Bezproblemowa podróż klienta do zakupu dzięki sprzedaży wielokanałowej

Mając dane oparte na solidnej podstawie, łatwiej Ci będzie zapewniać klientom zharmonizowane wrażenia z zakupów w każdym punkcie styczności z klientem.

Technologia sprzedaży wielokanałowej przekształca doświadczenia klienta

  • Klienci oczekują, że ich podróż do zakupu przebiegnie szybko i sprawnie w każdym punkcie kontaktu.

  • Sprzedawcy, którzy są w stanie konsekwentnie zapewniać spersonalizowane doświadczenia klientom i bezbłędnie trafiać w ich oczekiwania we wszystkich kanałach sprzedaży mogą liczyć na ich lojalność, a co za tym idzie — większą sprzedaż.

  • Technologie Intel® wspierają sprzedaż wielokanałową, umożliwiając zbieranie, udostępnianie i analizowanie danych w wielu kanałach, czego wynikiem jest tworzenie wartości dla biznesu i klienta.

BUILT IN - ARTICLE INTRO SECOND COMPONENT

Obecnie udana strategia sprzedaży wielokanałowej skupia w sobie wszystkie możliwe rozwiązania, takie jak platformy handlu elektronicznego, rozwiązania Digital Signage w sklepach, kioski i systemy punktów sprzedaży. Technologie Intel® umożliwiają sprzedawcom zbieranie, przechowywanie, udostępnianie i analizowanie danych pochodzących z dowolnego kanału. Dzięki temu możesz wyciągać wnioski biznesowe, które zwiększą popularność Twojej marki wśród klientów i pozwolą Ci zdobyć ich lojalność.

Czym jest sprzedaż wielokanałowa?

Sprzedaż wielokanałowa to strategia polegająca na tym, że sprzedawca stara się zaangażować klienta za pomocą wielu punktów kontaktu — zarówno fizycznych, jak i cyfrowych. Klienci przemieszczają się pomiędzy tymi kanałami, a wraz z nimi — aplikacje i dane. To zapewnia im spójne doświadczenia związane z marką od początku do końca ich podróży do zakupu.

Według magazynu Harvard Business Review, około 73% konsumentów korzysta z wielu kanałów sprzedaży podczas swoich podróży do zakupu.1 Robiąc zakupy, klienci chodzą do sklepów stacjonarnych, przeglądają strony Internetowe, media społecznościowe i korzystają z aplikacji mobilnych.

Dzięki zintegrowanej strategii wielokanałowej sprzedawcy mogą klientom ultrawygodne, spersonalizowane wrażenia zakupowe w każdym momencie ścieżki do zakupu — bez względu na to, czy dany klient robi zakupy przez Internet, za pomocą urządzenia mobilnego, czy też w sklepie. Celem zastosowania sprzedaży wielokanałowej jest zapewnienie klientom niesamowitych i bezproblemowych doświadczeń dokładnie w tym momencie, kiedy dany klient tego potrzebuje. Klienci są wstanie zapłacić za takie traktowanie aż o 18% więcej.2

Stworzenie lepszego doświadczenia dla klientów we wszystkich kanałach pozytywnie przekłada się na poziom zadowolenia klienta i jego lojalność. Co więcej, analizując podróż klienta do zakupu, sprzedawcy mogą ulepszać swoje strategie marketingowe, merchandisingowe, a także programy lojalnościowe i stan zapasu towarów, czyli inwentarza.

Korzyści związane ze sprzedażą wielokanałową

Ujednolicona strategia sprzedaży wielokonałowej zapewnia klientom spójne wrażenia marki oraz dokładne informacje w każdym punkcie kontaktu. Tam, gdzie jest to możliwe, doświadczenia są zintegrowane z działaniami użytkownika w innych kanałach. Na przykład klient w salonie piękności może zalogować się na swoje konto w interaktywnym kiosku, aby zobaczyć poprzednie zakupy i zeskanować produkty, które chciałaby zachować na później.

Dobrze wdrożona strategia wielokanałowa powinna wyeliminować mylące doświadczenia, po których klienci doznają rozczarowania. Przykładowo klient, który sprawdza dostępność popularnych produktów na swoim telefonie i otrzymuje informację, że dany produkt można znaleźć w pobliskim sklepie, musi mieć pewność, że ten produkt rzeczywiście tam będzie.

Strategia sprzedaży wielokanałowej skoncentrowana na kliencie przynosi sprzedawcom znaczne korzyści.
Klienci wydają więcej.
W ujęciu globalnym klienci wielokanałowi wydają aż o 30% więcej podczas każdego zakupu niż ci, którzy korzystają tylko z jednego kanału.3​​​​
Klienci są bardziej lojalni.
Niedawny sondaż przeprowadzony przez Forbes Insights pokazał, że 65% konsumentów stwierdziło, że „konsekwentnie pozytywne” doświadczenia podczas interakcji z marką zwiększają ich długoterminową lojalność wobec tej marki.4
Przykłada się większą uwagę do marki.
Duża liczba cyfrowych punktów styczności z klientem sprawiają, że marka lepiej zapada im w pamięć. Zapewnia im też to lepsze wrażenia obsługi klienta. Klienci otrzymują odpowiedni komunikat w odpowiednim czasie, w kontekście konsekwentnych doświadczeń kontaktu z marką.

Klienci chcą ultrawygodnych doświadczeń angażujących wszystkie ich zmysły. Dobre doświadczenie wielokanałowe trafia w tę potrzebę.

Prawdziwa strategia kanałowa obejmuje rozwiązania od brzegu po chmurę

Dane i aplikacje, których klienci używają podczas zakupów obejmują niezliczone kioski i systemy punktów sprzedaży w sklepach stacjonarnych oraz różne platformy handlu elektronicznego. Dobre podejście wielokanałowe wymaga współpracy technologii brzegowych i chmury w sposób, który będzie ujednolicał wszystkie platformy, procesy i źródła danych. Na przykład gdy klient kupuje produkt w sklepie, system inwentaryzacji tego sklepu powinien natychmiast zaktualizować dostępność tego produktu na wszystkich platformach, tak by klienci zawsze dokładnie wiedzieli, co jest dostępne.

Oto kilka przykładów wielokanałowych doświadczeń, które zdobywają popularność w branży sprzedażowej:

  • Klient może kupić produkt online lub za pomocą urządzenia mobilnego i bez problemów odebrać go w sklepie stacjonarnym.
  • Produkt umieszczony w koszyku w sklepie online pojawi się też w aplikacji mobilnej tego klienta oraz w platformach w sklepie stacjonarnym, takich jak punkty sprzedaży czy systemy pomocy sprzedażowej.
  • Klient może używać mobilnej aplikacji lub kiosku samoobsługowego, aby znaleźć danych produkt w sklepie stacjonarnym. Jeśli nie jest on dostępny w jednym sklepie, klient może bez problemu znaleźć go i zamówić z innego sklepu.
  • Podczas zwrotu zakupionego produktu system punktu sprzedaży zaakceptuje dowód zakupu pochodzący z dowolnego kanału, używając danych subskrypcji klienta lub karty kredytowej.

Sprzedaż wielokanałowa oparta na technologiach Intel®

Obecnie sprzedawcy mogą wybierać spośród różnych programów zaprojektowanych na potrzeby sprzedaży wielokanałowej. Ale zanim jakiekolwiek z takich rozwiązań może zostać wdrożone, sprzedawcy muszą mieć możliwość zbierać i zarządzać danymi pochodzącymi z wielu różnych punktów styczności z klientem — zarówno cyfrowych, jak i fizycznych. Firma Intel zapewnia podstawę technologiczną obejmującą technologię obliczeniową, przechowywania i rozwiązania sieciowe od brzegu po chmurę. Nasze technologie wykorzystują wiele różnych platform internetowych, systemów punktów sprzedaży, tablic cyfrowych, sieci, centrów danych i czujników, na których obecnie opiera się branża sprzedażowa.

Technologia Intel® umożliwia tworzenie handlu opartego na danych we wszystkich kanałach
 
Skalowalne procesory Intel® Xeon®
Skalowalne procesory Intel® Xeon® w centrum danych zapewniają moc obliczeniową potrzebną kanałom mobilnym i internetowym. Wspierają również aplikacje oparte na chmurze, takie jak programy do zarządzania inwentarzem i łańcuchem dostaw, oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientem (CRM), platformy handlu elektronicznego oraz aplikacje pomocy sprzedażowej i budowania relacji z klientem (tzw. klientelingu). W sklepie stacjonarnym procesory Intel® Xeon® zasilają rozwiązania brzegowe, w tym cienkie klienty, rozwiązania analizy danych i inne.
 
Procesory Intel® Core™ i Intel Atom®
Te procesory zapewniają kioskom, system punktów sprzedaży i rozwiązaniom Digital Signage niezbędną wydajność i responsywność. Klienci mogą szybko sprawdzić, co jest dostępne w sklepie, znaleźć rejestr prezentów lub połączyć się ze swoim kontem. Bogata grafika i filmy o wysokiej rozdzielczości pomagają kształtować doświadczenia związane z marką.
 
Platforma Intel vPro®
Urządzenia komputerowe zbudowane na platformie Intel vPro® zapewniają profesjonalną wydajność i możliwości zdalnego zarządzania. Oznacza to, że Twój zespół IT może utrzymać niemal nieprzerwany czas działania urządzeń takich jak Digital Signage, systemy punktów sprzedaży i kioski oraz zdalnie nimi zarządzać.
 
Platforma czujników Intel® RFID (Intel® RSP)
Technologia Intel® RSP pozwala Ci wdrożyć wiele czytników RFID w różnych miejscach w sklepie i przekształcić surowe informacje z sensorów w wartościowe dane dotyczące stanu inwentarza. Dzięki temu zawsze będziesz wiedział, jakie produkty masz i gdzie się one znajdują.
 
Jednostki przetwarzania widzenia Intel® Movidius™ i dystrybucja Intel® zestawu narzędzi OpenVINO™
Firma Intel oferuje zarówno sprzęt hardware, jak i aktywację oprogramowania niezbędnego aplikacjom przetwarzania obrazu. Jednostki przetwarzania widzenia Intel® Movidius™ zapewniają dodatkową moc obliczeniową brzegowym technologiom przetwarzania obrazu. Tymczasem dystrybucja Intel®zestawu narzędzi OpenVINO™ przyśpiesza tworzenie aplikacji przetwarzania obrazu na platformach Intel do celów takich jak kasy samoobsługowe czy automatyzacja inwentarza.5
 

Przyszłość technologii sprzedaży wielokanałowej

Optymalizowanie zaangażowania klienta i jego doświadczeń w każdym kanale wymaga nieustannego wysiłku. Wdrażając technologie umożliwiające bezproblemową interakcję ze wszystkimi aspektami przedsiębiorstwa sprzedażowego, sprzedawcy mogą zawsze trafiać w ciągle zmieniające się oczekiwania klientów i przeznaczać zasoby na to, co liczy się najbardziej.

Więcej materiałów dla sprzedawców

Dowiedz się więcej na temat trendów, zastosowań i technologii, dzięki którym firmy mogą oferować klientom bardziej spersonalizowane i angażujące doświadczenia.

Technologie Intel® dla branży sprzedażowej

Odkryj, jak firma Intel może pomóc sprzedawcom podejmować skuteczne działania w oparciu o duże zestawy danych.

Zapoznaj się z rozwiązaniami dla branży sprzedażowej

Analizy w branży spożywczej

Analiza danych sprzedaży wykorzystująca technologie Intel® zapewnia spersonalizowane doświadczenia, zarządzanie inwentarzem i nie tylko.

Czytaj dalej

Technologie i rozwiązania kioskowe

Zobacz, jak kiosk wyposażony w technologie Intel® może przekształcać wrażenia i zwiększać komfort.

Poznaj technologie kiosku

Rozwiązania punktów sprzedaży

Odkryj, jak systemy punktów sprzedaży z technologiami Intel® mogą zrewolucjonizować Twoją firmę — i doświadczenia Twoich klientów.

Więcej informacji

Digital Signage

Obecnie istnieje więcej rodzajów systemów punktów sprzedaży niż kiedykolwiek wcześniej. Zobacz, które są odpowiednie dla Twojej firmy.

Czytaj dalej

Zastrzeżenia i uwagi prawne

Technologie Intel®  mogą wymagać obsługującego je sprzętu lub oprogramowania bądź aktywacji usług.

Żaden produkt ani komponent nie jest całkowicie bezpieczny.

Rzeczywiste koszty i wyniki mogą się różnić.

Firma Intel nie sprawdza ani nie weryfikuje danych podawanych przez osoby trzecie. Aby ocenić ich dokładność, należy się zapoznać z innymi źródłami.

Informacje o produktach i wydajności

1„Badanie 46 000 kupujących pokazuje, że Omnichannel Retailing działa”, Harvard Business Review, 2017,, ​​​​​hbr.org/2017/01/a-study-of-46000-shoppers-shows-that-omnichannel-retailing-works​​​.
2„Doświadczenie jest wszystkim: oto, jak zrobić to dobrze”, PWC, 2018, ​​​​pwc.com/us/en/advisory-services/publications/consumer-intelligence-series/pwc-consumer-intelligence-series-customer-experience.pdf​​.
3Według badania, klienci wielokanałowi wydają więcej i dokonują zakupów dwa razy częściej, Information Age, 2019, ​​​​​​information-age.com/omnichannel-shoppers-123481891/​​​​.
4„Udowadnianie wartości CX”, Forbes Insights, 2020, forbes.com/forbes-insights/our-work/proving_the_value_of_cx/.
5Więcej informacji o możliwościach i optymalizacji oprogramowania firmy Intel znajdziesz na stronie http://software.intel.com/en-us/articles/optimization-notice.