Jak wybrać właściwe urządzenie

Weź pod uwagę potrzeby uczniów i nauczycieli, w oparciu o środowisko nauczania, funkcjonalność, łatwość w zarządzaniu oraz koszty.1

Platformy do nauki i nauczania muszą spełniać potrzeby szerokiego zakresu grup wiekowych i zajęć, a ponadto powinny być opłacalne, łatwe w zarządzaniu i bezpieczne. Przy wyborze urządzeń dopasowanych do Twoich potrzeb musisz postawić właściwe pytania i wziąć pod uwagę środowisko nauczania, funkcjonalność, koszty i system operacyjny.

O co pytać podczas poszukiwania odpowiedniego urządzenia do nauki:

Środowisko edukacyjne

  • Czy jest w stanie poradzić sobie z treściami cyfrowymi oraz narzędziami, opartymi na programie nauczania?
  • Czy przyda się zarówno w nauczaniu online, jak i offline?
  • Czy umożliwi realizację nowych modeli nauki?
  • Czy pozwala na podłączenie urządzeń peryferyjnych i innych?

Funkcjonalność urządzenia

  • Czy pozwala uczniom i nauczycielom na efektywne wykonywanie pracy?
  • Czy czas pracy baterii jest wystarczająco długi na dzień w szkole?
  • Czy rozmiar ekranu jest wystarczający do wykonywania zadań przez ucznia?
  • Czy urządzenie obsługuje oprogramowanie biurowe i aplikacje internetowe?

Łatwość w zarządzaniu i wdrożenie

  • Jak chronić Twoją inwestycję?
  • Czy jest przeznaczona do użytku instytucjonalnego?
  • Czy urządzenie ma odpowiednie funkcje zarządzania zabezpieczeniami?
  • Czy ochroni prywatność danych uczniowskich?

Zagadnienia związane z kosztami

  • Pomoc techniczna, konserwacja, przechowywanie, ładowanie i naprawy
  • Oprogramowanie, aplikacje i treść
  • Urządzenia peryferyjne i zakup elementów zamiennych
  • Szkolenie, czas przystosowawczy 1:1, rozwój zawodowy

Określ wymaganą wydajność

Ta tabela pokazuje szeroki zakres zajęć edukacyjnych oraz wymaganej przez nie wydajności. Im więcej aplikacji działa jednocześnie, tym więcej wydajności potrzeba.

  Intel® Celeron®
Intel® Pentium® Intel® Core™ i3 Intel® Core™ i5 Intel® Core™ i7 Intel® Core™ i9
Dostęp do treści cyfrowych cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png
Dostęp do wideokonferencji/zdalnego uczenia cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png
Aplikacje sieciowe i narzędzia wspomagające produktywność cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png
Programowanie i kodowanie   cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png
Tworzenie treści cyfrowych   cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png
Analiza danych     cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png
Symulacja i modelowanie     cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png
SI i uczenie maszynowe     cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png
E-sport       cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png cq5dam.thumbnail.48.48.png

Typowe sposoby użytkowania przez uczniów

Uczeń szkoły podstawowej Uczeń szkoły gimnazjalnej Uczeń szkoły średniej
  • Dostęp do treści cyfrowych
  • Dostęp do uczenia zdalnego 
  • Aplikacje edukacyjne
  • Dostęp do treści cyfrowych
  • Dostęp do uczenia zdalnego 
  • Aplikacje edukacyjne 
  • Narzędzia wspomagające produktywność
  • Wielozadaniowość
  • Programowanie/kodowanie
  • Tworzenie treści cyfrowych
  • Analiza danych
  • Dostęp do treści cyfrowych
  • Dostęp do uczenia zdalnego
  • Aplikacje edukacyjne 
  • Narzędzia wspomagające produktywność
  • Wielozadaniowość
  • Programowanie/kodowanie
  • Tworzenie treści cyfrowych
  • Analiza danych
  • Symulacja/modelowanie
  • SI/uczenie maszynowe
  • E-sport

Rekomendacje wg wieku

Ten przewodnik zawiera scenariusze zastosowania technologii w zależności od wieku i doradza, które urządzenia są najlepiej dopasowane do potrzeb nauczycieli i uczniów.

Zapoznaj się ze scenariuszami zastosowania technologii

Technologia dla nauczania i uczenia się

Odpowiednie podejście do nauczania skupia się na uczniach i oddaje w ręce nauczycieli technologię dopasowaną do klasy, dzięki czemu wszyscy uczniowie otrzymują przemyślaną edukację.

Dowiedz się, jak technologia wzbogaca nauczanie

Odpowiednie urządzenie dla nauczyciela i ucznia

Znajdź odpowiednie urządzenie do nauki z rozwiązaniami spełniającymi potrzeby Twoich uczniów w zakresie nauczania, budżetu, łatwości zarządzania i wdrażania, a także funkcjonalności urządzenia.

Zapoznaj się z urządzeniami

Informacje o produktach i wydajności

1

Cechy i zalety technologii Intel® zależą od konfiguracji systemu i mogą wymagać obsługującego je sprzętu, oprogramowania lub aktywacji usług. Wydajność może różnić się od podanej w zależności od konfiguracji systemu. Całkowite zabezpieczenie systemu komputerowego jest niemożliwe. Więcej informacji można uzyskać od sprzedawcy lub producenta systemu albo na stronie http://www.intel.pl.