W dobie Internetu i urządzeń przenośnych klienci mają wysokie oczekiwania w kwestii szybkiej i coraz bardziej spersonalizowanej obsługi. Aby spełnić te oczekiwania, organizacje w sektorach bankowości i restauracji szybkiej obsługi (QSR) przechodzą na cyfrowe kioski samoobsługowe.
Presja w branży QSR, aby konkurować na każdym polu — od obsługi klienta po zarządzanie łańcuchem dostaw — oznacza, że działanie restauracji musi być jak najbardziej bezproblemowe i efektywne.
Sieci QSR muszą utrzymywać jak najszybszy przepływ klientów przez ich lokale i jednocześnie zwiększyć średnią wartość na każdego klienta, a także zadbać o dokładność zamówienia. Klienci oczekują również szerokiej gamy zestawów posiłków i ofert.
Branża bankowa również mierzy się z bardzo dużą zmianą w zakresie wymagań i oczekiwań swoich klientów.
Rozwój bankowości internetowej i mobilnej zmienił zasady gry dla wielu stacjonarnych instytucji finansowych. Obecnie klienci oczekują, że coraz więcej usług będzie dostępnych cyfrowo i realizowanych w sposób szybki i samoobsługowy.
„W sektorze bankowym panuje silna konkurencja. Stąd też wykorzystanie zaawansowanych udogodnień, aby przyciągnąć coraz więcej klientów do oddziału banku, ma kluczowe znaczenie dla trwałego rozwoju działalności. Niektóre z usług, takie jak transakcje, zdeponowanie czeku czy zapytania, są świadczone za pośrednictwem kiosków bankowych i finansowych. Kioski bankowe i finansowe zapewniają klientom lepsze udogodnienia niż to, co może zaoferować bankomat”.
Rozwój kiosków samoobsługowych
Dla restauracji szybkiej obsługi kioski oferują:
- Zwiększone przychody — niektóre z nich mogą odnotować wzrost sprzedaży o 30-50% dzięki większym możliwościom sprzedaży krzyżowej i reklamy2.
- Udoskonaloną obsługę klientów — użytkownicy mogą w łatwy sposób dostosować swoje zamówienie, a także skrócić swój czas oczekiwania na obsługę.
- Zoptymalizowane zarządzanie zapasami i zminimalizowanie niedokładności.
- Więcej czasu dla personelu na skupienie się na obsłudze klienta i innych priorytetach.
Dla banków kioski oferują:
- Interaktywną, bezpieczniejszą i spersonalizowaną bankowość z usługami wykraczającymi poza tradycyjne możliwości bankomatu.
- Zwiększoną wydajność oddziałów i skrócony czas oczekiwania klientów.
- Sposób na rozwój ich działalności i skuteczną obsługę większej bazy konsumentów w rozwijających się regionach i na obszarach wiejskich.
- Możliwość zaoferowania wydłużonych godzin pracy i działalności w weekendy, kiedy jest wysokie zapotrzebowanie.
Aby uzyskać więcej informacji na temat korzyści oferowanych przez kioski samoobsługowe, zapoznaj się z naszymi nowymi infografikami dotyczącymi poprawy usług i zwiększenia przychodów przez kioski samoobsługowe w bankowości i restauracjach szybkiej obsługi.
Kwestie związane ze sprzętem do obsługi kiosków
Integratorzy systemów (SI) mają dużą szansę na zwiększenie wartości dla swoich klientów bankowych i restauracji szybkiej obsługi poprzez tworzenie rozwiązań spełniających ich niepowtarzalne wymagania w zakresie kiosków. W tym celu muszą oczywiście wybrać sprzęt dopasowany do każdego przypadku zastosowania. Najważniejsze czynniki, które należy wziąć pod uwagę:
Bezpieczeństwo — szczególnie w przypadku usług bankowych, w których często wymagane są dane osobowe, bezpieczna praca cyfrowych kiosków samoobsługowych jest najważniejsza. Klienci powinni czuć, że ich transakcje i dane osobowe są bezpieczne. Zainwestuj w sprzęt wyposażony w funkcje zabezpieczania punktów końcowych, które mają dodatkową warstwę wbudowanych zabezpieczeń.
Łatwość zarządzania — podczas obsługiwania floty kiosków niezbędna jest możliwość łatwego i zdalnego zarządzania nimi w czasie rzeczywistym. Pozwala to sprzedawcom między innymi szybko aktualizować menu lub usługi, a także wprowadzić ważne aktualizacje zabezpieczeń. Odpowiednia technologia zarządzania zdalnego może również skrócić czas przestoju, jeżeli w jej przypadku system operacyjny nie jest potrzebny, aby szybko i bezpiecznie przywrócić sprzęt ponownie online.
Łączność — utrata połączenia w trakcie transakcji spowoduje nieuchronnie niezadowolenie klientów. Dotyczy to zwłaszcza bankowości — co jeśli klient nie będzie w stanie dokonać bezpiecznej transakcji? Albo otrzymać potwierdzenia, że ważny rachunek został zapłacony na czas? Konieczna jest stabilna i niezawodna łączność oraz odpowiednia przepustowość.
Skalowalność — banki i restauracje szybkiej obsługi chcą oczywiście gwarancji, że możliwości ich kiosków mogą się rozwijać wraz z oczekiwaniami klientów. Przykładowo: w kioskach w restauracjach szybkiej obsługi obecnie używa się ekranów dotykowych do przyjmowania zamówień, ale już wkrótce będzie je można obsługiwać za pomocą głosu, co będzie bardziej higienicznym sposobem na interakcję z tą technologią. A kiedy ta technologia stanie się dostępna, organizacje powinny móc ją obsłużyć bez konieczności kupowania dodatkowego sprzętu.
Zaawansowane możliwości przetwarzania danych — kioski, w szczególności te z funkcjami wizyjnymi, mogą wygenerować ogromne ilości danych. Dlatego, aby sobie z tym poradzić, konieczne jest przetwarzanie brzegowe o małym opóźnieniu. Dzięki temu banki i restauracje szybkiej obsługi mogą zdobyć niezwykle cenne spostrzeżenia dotyczące swoich klientów i generować dodatkowe dochody. Dzięki analizie odbiorców restauracje szybkiej obsługi mogą oferować spersonalizowane oferty i opcje predykcyjne na podstawie charakterystyki każdego klienta. Jeśli chodzi o banki, technologie uwierzytelniające mogą przyspieszyć proces logowania, co oznacza większy zakres usług, które można zaoferować za pośrednictwem kiosków samoobsługowych. Może to obejmować promocje dotyczące popularnych produktów (np. lodów latem), a także pomóc bankom i restauracjom, które są nowe w danym miejscu, zapewnić zlokalizowany i dokładnie ukierunkowany marketing.