Wytyczne firmy Intel dotyczące mediów społecznościowych

Media społecznościowe stały się integralną częścią nowoczesnego życia. Umożliwiają nam kontakt ze znajomymi i rodziną, informują o tym, co się dzieje na świecie, a także pozwalają nam wypowiadać się na różne tematy.

Poprzez media społecznościowe można zrobić wiele dobrego, dlatego zachęcamy pracowników firmy Intel do korzystania z nich w należyty sposób. W korzystaniu z mediów społecznościowych prosimy o trzy rzeczy:

  1. Ujawnij swój związek z firmą Intel
  2. Chroń firmę Intel
  3. Przy publikacji jakichkolwiek treści kieruj się zdrowym rozsądkiem

Media społecznościowe szybko się zmieniają, a wraz z nimi niniejsze zasady. Zaglądaj tu regularnie, aby być z nimi na bieżąco.

Co oznaczają nasze zasady? Oznaczają, że ufamy naszym pracownikom. W firmie Intel zatrudniamy mądrych ludzi, od których oczekujemy podejmowania mądrych decyzji. Oznacza to, że każdy pracownik jest doskonale przygotowany zarówno do wyjaśnienia, dlaczego firma Intel jest tak niezwykła, jak i do ochrony jej interesów.

Ujawnij się

W Internecie można powiedzieć wszystko. Ma to swoje dobre, jak i złe strony. Wypowiadając się w Internecie, dajemy świadectwo o sobie, dlatego należy pamiętać o etyce, prawdzie i przyzwoitości.

  1. Pisząc o firmie Intel lub jej produktach, dodaj hashtag #IamIntel (pracuję w Intelu). W ten sposób osoby postronne dowiadują się o Twoim związku z firmą Intel (którego ujawnienia wymaga Federalna Komisja Handlu). Nie wystarcza wzmianka firmy Intel w życiorysie!
  2. Jeśli firma Intel płaci Ci za jej promowanie lub wspieranie, taki związek należy ujawnić. Dotyczy to pracowników etatowych, pracowników tymczasowych, wpływowych osób w Internecie i pracowników z agencji.
  3. Jeśli masz osobisty interes w czymś, o czym dyskutujesz, jako pierwszy zwróć na to uwagę i sprecyzuj, co to jest.
  4. Bądź sobą! Trzymaj się swojej specjalizacji. Pisz tylko o tym, na czym się znasz.
  5. Jeśli odchodzisz z firmy Intel, pamiętaj, aby na portalach społecznościowych umieścić aktualne informacje dotyczące zatrudnienia.
  6. Jeśli rozmawiasz o firmie Intel na jakiejkolwiek stronie internetowej lub w jakichkolwiek mediach społecznościowych, użyj takiego wyłączenia odpowiedzialności: „Wszystkie opinie wyrażają wyłącznie moje zdanie”.

Chroń firmę Intel

Ochrona poufnych informacji firmy Intel ma dla naszej działalności zasadnicze znaczenie. Wielu pracowników firmy Intel posiada na jej temat informacje, które mogą mieć wpływ na naszą działalność. Ochrona informacji na temat firmy Intel, zwłaszcza w Internecie, jest bardzo ważna.

  1. Ochrona firmy Intel należy do Twoich obowiązków. Nie umieszczaj poufnych informacji na żadnych platformach społecznościowych. Jeśli dane informacje nie zostały oficjalnie ujawnione przez firmę Intel, nie należy ich omawiać. Dotyczy to danych finansowych, informacji o produktach i informacji prawnych.
  2. Nie krytykuj firmy Intel ani jej konkurentów. Wyniki konkurencji powinni publicznie komentować tylko upoważnieni rzecznicy firmy. Autoryzowanych rzeczników wskazują, wybierają i zatwierdzają dyrektorzy generalni poszczególnych oddziałów, dyrektorzy regionalni oraz grupa ds. globalnej komunikacji (GCG).
  3. Wszystkie wypowiedzi muszą być prawdziwe i jednoznaczne, a wszelkie twierdzenia muszą być uzasadnione i zatwierdzone.
  4. Jeśli nie masz pewności, czy coś opublikować, na wszelki wypadek tego nie rób.
  5. Nasz zespół ds. mediów społecznościowych może pomóc Ci pomóc w podjęciu decyzji, czy daną treść wolno zamieścić w Internecie. Zespół ten może również sprawdzić Twój profil w serwisie LinkedIn, aby upewnić się, że nie ujawnia on przypadkowo zbyt wiele informacji.

Kieruj się rozsądkiem

W Internecie reprezentujesz firmę Intel – naszych pracowników i nasze wartości. W naszej firmie lub w naszych mediach społecznościowych nie ma miejsca na dogmatyczność, uprzedzenia, mizoginię czy nienawiść.

Przez samo określenie się jako pracownika firmy Intel wpływasz na to, jak Twój profesjonalizm i firma Intel są postrzegane. Chcemy być z Ciebie dumni.

  1. We wpisach w mediach społecznościowych unikaj twierdzeń, że nasze produkty są inteligentniejsze / szybsze / bardziej wydajne. We wszystkich materiałach zawierających analizy porównawcze lub porównania procesorów musimy umieszczać zastrzeżenia nakazane przez Federalną Komisję Handlu.
  2. Narobiłeś(-aś) bałaganu? Zdarza się. Jeśli popełnisz błąd, od razu się do niego przyznaj. Jeśli trzeba, przeproś. Szczerze przyznaj się do błędu i jak najszybciej go napraw.

         Jeśli publikujesz na blogu, możesz zmodyfikować wcześniejszy wpis – ale nie pozostawiaj wątpliwości, że taka modyfikacja miała miejsce. 

Ponadto jeżeli zobaczysz, że w mediach społecznościowych publikowane są treści związane z firmą Intel, które nie powinny być ujawnione, niezwłocznie napisz na adres social.media@intel.com.

Jeśli jesteś pracownikiem firmy Intel, pracownikiem tymczasowym lub pracownikiem z powiązanej agencji, możesz dowiedzieć się więcej na temat naszych zasad dotyczących mediów społecznościowych, odwiedzając nasze strony mediów społecznościowych na stronie Marketing Central:

Partnerzy kontraktowi i poparcie

Jak napisano w wytycznych firmy Intel dotyczących mediów społecznościowych, wspieramy przejrzystość i dokładamy wszelkich starań, aby w sposób wyraźny ujawniać powiązania i poparcie. Wszyscy specjaliści ds. mediów społecznościowych angażowani, obsadzani lub w inny sposób wynagradzani przez firmę Intel muszą zapoznać się z Wytycznymi dla osób korzystających z mediów społecznościowych, sponsorowanych, obsadzanych lub premiowanych przez firmę Intel. W ramach tych wytycznych konieczne jest ujawnienie faktu obsadzenia lub wynagradzania przez firmę Intel. Twój blog będzie monitorowany pod względem zgodności z naszymi wytycznymi i prawdziwości opisów produktów i twierdzeń. W ramach tych wytycznych konieczne jest ujawnienie faktu obsadzenia lub wynagradzania przez firmę Intel. Możesz to zrobić, dodając hashtag #ad do swoich publikacji.

Wytyczne firmy Intel dla osób korzystających z mediów społecznościowych

Firma Intel popiera przejrzystość, dokładność, uczciwość i autentyczność. Dokładamy wszelkich starań, aby nasi ludzie w mediach społecznościowych (blogach, serwisach Facebook, Twitter, forach i innych) w sposób wyraźny ujawniali powiązania i poparcie oraz aby twierdzenia dotyczące produktów Intel były prawdziwe i zasadne.

Niniejsze wytyczne dotyczą osób korzystających z mediów społecznościowych, które otrzymały od firmy Intel produkt na stałe lub tymczasowo, są wynagradzane przez firmę Intel lub są z nią związane w jakikolwiek inny sposób. W przypadku pytań lub problemów związanych z tymi wytycznymi skontaktuj się ze swoim sponsorem w firmie Intel.

Reguły postępowania dla osób korzystających z mediów społecznościowych, sponsorowanych, obsadzanych lub premiowanych przez firmę Intel

Działaj jawnie. Jawność dotyczy Twojej tożsamości i powiązania z firmą Intel. Staramy się, aby osoby korzystające z mediów społecznościowych (w blogach, mikroblogach, na forach i w innych mediach społecznościowych) jasno i wyraźnie określały swoje powiązania z firmą Intel, w tym te polegające na otrzymywaniu premii motywacyjnych i sponsoringu. Informacje takie powinny być podawane publicznie i dostępne dla wszystkich czytelników Twoich publikacji. Jeżeli publikujesz tweety lub inne publikacje pisemne na platformach takich jak Facebook, a także opisy zdjęć na platformach takich jak Instagram, rozpocznij swój post od hashtagów #Paid lub #Ad. Jeżeli publikujesz film na platformie takiej jak YouTube, użyj hashtagu #Intel Ad w materiale filmowym w górnym rogu ekranu, najlepiej na początku filmu, a także dodaj opis „Sponsored by Intel” nad linijką w opisie filmu. Jeżeli tworzysz podcast, na początku ujawnij swój związek z firmą Intel, np. w następujący sposób: „Ten odcinek jest sponsorowany przez firmę Intel”. Jeżeli tworzysz w języku innym niż angielski, upewnij się, że Twoje oświadczenie zawiera słowo „sponsorowany”.

Oświadczenia powinny być wyraźne i rzucać się w oczy. Osoby publikujące powinny tworzyć oświadczenia, które dotyczą ich powiązań, używając czcionki łatwej do odczytu i w kolorze wyróżniającym się od koloru tła. W przypadku filmów reklamowych oświadczenia powinny być wyświetlane na ekranie na tyle długo, aby użytkownicy zdążyli je przeczytać i zrozumieć. Oświadczenia audio należy odczytać w umiarkowanym tempie i używając zrozumiałych słów.

Pisz o swoich prawdziwych i autentycznych doświadczeniach. Omawiaj swoje własne doświadczenia z naszymi produktami i usługami; nie wypowiadaj się ogólnie o produktach, których nie znasz zbyt dobrze. Twoje wypowiedzi powinny być szczere i dokładne.

Pisz o tym, na czym się znasz. Zachęcamy do pisania w pierwszej osobie, a w odniesieniu do technologii Intel® do pozostawania w obszarze swojej specjalności.

Twoja odpowiedzialność. Pamiętaj, że odpowiadasz za swoje publikacje, a jeżeli nie zastosujesz się do tych wytycznych (np. nie ujawnisz swojego powiązania z firmą Intel), możesz narazić na szwank sponsoring lub wynagrodzenie ze strony firmy Intel. Zawsze przestrzegaj też regulaminów witryn innych firm, w których się wypowiadasz.

Wytyczne dotyczące moderacji osób korzystających z mediów społecznościowych, które są sponsorowane, obsadzane lub premiowane przez firmę Intel

Firma Intel monitoruje media społecznościowe związane z jej działalnością, w tym działania osób korzystających z mediów społecznościowych, które są przez nią sponsorowane, obsadzane lub premiowane. Dokładamy wszelkich starań, aby informacje o produktach Intel® były przejrzyste, prawdziwe i dokładne.

Jeśli znajdziemy stwierdzenia niezgodne z prawdą lub wprowadzające w błąd, skontaktujemy się z Tobą w sprawie korekty. Jeżeli jesteś osobą sponsorowaną, która publikuje w mediach społecznościowych, i okaże się, że systematycznie nie ujawniasz swoich powiązań z firmą Intel, tworzysz nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd twierdzenia o firmie Intel, jej produktach lub usługach, firma Intel może przerwać współpracę.