Co to jest ujednolicona komunikacja i współpraca (UCC)?
Dzisiaj niemal każdy używa w kreatywny sposób rozwiązań technologicznych do celów zawodowych i edukacyjnych. Technologia umożliwia zespołom pracującym w różnych oddziałach firmy współpracę nad projektami, uczniom — zdalne odbieranie wykładów, a lekarzom z różnych klinik — udostępnianie planu opieki nad pacjentem. Niemniej jednak według niektórych szacunków od 40 do 60 milionów sal konferencyjnych pilnie potrzebuje nowego sprzętu.1
Dzięki rozwiązaniom ujednoliconej komunikacji i współpracy (UCC), takim jak udostępnianie ekranu oraz kanałów audio i wideo, odległość nie stanowi już przeszkody w efektywnej pracy zespołowej. UCC nie oznacza jednej konkretnej technologii. Jest to raczej wiele komponentów sprzętowych i programowych. Mogą one pochodzić od różnych dostawców, ale są w stanie ze sobą współpracować. Dzięki temu można bezproblemowo wykorzystywać różne systemy do następujących celów:
- Konferencje głosowe
- Wideokonferencje
- Udostępnianie ekranów
- Wiadomość błyskawiczna
- Wyświetlanie frekwencji
Odpowiednie narzędzia do ujednoliconej współpracy pomagają firmom, szkołom, uniwersytetom i organizacjom służby zdrowia pracować bardziej efektywnie, co często przekłada się mniejsze koszty.
Jak działa UCC?
Rozwiązania UCC pozwalają na integrację komunikacji w czasie rzeczywistym za pomocą kanałów audio, wideo oraz wiadomości przy wykorzystaniu pojedynczego interfejsu. Rozwiązania te są często używane do komunikacji w przedsiębiorstwach, instytucjach edukacyjnych oraz w służbie zdrowia, ale mają też one inne zastosowania.
- Zespoły biznesowy mogą korzystać z wideokonferencji, udostępniać prezentacje i na bieżąco edytować treści.
- Inteligentne sale lekcyjne pomagają uczniom zaangażować się w naukę, pozwalając uczniom wysyłać wyniki swojej pracy z laptopów bezpośrednio na interaktywne płaskie wyświetlacze.
- Lekarze mogą przełączyć program na szpitalnym telewizorze, żeby zobaczyć i omówić wyniki prześwietlenia.
- Specjaliści mogą skomunikować się z pacjentami mieszkającymi na odległych terenach wiejskich za pomocą kiosków telemedycznych.
- Rozwiązania UCC mogą też być wykorzystywane w sądach — na przykład do zdalnego przesłuchiwania świadków.
- Urzędnicy mogą zdalnie uczestniczyć w obradach rady miasta lub innych wydarzeniach rządowych.
Korzyści i wyzwania związane z UCC
Dzięki narzędziom do ujednoliconej komunikacji można w czasie rzeczywistym współpracować i dzielić się zasobami z odległych od siebie lokalizacji. Możliwość pracy zdalnej staje się niezbędna. Mniej więcej połowa pracowników na świecie pracuje obecnie poza biurem przynajmniej dwa i pół dnia w tygodniu.2 Dodatkowo najnowsze rozwiązania UCC pozwalają na szybsze przesyłanie plików i udostępnianie treści. Niemniej jednak zespoły IT wciąż napotykają wyzwania we wdrażaniu systemów UCC.
Wyzwania we wdrażaniu UCC |
|
---|---|
Koszty |
Jeszcze do niedawna stworzenie w pełni wyposażonej sali konferencji i odpowiednie jej skonfigurowanie mogło kosztować organizacje dziesiątki tysięcy dolarów, nie wliczając w to kosztów utrzymania. |
Możliwości zarządzania |
Użytkownicy nie zawsze orientują się w sposobach naprawiania problemów z systemami UCC. Czasami na przykład nie wiadomo, czy nieudane połączenie to wina głośnika, czy też wyświetlacza. |
Współpraca komponentów |
Nie wszystkie elementy sprzętowe UCC i programy do ujednoliconej komunikacji dobrze ze sobą współpracują. Dodanie nowych funkcji sprawia, że każdy komponent staje się coraz bardziej skomplikowany. |
Prosta obsługa |
Użytkownicy oczekują, że podłączanie wyświetlacza, rozpoczynanie spotkania i udostępnianie treści będzie proste. |
Obciążenia sprzętowe |
Im więcej aplikacji i funkcjonalności obsługuje dany program do UCC, tym większe będzie obciążenie dla sprzętu. |
Dzięki wysoce wydajnemu sprzętowi i programom, które dobrze ze sobą współdziałają, organizacje mogą wdrażać systemy UCC, które nie są zbyt kosztowne, a na dodatek są łatwe w utrzymaniu i obsłudze oraz obsługują popularne aplikacje i narzędzia.
Technologie Intel® do ujednoliconej komunikacji i współpracy
Aby wdrożyć nowoczesne rozwiązanie UCC, niezbędny jest sprzęt o dużej wydajności i międzyoperacyjne oprogramowanie z pełnym zakresem funkcji. Technologie Intel® obsługują rozwiązania UCC na obu tych obszarach i w cenie przystępnej dla wielu organizacji.
Płaskie wyświetlacze interaktywne
Interaktywne płaskie wyświetlacze z procesorami Intel® Core™ łatwo zainstalować i są proste w obsłudze. Dzięki temu świetnie nadają się jako wyposażenie sali konferencyjnej czy też lekcyjnej lub kliniki medycznej. Wsparcie dla grafiki w jakości ultra HD i responsywna technologia dotykowa sprawiają, że wyświetlaczy tych można używać jako interaktywnych tablic, monitorów do wideokonferencji oraz do udostępniania treści. Użytkownicy mogą połączyć się za pomocą swoich własnych urządzeń i z ich poziomu udostępniać treści lub wykorzystać możliwości interfejsu dotykowego tych wyświetlaczy.
Minikomputery, zestawy narzędzi oraz tablice z serii Intel® NUC to rozwiązania o dużej mocy sprzętowej, które idealnie nadają się na potrzeby wideokonferencji i współpracy. W pełni funkcjonalne sale konferencyjne, pokoje seminaryjne i inne przestrzenie do współpracy można tworzyć w oparciu o rozwiązania Intel® NUC ze względu na ich ultramałe rozmiary i wyjątkowe możliwości graficzne.
Płaskie wyświetlacze interaktywne wykorzystujące technologie Intel® tworzone są zgodnie ze specyfikacją OPS (Open Pluggable Specification). OPS pozwala ustandaryzować architekturę systemową między wyświetlaczami i odtwarzaczami mediów, co poprawia ich współpracę i ułatwia konfigurację. Natomiast dzięki specyfikacji Intel® Smart Module (Intel® SDM) interaktywne płaskie wyświetlacze lepiej ze sobą współdziałają i można je też wyposażyć w funkcje inteligentne.
Z kolei interaktywne płaskie wyświetlacze oparte na platformie Intel vPro® Enterprise dla systemu Windows zapewnią zespołom IT dodatkowe funkcjonalności. Należą do nich między innymi możliwości zdalnego zarządzania, które pozwalają administratorom diagnozować, aktualizować i naprawiać urządzenia, nawet gdy znajdują się poza pasmem.
Następna generacja interaktywnych płaskich wyświetlaczy zostanie też wyposażona w możliwości SI z przetwarzaniem obrazów i rozpoznawaniem mowy. Dzięki temu urządzenia będą w stanie policzyć frekwencję na spotkaniu, automatycznie wykadrować obraz i ostrzyć na osobę, która w danym momencie zabiera głos, a także rozpoznawać mowę i wyświetlać jej transkrypcję w czasie rzeczywistym. Możliwości sprzętowe potrzebne do obsługi tych funkcjonalności zapewnią jednostki przetwarzania widzenia Intel® Movidius™ oraz układy FPGA Intel®.
Rozwiązanie Intel Unite® zmniejszyło aż o 15% przestoje w spotkaniach zdalnych w porównaniu ze starszymi rozwiązaniami.3
Rozwiązanie Intel Unite®
Rozwiązanie Intel Unite® pozwala zmodernizować sale konferencyjne i przekształcić je w inteligentne, połączone przestrzenie. Użytkownicy mogą połączyć się łatwo, bezpiecznie i bezprzewodowo. Uczestnicy mogą współpracować ze sobą bardziej wydajnie zarówno w sali konferencyjnej, jak i poza nią.
Rozwiązanie Intel Unite® współpracują ze wszystkimi dobrze znanymi urządzeniami, systemami operacyjnymi i wyświetlaczami. Dzięki wtyczkom łatwo jest dodawać nowe narzędzia i funkcjonalności, takie jak aplikacje Skype dla firm lub Zoom, a także opcje sterowania z poziomu sali konferencyjnej oraz interaktywne tablice.
Co więcej, rozwiązania Intel Unite® pomagają organizacjom ograniczyć przestoje w transmisji podczas rozpoczynania spotkania lub przełączania osób prezentujących. Według badania „Total Economic Impact™” wykonanego przez firmę Forrester na zlecenie firmy Intel, rozwiązania Intel Unite® zmniejszają przestoje w spotkaniach aż o 15% w porównaniu ze starszymi rozwiązaniami.3 Spotkania są też aż o 5% bardziej produktywne, co pozwala zaoszczędzić średnio 2,25 minuty.3 Dodatkowo dzięki rozwiązaniom Intel Unite® organizacje nie muszą montować kabli ani przejściówek w nowych salach konferencyjnych, zmniejszając koszty pracy i koszty związane z infrastrukturą IT.3
Współpraca w zasięgu ręki
W przeszłości koszty tworzenia i utrzymywania wysoce profesjonalnych sal konferencyjnych były po prostu zbyt wysokie dla wielu organizacji. Teraz dzięki interaktywnym płaskim wyświetlaczom i rozwiązaniu Intel Unite® firmy mogą skorzystać z gotowych technologii, które łatwo zainstalować i które nie wiążą się z dużym nakładem kosztów. Pracownicy mogą ze sobą współpracować z dowolnego miejsca, lepiej wykorzystując swój czas. A dział IT może łatwiej i skuteczniej zarządzać tymi rozwiązaniami.