Rosnące oczekiwania wobec restauracji szybkiej obsługi
Dobre jedzenie i szybka obsługa od dawna są cechą charakterystyczną w branży restauracji szybkiej obsługi. Jednak dziś rosnące oczekiwania klientów podnoszą poprzeczkę wspomnianym restauracjom. Najnowsze badania wykazały, że mniej niż połowa restauracji spełnia oczekiwania klientów w takich kwestiach, jak łatwe zamawianie, interaktywne narzędzia i technologia oraz dostawa1
Ci, którzy decydują się na szybki posiłek, myślą nieco inaczej niż klienci jedzący w domu. Klient restauracji szybkiej obsługi chce personalizacji, precyzyjności i wartości — wszystko w jednym miejscu i wygodnie. Menedżerowie chcą mieć możliwość zwiększenia sprzedaży dodatkowej i usprawnienia zarządzania zapasami.
Obecnie nowe technologie poprawiają jakość doświadczeń w restauracjach szybkiej obsługi i pomagają im sprostać szybko rosnącym wymaganiom klientów. W rezultacie restauracje są lepiej wyposażone, aby dostarczać klientom jedzenie, tak szybko i wygodnie, jak to możliwe, a pracownicy mają więcej czasu na skupienie się na obsłudze klienta.
Bez odpowiedniej technologii, umożliwiającej szybką i satysfakcjonującą obsługę, utracona sprzedaż pojedynczego produktu spożywczego może szybko zwiększyć się do milionów dolarów, biorąc pod uwagę wiele miejsc.
Technologia przyszłości dla restauracji szybkiej obsługi
Dziesięć lat temu większość restauracji szybkiej obsługi mierzyła szybkość interakcji klienta, mierząc czas pomiędzy złożeniem zamówienia na ekranie menu a dotarciem do okienka odbioru. Dzisiaj ten proces monitorowania jest przestarzały i nie zapewnia pełnego obrazu doświadczenia klienta.
Technologie, takie jak komputerowe systemy wizyjne, zmieniają restauracje szybkiej obsługi w inteligentne restauracje. Czas oczekiwania jest nadal rejestrowany, jednak komputerowe systemy wizyjne mogą dostarczać ważne szczegóły, takie jak ilość samochodów w kolejce lub ile z nich odjechało z powodu zbyt długiego czasu oczekiwania.
Nadchodząca fala rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (SI) otworzy nowy świat możliwości w zakresie obsługi klienta i zarządzania zapasami. Na przykład funkcja rozpoznawania mowy umożliwi skuteczniejsze zamawianie z większą przejrzystością po obu stronach. Kioski wyposażone w komputerowe systemy wizyjne mogą zidentyfikować emocje i przywołać pracownika, jeśli klient wydaje się zdenerwowany. System kamer, które śledzą ilość klientów w ciągu dnia i tygodnia, może pomóc restauracji szybkiej obsługi lepiej przewidzieć zapotrzebowanie i zoptymalizować zarządzanie zapasami.
Technologie kioskowe dla restauracji szybkiej obsługi
Klienci wchodzący do restauracji szybkiej obsługi z długimi kolejkami mogą szybko się zniechęcić i opuścić restaurację, co może mieć ogromny wpływ na jej rentowność. Jak widać na filmie, jeżeli w porze obiadowej restauracja szybkiej obsługi straci miesięcznie 525 zamówień na hamburgera o wartości 4 dolarów w 9333 lokalizacjach, całkowity koszt tych strat wyniesie 19,6 mln dolarów.
Samoobsługowe kioski dla restauracji szybkiej obsługi mogą pomóc lokalom w zmniejszaniu wąskich gardeł, umożliwiając klientom natychmiastowe złożenie i spersonalizowanie swojego zamówienia oraz, w razie potrzeby, otrzymania szybkiej pomocy. Na całym świecie ponad 85 procent konsumentów czuje się komfortowo, korzystając z samoobsługowego kiosku2. Większość klientów twierdzi, że kioski zapewniają większą wygodę.3 Dzisiejsze samoobsługowe kioski są wystarczająco solidne, aby sprostać tym wymaganiom i wytrzymać interakcje z klientem bez obecności personelu.
Kioski mogą również zwiększyć sprzedaż droższych produktów, umożliwiając większą kontrolę i dostosowanie do indywidualnych potrzeb. Klienci korzystający z kiosku dwa razy częściej zamawiają deser4, a łączna wartość zamówienia wzrasta o 20-30 procent.1
Interaktywne kioski z platformą Intel® Core ™ obsługują dynamiczne wrażenia wizualne w ultra-wysokiej rozdzielczości (UHD) oraz responsywne ekrany dotykowe. Ponadto procesory na platformie Intel vPro® zapewniają dodatkowe zabezpieczenia i możliwość zdalnego zarządzania. W celu uzyskania zaawansowanych możliwości analizy wideo i funkcji opartych na sztucznej inteligencji, takich jak liczenie ludzi i analiza grupy odbiorców, procesory te można połączyć z procesorem Intel® Movidius™ Vision Processing Unit (VPU) lub FPGA.
Technologia dla punktów sprzedaż w restauracjach szybkiej obsługi
Dobrze zaplanowana strategia punktów sprzedaży może pomóc restauracjom szybkiej obsługi w utrzymaniu płynnej działalności. Najnowsze systemy punktów sprzedaży różnią się złożonością i wyglądem. Od komputerów stacjonarnych i systemów typu „wszystko w jednym”, po kioski samoobsługowe.
Technologie dla punktów sprzedaży stają się coraz ważniejsze, zważywszy na rosnącą ilość nowych usług podmiotów trzecich, takich jak DoorDash, Grubhub i Uber Eats. Aplikacje do zamawiania jedzenia stają się coraz popularniejsze, a korzystanie z nich wzrosło o 21% w latach 2018-2019.5 Oznacza to, że personel restauracji szybkiej obsługi musi czasem zarządzać dwoma lub trzema tabletami przeznaczonymi do zbierania zamówień.
Dzięki urządzeniom opartym na procesorach Intel® Core™ restauracje mogą uruchamiać aplikacje innych firm w wirtualnych kontenerach w systemie zamawiania, eliminując potrzebę radzenia sobie z wieloma urządzeniami klientów.
Cyfrowe tablice z menu dla restauracji szybkiej obsługi
Cyfrowe oznakowanie dla restauracji prezentuje elementy menu w sposób wygodniejszy niż znaki statyczne. Cyfrowe oznakowanie zostało stworzone po to, aby zwiększyć sprzedaż o 28%, a wartość zamówienia o 20-30%.6
Procesory Intel® Core™ dla oznakowania cyfrowego zapewniają dynamiczne wrażenia wizualne oraz interaktywne doświadczenia. Dzięki procesorom dla platformy Intel vPro® zespoły IT mogą zdalnie zarządzać oznakowaniem cyfrowym, do którego dostęp w innym przypadku jest utrudniony.
Kolejna ewolucja cyfrowych tablic menu może również integrować obraz komputerowy. Dzięki zestawowi narzędzi Intel® Distribution of OpenVINO™ z łatwością można uaktywnić w oznakowaniu cyfrowym lub kiosku interaktywnym funkcję wizualną, taką jak rozpoznawanie obiektu i analizę grupy odbiorców.
Na przykład w restauracji może być otwarta jedna kasa i osiem osób czekających w kolejce. Komputerowy system wizyjny może „widzieć”, ile osób jest w kolejce i zażądać otwarcia kolejnej kasy. W celu zmniejszenia kolejki technologia ta może nawet wysłać osobę z tabletem, która zacznie zbierać zamówienia klientów. Dzięki wykorzystaniu technologii rozpoznawania obrazów do gromadzenia cennych danych klientów, takich jak pomiary demograficzne, restauracje szybkiej obsługi mogą wymyślać bardziej udane promocje, które zwiększają sprzedaż.
Przekształcanie przyszłości restauracji szybkiej obsługi
Najnowsze technologie ułatwiają restauracjom szybkiej obsługi zapewnienie klientom opcji samoobsługi, oferując im dynamiczne wrażenia wizualne i zachęcając ich do szybkiego i spersonalizowanego posiłku. W rezultacie pracownicy mogą swobodnie przechodzić od przyziemnych zadań do pełnienia funkcji ambasadorów zaspokajających potrzeby klientów w zakresie posiłków w czasie rzeczywistym.