Tablice interaktywne w edukacji

Płaskie wyświetlacze interaktywne usprawniają współpracę między studentami, zwiększają zaangażowanie uczniów w interakcje z nauczycielem oraz zapewniają administratorom IT możliwość zarządzania i zwiększają ich wydajność.

Wnioski dotyczące tablic interaktywnych:

  • Płaskie wyświetlacze interaktywne, wcześniej nazywane tablicami interaktywnymi, umożliwiają uczniom współpracę w cyfrowym środowisku oraz aktywne angażowanie się w procesie nauczania.

  • Nauczyciele i uczniowie mogą wchodzić w natychmiastowe interakcje i pracować razem nad współdzieloną treścią, nawet w różnych lokalizacjach, wspierając nauczanie w dowolnym miejscu oraz promując równość i dostępność w edukacji.

  • Firma Intel jako zaufany partner dla zasobów technologicznych i zarządzania zdalnego może poprowadzić administratorów IT i nauczycieli przez możliwości i wymagania techniczne IFPD.

BUILT IN - ARTICLE INTRO SECOND COMPONENT

Niezależnie od tego, czy nauka odbywa się w domu, czy w szkole, płaskie wyświetlacze interaktywne — nowe interaktywne tablice — ułatwiają wszystkim uczniom dostęp do wysokiej jakości możliwości edukacyjnych.

Płaskie wyświetlacze interaktywne: najnowsze tablice interaktywne

Często stosowanymi określeniami na płaski wyświetlacz interaktywny są: tablica elektroniczna, inteligentna tablica, lub, najczęściej stosowana w edukacji, tablica interaktywna. Choć jednak nazwy te bywają stosowane zamiennie, istnieją różnice w zakresie technologii i możliwości wyświetlaczy IFPD. Wyświetlacz IFPD wykorzystuje płaski monitor ze zintegrowaną technologią na potrzeby obliczeń i współpracy, natomiast tablica interaktywna wykorzystuje technologię wykrywania z projektorem.

Czym są płaskie wyświetlacze interaktywne (IFPD)?

Płaski wyświetlacz interaktywny to urządzenie do sal lekcyjnych, podobne do telewizora (LCD, LED lub telewizora plazmowego), które wykorzystuje technologię ekranu dotykowego, wideo, łączność w chmurze i funkcje zdalne / online ze zintegrowanym gniazdem obliczeniowym w celu zwiększenia zaangażowania w relacjach między uczniami i nauczycielami. Nauczyciele mogą płynnie wykorzystywać materiały cyfrowe i konspekty lekcji za pomocą wyświetlaczy IFPD, tworząc bardziej angażujące, promujące współpracę środowisko nauczania i uczenia dla uczniów na poziomie szkolnictwa podstawowego i średniego oraz w szkolnictwie wyższym.

Zalety interaktywnych płaskich wyświetlaczy

Interaktywne płaskie wyświetlacze zapewniają uczniom interaktywne doświadczenia nauczania w formacie opartym na technologiach, które już dobrze znają. Przywódcy państw odpowiedzialni za określenie budżetów i przydzielanie funduszy na cele technologiczne w szkołach dostrzegają, że wyświetlacze IFPD są kluczowym rozwiązaniem transformacji cyfrowej w szkolnictwie.

  • Idealne do współpracy i interakcji. Niezależnie od tego, gdzie odbywa się nauka, wyświetlacze IFPD tworzą angażujące, aktywne środowisko nauczania dla uczniów i nauczycieli. Dzięki wyświetlaczom IFPD uczniowie i nauczyciele mogą wchodzić w bezpośrednie interakcje z treściami cyfrowymi na wiele różnych sposobów podczas lekcji. Na przykład uczniowie zdalni i obecni w klasie mogą korzystać z wbudowanych narzędzi notowania do rysowania i tworzenia notatek w czasie zbliżonym do rzeczywistego lub dzielić się wieloma różnymi rodzajami treści, w tym obrazami i filmami. Co więcej, jeśli uczniowie posiadają własne urządzenia, wyświetlacze IFPD umożliwiają współpracę z kolegami na potrzeby zadań domowych, projektów i aktywności w klasie. Pozwala to uczniom na połączenie pracy na własnych urządzeniach z treściami na płaskim wyświetlaczu.
  • Uczniowie pozostają otoczeni technologią. W nowoczesnym, technologicznym społeczeństwie uczniowie stale otoczeni filmami i technologią. Wyświetlacze IFPD wykorzystują to, co uczniowie znają już ze swego codziennego życia i ukierunkowują te doświadczenia na nauczanie z wykorzystaniem dzielenia się filmami, współpracy online i łączności w chmurze. Wyświetlacze IFPD oferują nowe, praktyczne rozwiązanie, które zwiększa zaangażowanie uczniów w naukę poprzez dopasowanie do ich rozwiniętych umiejętności technicznych.
  • Udoskonalone nauczanie poprzez dyskusję. W otoczeniu edukacyjnym na poziomie szkoły wyższej wyświetlacze IFPD sprzyjają bardziej skoncentrowanym dyskusjom grupowym. Na przykład wykładowcy mogą zachęcać do szerszych i bardziej szczegółowych dyskusji poprzez dzielenie klas na grupy, z których każda ma do dyspozycji wyświetlacz IFPD, aby przeglądać i tworzyć treści cyfrowe oraz dzielić się nimi w grupie. Poprzez rozbudowywanie pomysłów i teorii innych studentów przy użyciu wyświetlaczy IFPD, studenci mogą mocniej angażować się w dyskusje i zbliżyć się do siebie nawzajem.
  • Większa wartość w czasie użytkowania. W wielu szkołach w Stanach Zjednoczonych zakup projektora i tablicy elektronicznej jest obiektywnie tańszy, lecz należy tu wziąć pod uwagę także konfigurację, konserwację i zarządzanie technologią. Gdy wyświetlacze IFPD mają włączone funkcje zdalnego zarządzania z dodatkowym modułem gniazda, administratorzy IT mogą aktualizować oprogramowanie, instalować aktualizacje zabezpieczeń i rozwiązywać problemy bez konieczności wysyłania informatyka do szkoły. Dodatkowo wyświetlacze IFPD mogą być umieszczone na ruchomym stojaku w celu łatwego przemieszczania pomiędzy klasami, zapewniając dostępność i przenośność w każdej klasie, w dowolnym czasie, w przeciwieństwie do pojedynczego projektora instalowanego na ścianie, który musi pozostać w jednym miejscu.

Uczenie zdalne i inteligentna klasa

Jedną z głównych zalet płaskiego wyświetlacza interaktywnego jest możliwość uczenia zdalnego / uczenia z dowolnego miejsca. Gdy pandemia COVID-19 po raz pierwszy dotknęła szkół, nauczyciele zostali zmuszeni do przejścia na zdalne doświadczenia uczenia cyfrowego. Obecnie administratorzy i rządy dostrzegają wartość zaawansowanej technologii w szkołach, które zapewniają nauczycielom nowe możliwości nauczania.

Dzięki wyświetlaczom IFPD, materiały można udostępniać uczniom w dowolnym miejscu, w klasie i w środowisku online. Gdy nauczyciel pokazuje film, rozwiązuje problem matematyczny lub urządza prezentację, uczniowie mogą wyświetlać te treści na własnych urządzeniach, bez względu na to, gdzie się znajdują. Nauczyciele mogą również nagrywać sesje do późniejszego wykorzystania, na przykład do odtwarzania na żądanie, co ułatwia uczniom przypomnienie sobie materiału przed dalszą nauką. Wszystko to zmienia sposoby, w jakich uczniowie uczą się, czyli poprzez interaktywne uczestnictwo i pracę zespołową, umożliwiając uczniom rozwój wyspecjalizowanych umiejętności i sposobów myślenia, które przygotowują ich do wejścia na rynek pracy.

Inteligentna klasa XXI wieku w Malezji

W ostatnich miesiącach malezyjski rząd i firmy telekomunikacyjne zainwestowały w programy i zachęty podatkowe w celu zareagowania na wyzwania związane z przejściem na naukę zdalną. Jednym z tych rozwiązań jest SNS JOI Smart Classroom, które zwiera płaskie wyświetlacze interaktywne z technologiami Intel® i inne najnowocześniejsze urządzenia dla uczniów. W ten sposób nauczyciele mogą zmniejszać swoje obciążenia administracyjne i uczniowie poprawiają wyniki w nauce dzięki różnorodnym urządzeniami, takim jak IFPD, do dyspozycji.

Technologie Intel® do płaskich wyświetlaczy interaktywnych

Rozwiązania Intel® dla szkolnictwa zostały zaprojektowane do osiągania personalizacji, równości i wydajności w klasie. Płaskie wyświetlacze interaktywne dają nauczycielom większą swobodę przy tworzeniu scenariuszy lekcyjnych, zapewniając, że nauka jest w zasięgu wszystkich uczniów oraz zapewnia nauczycielom i uczniom dostęp do technologii wysokiej jakości.

Warte uwagi nauczycieli

Wykorzystywanie technologii w klasie nie musi wzbudzać w nauczycielach zniechęcenia. Dzięki wskazówkom firmy Intel i profesjonalnym szkoleniom zawodowym nauczyciele mogą opanować umiejętności, których potrzebują, aby mocniej zintegrować wykorzystanie technologii w swoich scenariuszach lekcyjnych. Zapewnienie nauczycielom możliwości dzielenia się treściami cyfrowymi, zarządzania nimi i ich tworzenia w czasie zbliżonym do rzeczywistego umożliwia tworzenie bardziej dynamicznego i interaktywnego środowiska nauczania. Wyświetlacze IFPD dają nauczycielom pewność siebie, umożliwiając lepsze zrozumienie urządzeń wykorzystywanych w klasie. Jeśli uczniowie mają własne urządzenia w klasie lub w domu, nauczyciele mogą połączyć się z każdym z nich, aby współpracować i wchodzić w interakcje z uczniami na poziomie indywidualnym.

Warte uwagi administratorów IT

Istnieje kilka sposobów na zwiększenie przez administratorów IT korzyści płynących z wyświetlaczy IFPD w szkołach.

Chociaż wyświetlacze IFPD posiadają ekrany dotykowe, funkcje wideo i audio, łączność w chmurze, możliwości nagrywania i korzystania z sieci Wi-Fi mogą czasem wymagać dodatkowej mocy obliczeniowej. Jest to szczególnie ważne w obsłudze treści i aplikacji już wykorzystanych przez nauczycieli w ich scenariuszach lekcyjnych.

Firma Intel oferuje smukły, opcjonalny, energooszczędny moduł Intel® Smart Display Module (SDM) z dodatkowym gniazdem, który zapewnia niezbędną elastyczność, możliwości modernizacji, niezawodność, możliwości obsługi i zabezpieczenia wyświetlaczy IFPD. Ponadto partnerzy firmy Intel oferują opcjonalny moduł Open Pluggable Specification (OPS) zaprojektowany zgodnie ze specyfikacjami firmy Intel. Te moduły wsuwają się bezpośrednio do wyświetlacza IFPD, więc użytkownicy nie muszą martwić się o zarządzanie urządzeniem zewnętrznym lub dodatkowymi kablami, które mogą potencjalnie powodować problemy techniczne.

Ponadto, należy wziąć pod uwagę urządzenia uczniów. Wybór odpowiedniego urządzenia z niezbędnymi funkcjami dodatkowymi umożliwia każdemu uczniowi bezpośrednią interakcję z wyświetlaczem IFPD i codzienną naukę niezależnie od tego, czy są w szkole, czy w domu. Na rynku rozwiązań Intel® Solutions Marketplace można znaleźć szereg technologii, które najlepiej odpowiadają uczniom, nauczycielom i administratorom IT.

Dowiedz się więcej o płaskich wyświetlaczach interaktywnych i innych technologiach na potrzeby edukacji

Dowiedz się więcej o najnowszych technologiach do nauczania zdalnego, hybrydowego i stacjonarnego.

Technologia w edukacji

Dowiedz się, jak technologia przekształca branżę edukacyjną, dając nauczycielom i uczniom nowe możliwości dla nowego pokolenia innowatorów.

Zapoznaj się z artykułem

Zasoby dotyczące nauczania zorientowanego na ucznia

Zapoznaj się z kursami doskonalenia zawodowego i zasobami dotyczącymi wyboru urządzenia odpowiedniego dla Twoich uczniów.

Poznaj zasoby

Rynek rozwiązań Intel®

Odkryj szeroką gamę rozwiązań komputerowych z technologiami Intel®, które zwiększają możliwości nauczycieli i uczniów.

Przeczytaj o rozwiązaniach

Często zadawane pytania

Często zadawane pytania

Płaski wyświetlacz interaktywny to urządzenie do sal lekcyjnych, podobne do telewizora (LCD, LED lub telewizora plazmowego), które wykorzystuje technologię ekranu dotykowego, wideo, łączność w chmurze i funkcje zdalne / online ze zintegrowanym gniazdem obliczeniowym w celu zwiększenia zaangażowania w relacjach między uczniami i nauczycielami.

Płaski wyświetlacz interaktywny jest często nazywany „tablicą interaktywną”. Jednak wyświetlacz IFPD wykorzystuje płaski monitor ze zintegrowaną technologią na potrzeby obliczeń i współpracy, natomiast tablica interaktywna wykorzystuje technologię wykrywania z projektorem.