. Jafri, lekarz medycyny, kierownik ds. medycyny szpitalnej, Banner Medical Group.

Dystans społeczny i publiczne środki zdrowotne doprowadziły do odwołania 70% osobistych wizyt u lekarza. Sondaż McKinsey pokazuje, że trzy czwarte ludzi deklaruje chęć korzystania z telezdrowia, natomiast 74% obecnych użytkowników systemu jest z niego bardzo zadowolona.3

Ta liczba wzrasta w przypadku seniorów: 91% użytkowników telezdrowia ma na jego temat pochlebne opinie.4

Nie tylko pacjenci mają w tej kwestii dobre zdanie. Po drugiej stronie znajdują się dostawcy telezdrowia, z których 57% postrzega je w lepszym świetle, niż przed pandemią. Natomiast 64% odczuwa większy komfort z jego używania. Okazuje się, że istnieją bardzo wyraźne korzyści pod względem kosztów, efektywności i wygody.

Być może dostrzeżenie ich wymagało kryzysu, ale jest konkretny powód stojący za olbrzymim wzrostem popularności zdalnej opieki zdrowotnej.

Więcej informacji o telezdrowotnych partnerach firmy Intel, znajdziesz na InTouch Health, Banner HealthVeeMed.

Zastrzeżenia i uwagi prawne

Firma Intel nie sprawdza, ani nie weryfikuje danych podawanych przez strony trzecie. Aby ocenić ich dokładność, należy się zapoznać z innymi źródłami.

© Intel Corporation. Intel, logo Intel i inne znaki Intel są znakami towarowymi firmy Intel Corporation lub jej spółek zależnych. Inne nazwy oraz marki mogą być przedmiotem praw ich właścicieli. Żaden produkt ani komponent nie jest całkowicie bezpieczny.