Najnowsze kioski interaktywne zmieniają sposoby korzystania z banków, zamawiania posiłków, podróżowania, wyszukiwania informacji i uzyskiwania pomocy. Dzięki możliwościom gromadzenia i analizowania danych firmy i miasta mają bezprecedensowy dostęp do informacji na temat użytkowników i otoczenia — informacji, które umożliwiają im poprawę jakości doświadczeń, usług i jakości życia.
Na przykład:
- Kioski samoobsługowe w bankach pozwalają klientom na ominięcie kolejki do stanowiska obsługi w celu dokonania operacji takich jak otwarcie konta czy zakup produktu finansowego.
- Kioski pozwalające na samodzielne złożenie zamówienia w restauracjach szybkiej obsługi zapewniają klientom wygodę składania zamówień i płacenia za nie.
- Interaktywne kioski nawigacyjne pomagają odwiedzającym w poruszaniu się po mieście, korzystaniu z transportu publicznego, odnalezieniu drogi w szpitalu lub centrum handlowych.
- Inteligentne kioski miejskie zapewniają mieszkańcom i turystom informacje, usługi Wi-Fi i ostrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa publicznego.
Procesory Intel® tworzą potężny fundament do kiosków interaktywnych z obsługą imponującej grafiki, analiz i sztucznej inteligencji (AI), łączności, danych z czujników i funkcji, takich jak zdalne zarządzanie.
Dynamiczne, responsywne kioski z procesorami Intel® Core™
Kioski interaktywne z procesorami Intel® Core™ obsługują dynamiczne doświadczenia wizualne w rozdzielczości 4K i responsywne ekrany dotykowe. W celu uzyskania zaawansowanych możliwości analizy wideo i funkcji opartych na sztucznej inteligencji, takich jak liczenie ludzi i analiza grupy odbiorców, procesory te można połączyć z jednostką przetwarzania widzenia Intel® Movidius™ lub FPGA.
Technologia Intel® Active Management, dostępna jako część platformy Intel vPro® w szerokiej ofercie procesorów Intel® Core™ zapewnia inteligentne, podłączone i zdalne zarządzanie urządzeniami do poprawy jakości doświadczeń z obsługi i zapewnienia potencjalnych oszczędności. Dodaje również dodatkową warstwę zabezpieczeń sprzętowych, która uzupełnia i wzmacnia istniejące środki bezpieczeństwa.1
Kioski interaktywne z procesorami Intel® Core™ obsługują dynamiczne doświadczenia wizualne w rozdzielczości 4K i responsywne ekrany dotykowe.
Udoskonalona konserwacja i zmniejszone przestoje dzięki narzędziu Intel® KPM Utility
Ponieważ interaktywne kioski cyfrowe są bardziej dynamiczne, coraz ważniejsze staje się zapewnienie odpowiedniego zarządzania i zabezpieczania urządzeń peryferyjnych podłączonych do kiosków w celu promowania wydajności operacyjnej. Te wielofunkcyjne kioski są wyposażone w bogate w funkcje możliwości, które pozwalają na wykorzystanie AI, analizy i czujników, aby ułatwić użytkownikom interakcje na nowe sposoby — od integracji mobilnej do ekranów dotykowych, wykrywania gestów i głosu.
Narzędzie Intel® Kiosk Peripheral Management Utility (Intel® KPM Utility) umożliwia inteligentne i efektywne wdrażanie systemów kioskowych opartych na technologiach Intel® poprzez dostarczanie narzędzi oprogramowania i rozwiązań do projektowania sprzętu dla producentów projektów i integratorów systemów. Dzięki temu mogą oni bezpośrednio integrować je z projektami systemów kioskowych, umożliwiając bardziej kompleksowe monitorowanie i sterowanie urządzeniami peryferyjnymi.2
Ponadto w przypadku wdrażania na systemach kioskowych z technologią Intel vPro®, narzędzie Intel® KPM Utility zapewnia potężną funkcję do zdalnego zarządzania3 i rozwiązywania problemów związanych z urządzeniami peryferyjnymi bez konieczności fizycznego ingerowania w systemy kioskowe, dzięki temu obniżając koszty usług wsparcia technicznego na miejscu.
Moduły do skalowalnych kiosków z łatwą obsługą
Firma Intel oferuje dwa specjalnie zaprojektowane moduły, które służą jako elementy programowania do kiosków interaktywnych.
Moduł Intel® Smart Kiosk Module (Intel® SKM) to rewolucyjny moduł obliczeniowy i płyta interfejsu urządzeń peryferyjnych (PIB) z szybszą łącznością PCIe*. Występuje w jednym standardowym rozmiarze bez względu na projekt kioskowy. Jego modułowa konstrukcja sprawia, że jest mniej pracochłonny i kosztowny do utrzymania, modernizacji i obsługi. Intel® Smart Kiosk Module (Intel® SKM) obsługuje wiele obciążeń roboczych na jednym urządzeniu, ułatwiając skalowanie kiosków interaktywnych w całym przedsiębiorstwie i dostarczając potencjalnych oszczędności.
Moduł Intel® Smart Display Module (Intel® SDM) to specyfikacja i projekt referencyjny na potrzeby kompleksowych systemów, w tym kiosków. Moduł Intel® Smart Display Module (Intel® SDM) zapewnia inteligencję i współpracę komponentów w małych formatach obudowy dla smukłych i zintegrowanych wyświetlaczy. Jest idealny do projektów bez wentylatorów z mniejszymi wymaganiami we/wy.
Intel® NUC do kiosków interaktywnych
Płyta Intel® NUC to element programowania do kiosków interaktywnych, który obsługuje ekrany dotykowe i grafikę Intel® HD. Umożliwia to dynamiczne odtwarzanie filmów w jakości HD, zapewniające wciągające doznania użytkowników. Platforma Intel vPro® oferuje dodatkowe możliwości bezpieczeństwa i zdalnego zarządzania.
Pomoc techniczna w zakresie łączności i czujników
Dzięki możliwości połączenia się z Wi-Fi lub 5G kiosk interaktywny może służyć jako hotspot i zapewniać połączenia alarmowe przy użyciu VoIP. Kioski oparte na technologii Intel® zapewniają obsługę tych opcji łączności.
Kioski z procesorami Intel® obsługują również koncentrator czujników do zbierania danych audio, danych wizualnych i innych danych. Pozwala to kioskom na monitorowanie otoczenia pod kątem możliwych zagrożeń związanych z bezpieczeństwem obejmujących strzały z broni palnej i alarmy oraz na wykonywanie zadań takich jak liczenie ludzi. Jasność wyświetlacza i działanie wentylatorów mogą dostosowywać się automatycznie na podstawie danych z czujników temperatury i oświetlenia. Firma Intel zapewnia kod referencyjny do obciążeń akustycznych i wyczuwających, aby ułatwić integrację tych funkcji.
Dodaj nowe możliwości dzięki komputerowym systemom wizyjnym
Zestaw narzędzi OpenVINO™ w dystrybucji Intel® ułatwia włączanie funkcji wizyjnych, takich jak rozpoznawanie obiektów i analiza grupy odbiorców do kiosków interaktywnych. Chociaż te zastosowania są stosunkowo nowe, systemy wizyjne umożliwiają wprowadzenie nowej generacji kiosków, które automatycznie rozpoznają kupowane produkty, bezdotykowo zareagują na gesty lub nawet uruchomią więcej linii lub kiosków przy zbyt długich kolejkach. Te możliwości zapewniają klientom większą kontrolę i wygodę przy jednoczesnym dostarczaniu firmom i miastom nowych cennych informacji.