Personalizacja i wydajność kształtują przyszłość punktu sprzedaży

Zmień doświadczenie klienta dzięki innowacyjnym rozwiązaniom POS.

Oczekiwania klientów będą miały wpływ na przyszłość POS

  • Przyszłość systemów POS kształtują oczekiwania klientów, którzy pragną spersonalizowanej i bezproblemowej obsługi w kanałach offline i online.

  • POS nie musi już oznaczać konkretnej fizycznej lokalizacji, ponieważ nowe technologie — np. kamery, czujniki i AI — mogą umożliwić zapłacenie w dowolnym miejscu, przyczyniając się do poprawy obsługi klientów.

  • Inicjatywa Open Retail Initiative (ORI) to wspólny projekt firmy Intel i innych najlepszych firm technologicznych, której celem jest zaoferowanie otwartych rozwiązań zapewniających wartość i innowacyjne modele usługowe.

BUILT IN - ARTICLE INTRO SECOND COMPONENT

Przyszłość POS to kombinacja rozwiązań na komputery stacjonarne, urządzenia przenośne i samoobsługowe, które będą wyposażone w technologie Intel® i zwiększą zaangażowanie klientów, a także zoptymalizują okazje.

W ciągu ostatniej dekady systemy POS wyewoluowały z terminala w pobliżu wyjścia obsługiwanego przez pracownika do zestawu cennych miejsc kontaktu z klientem. W rzeczywistości dzisiejszy POS może obsłużyć klienta w dowolnym miejscu dzięki rozszerzeniu rodzajów systemów POS.

Najciekawszym zwrotem w rozwoju systemów POS to pojawienie się autonomicznego sklepu, w którym nie ma kolejek ani kasy. Klienci po prostu wchodzą, biorą to, czego potrzebują, i wychodzą. Aby to magiczne rozwiązanie zadziałało, muszą najpierw pobrać aplikację na smartfon. Dzięki temu zestaw kamer i czujników zasilanych algorytmami głębokiego uczenia do identyfikacji i śledzenia rozpozna obiekty, których klienci dotykają i będzie wiedzieć, ile za nie policzyć po ich wzięciu z półki i wyjściu ze sklepu.

Wielu sprzedawców detalicznych, restauracji i firm hotelarskich skłania się ku korzystaniu z technologii umożliwiającej taką obsługę. Ale połączenie handlu fizycznego i cyfrowego oznacza zastosowanie innowacyjnego podejścia w systemach POS. Klienci oczekują, że firmy będą wiedzieć, czego chcą i zapewnią im bezproblemową obsługę, nawet gdy oni będą się przełączać pomiędzy kanałami i urządzeniami.

Bez względu na to, kim jest dany klient, zawsze chce łatwo znaleźć, kupić, otrzymać i zwrócić towar w dowolnym czasie i miejscu. W przypadku wielu firm taka obsługa wymagałaby instalacji systemów POS wykorzystujących wiele urządzeń, z zamontowanymi terminalami POS w sklepie oraz mobilnymi terminalami POS (mPOS) w okresie natężonego ruchu klientów.

Nowe rodzaje transakcji to tzw. proces „kliknij i odbierz", czyli sytuacja, gdy klient kupuje produkt online i odbiera go w lokalizacji fizycznej, a także „kioski multimedialne”, w których osoby niemogące znaleźć odpowiedniego produktu w sklepie mogą poprosić sprzedawcę o wysłanie go prosto do ich domu szybko i za darmo. Systemy POS powinny płynnie łączyć zamówienia z odbiorami w sklepach, a obrotni sprzedawcy zaoferują wygodne zwroty zarówno w sieci, jak i w sklepie.

Ale to nie wszystko. Systemy POS, od systemów na komputery stacjonarne, przez urządzenia mPOS, tablety POS aż po okrojonych klientów, będą również musiały integrować nowe sposoby bezproblemowej obsługi. Przykład autonomicznego sklepu pokazuje, że sklepy mogą używać komputerowych systemów wizyjnych i uczenia maszynowego, a także wskazówek ze zwykłych kodów kreskowych w celu dokładnego identyfikowania produktów, które klient kupuje. Na przykład rozpoznawanie wieku klienta może pomóc w oferowaniu produktów dodatkowych lub lepszych; wszystko oczywiście przy poszanowaniu prywatności klientów. Funkcja rozpoznawania twarzy po wyrażeniu zgody wspomoże działanie programów lojalnościowych, w ramach których nie będzie już konieczne rozdawanie kart lub zbieranie telefonów klientów.

Kluczem do świadczenia obsługi, której pragną Twoi klienci oraz do zwiększania udziału w rynku jest wieloaspektowa strategia POS, która odpowiada na aktualne oczekiwania i dostosowuje się do przyszłych możliwości. Firma Intel i nasi partnerzy zapewniają infrastrukturę, która umożliwia wprowadzenie nowych rodzajów transakcji POS, które z kolei umożliwiają lepsze zarządzanie i zapewniają większe bezpieczeństwo w niższej cenie.

Klienci pragną bezproblemowej obsługi podczas przełączania się między kanałami i urządzeniami. Najnowsze systemy POS łączą najlepsze środowiska fizyczne i cyfrowe.

Przyszłość systemu POS w chmurze

Przy coraz większym łączeniu transakcji online oraz w sklepie możesz korzystać z usług chmurowych, które wspierają szybsze i bardziej dynamiczne usługi POS. Coraz większa liczba systemów POS korzysta ze zintegrowanych rozwiązań w chmurze, ponieważ oprogramowanie wykorzystujące lokalne serwery ustępuje nowoczesnym aplikacjom, które działają tak, jak te na Twoim smartfonie.

W zależności od Twoich urządzeń i wymagań przetwarzanie może odbywać się albo w chmurze, albo na samym urządzeniu. Przykładowo, jeśli Twoje urządzenia w sklepie to okrojeni klienci, wówczas możesz wybrać usługę w chmurze lub lokalny serwer. Ale w przypadku zaawansowanych technologii, takich jak komputerowe systemy wizyjne i sztuczna inteligencja, wysyłanie dużych ilości danych do chmury może być kosztowne. Zamiast tego być może lepiej byłoby wykorzystać urządzenia brzegowe, które będą gromadzić i analizować kluczowe dane do obsługi firmy w czasie rzeczywistym.

Zbieranie danych z systemu POS

Dane z systemów punktu sprzedaży umożliwiają firmom poprawę obsługi klienta oraz komunikację z nim, a także ulepszenie raportów sprzedażowych i produktów do zarządzania towarem oraz identyfikację nowych możliwości zarobku. Aby udostępnić dane innym urządzeniom i lokalizacjom oraz ujednolicić obsługę klientów, systemy POS muszą korzystać z tego samego systemu operacyjnego. Ale najważniejsze jest bezpieczeństwo danych klientów.

Bezpieczeństwo i POS

Dzięki szyfrowaniu w systemach POS oraz przesyłaniu danych za pomocą bezpiecznych urządzeń i protokołów sieciowych sklepy detaliczne, instytucje finansowe oraz firmy hotelarskie mogą realizować strategię cyberbezpieczeństwa oraz przestrzegać przepisów takich jak standard bezpieczeństwa danych w branży płatności kartami. To podstawa platformy Intel vPro®, która oferuje ulepszone sprzętowo funkcje zabezpieczeń, pomagające chronić wszystkie warstwy w stosie obliczeniowym. Ponadto dzięki procesorom na platformie Intel® vPro® Twój zespół IT może uruchomić technologię Intel® Active Management Technology (Intel® AMT) do zdalnego zarządzania urządzeniami. W ten sposób ograniczysz przestoje, ulepszysz obsługę klientów i obniżysz koszty.

Oprogramowanie a system POS

Sprzedawcy detaliczni coraz częściej chcą konsolidować rozwój aplikacji od urządzeń przenośnych aż po urządzenia POS w sklepach. Do tego konieczna jest elastyczność, która umożliwi korzystanie z wielu systemów operacyjnych w środowisku fizycznym. Obecny rozwój maszyn wirtualnych i kontenerów umożliwia sprzedawcom detalicznym korzystanie z wielu systemów operacyjnych lokalnie, bez konieczności uruchamiania dodatkowego sprzętu lub przeprowadzania integracji.

Lepsza obsługa klientów

Autonomiczne sklepy pokazują, jakie są możliwości w zakresie przekształcenia systemu POS dzięki innowacyjnej technologii. Większość firm będzie prawdopodobnie integrować nowe technologie po kolei, aby poprawiać obsługę klientów i zwiększać wydajność biznesową. Narzędzia programowe, takie jak zestaw narzędzi OpenVINO™ w dystrybucji Intel®, ułatwią wdrażanie komputerowych systemów wizyjnych i głębokiego uczenia się w różnych aplikacjach i na różnych platformach.

Na przykład jeden z partnerów firmy Intel niedawno wypuścił automatyczną kasę wspomaganą AI, którą opracowano przy wykorzystaniu zestawu narzędzi OpenVINO™ w dystrybucji Intel®. Kasa automatycznie identyfikuje towary w piekarni podczas płacenia i obsługuje wiele metod płatności, w tym płatności mobilne i na podstawie rozpoznawania twarzy. Dzięki temu rozwiązaniu czas oczekiwania w kolejce się skrócił, co przełożyło się na lepszą obsługę klienta.

Firmy mogą również korzystać z nowych technologii opartych na wspólnej otwartej strukturze. Takie rozwiązanie sprzyja powstaniu ekosystemów, których komponenty można łatwo i szybko wymieniać. Open Retail Initiative (ORI) to wspólna inicjatywa firmy Intel i innych najlepszych z branży technologicznej, której celem jest wspieranie otwartych rozwiązań dostarczających wartość i nowe fascynujące modele usługowe, które zwiększają lojalność klientów.

Wspólne, otwarte oprogramowanie pośredniczące ułatwia integrację poszczególnych rozwiązań; dzięki niemu producenci publikują i subskrybują dane innych producentów, jednocześnie obsługując wszystkie systemy operacyjne, sprzęt i protokoły komunikacyjne. Takie otwarte podejście do wymiany danych ułatwia ich syntezę i umożliwia przeprowadzenie dokładniejszej analizy, która pomoże rozwiązywać prawdziwe problemy branży detalicznej. W ten sposób inicjatywa Open Retail Initiative przyczyni się do rozwoju firm — technologie przyszłości przekształcają każdy etap obsługi klienta.

Zastrzeżenia i uwagi prawne

Cechy i zalety technologii Intel® zależą od konfiguracji systemu i mogą wymagać obsługującego je sprzętu, oprogramowania lub aktywacji usług. Wydajność może różnić się od podanej w zależności od konfiguracji systemu. Żaden produkt ani komponent nie jest całkowicie bezpieczny. Więcej informacji można uzyskać od sprzedawcy lub producenta systemu albo na stronie https://www.intel.pl.

Firma Intel nie udziela żadnej wyrażonej wprost ani dorozumianej gwarancji, w tym – bez ograniczeń – dorozumianej gwarancji przydatności handlowej, przydatności do określonego celu i nienaruszenia praw ani żadnej gwarancji wynikającej w trakcie realizacji zadań, przebiegu sprzedaży lub użytkowania w handlu.

Informacja o optymalizacji: kompilatory firmy Intel nie zawsze optymalizują w tym samym stopniu dla mikroprocesorów firm innych niż Intel® w przypadku optymalizacji, które nie są specyficzne dla mikroprocesorów Intel®. Optymalizacje te obejmują zestawy instrukcji SSE2, SSE3 i SSSE3 oraz inne optymalizacje. Firma Intel nie gwarantuje dostępności, funkcjonalności czy skuteczności każdej optymalizacji w przypadku mikroprocesorów nie wyprodukowanych przez firmę Intel. Optymalizacje dla tego produktu zależne od mikroprocesora przeznaczone są do użytku z mikroprocesorami Intel®. Niektóre optymalizacje niespecyficzne dla mikroarchitektury Intel® są zastrzeżone dla mikroprocesorów Intel®. Więcej informacji dotyczących konkretnych zestawów instrukcji objętych niniejszą uwagą prawną można znaleźć w materiałach informacyjnych i podręcznikach użytkownika właściwych dla produktu. Nr wersji informacji: 20110804.

Intel, logo Intel i inne znaki Intel są znakami towarowymi firmy Intel Corporation lub jej spółek zależnych. Inne nazwy oraz marki mogą być przedmiotem praw ich właścicieli. © Intel Corporation.