Transformacja cyfrowa sprzedaży detalicznej otwiera nowe możliwości
Różnice w doświadczeniach klientów pomiędzy sklepami cyfrowymi i stacjonarnymi w branży sprzedaży detalicznej zacierają się. Umożliwienie niezwykle wygodnych, bezproblemowych i wielokanałowych zakupów opartych na wydajności operacyjnej to obecnie jeden z wymogów stawianych sprzedawcom detalicznym, którego spełnienie pozwala im utrzymać się na rynku.
Firma Intel, jako lider technologiczny, od dawna współpracuje ze sprzedawcami detalicznymi w celu rozwoju technologii dla sprzedaży detalicznej. Wraz z rozległym ekosystemem partnerów firma Intel oferuje szeroki wybór innowacyjnych, inteligentnych technologii i rozwiązań opartych na wspólnej otwartej infrastrukturze, zapewniając sprzedawcom detalicznym elastyczność, wydajność, bezpieczeństwo i wszechstronność, aby mogli stawić czoła współczesnym wyzwaniom i przygotować się na przyszłe udoskonalenia.
Klienci przyzwyczajeni do wygody oferowanej przez handel elektroniczny oraz atrakcyjnych i informacyjnych treści cyfrowych dostępnych na wyciągnięcie ręki oczekują teraz takich samych udogodnień w sklepach stacjonarnych. Kupujący stali się również bardziej wymagający, rezygnują z lojalności wobec marki ze względu na odczuwane negatywne doświadczenia, dostępność produktów, czy zgodność z własnymi wartościami, w tym potwierdzone zaangażowanie w zrównoważony rozwój odwiedzanych sprzedawców detalicznych1. Tymczasem sprzedawcy borykają się z problemami takimi jak mniejsza liczebność personelu, opóźnienia w łańcuchu dostaw, niedostępność produktów, czy ubytki w zasobach.
Wybitni sprzedawcy detaliczni kreują swoją strategię zaspokajania potrzeb klientów i rozwiązywania wyzwań operacyjnych wokół transformacji sprzedaży detalicznej, inwestując nawet trzy razy więcej w zasoby IT2, aby stworzyć połączoną, inteligentną i kompleksową infrastrukturę, wykorzystującą brzeg sieci w celu zapewnienia szybszego dostępu do kluczowych informacji w czasie zbliżonym do rzeczywistego, a także chmurę do głębszej analizy danych w różnych systemach.
Firma Intel jest dobrze przygotowana na wspieranie sprzedawców detalicznych w drodze do ich zamierzonych celów związanych z transformacją oraz na przyspieszenie osiągania korzyści dzięki zoptymalizowanym, gotowym do wdrożenia narzędziom programowym i technologiom. Dzięki innowacyjnej technologii, spełniającej wymogi nowych przypadków użycia, sprzedawcy detaliczni zyskują skalowalną architekturę IT, aby mogli szybko przesyłać rozwiązania na brzeg sieci na potrzeby przyszłych operacji.
Odmieniamy doświadczenia zakupowe klientów
Prawdziwa transformacja sprzedaży detalicznej zapewnia wciągające i niewiarygodnie wygodne doświadczenia klientom, co wyróżnia czołowych sprzedawców detalicznych na tle konkurencji.
Firma Intel i nasi partnerzy ściśle współpracują ze sprzedawcami detalicznymi nad zrealizowaniem tej wizji dzięki zintegrowanym, inteligentnym technologiom oraz skalowalnym rozwiązaniom, które efektywnie wykorzystują dane na każdym poziomie w firmie.
Od inteligentnych półek i systemów kas samoobsługowych po roboty obsługujące każdy z poziomów w mikrocentrach realizacji zamówień — sprzedawcy detaliczni mogą wykorzystać moc sztucznej inteligencji (AI) i analitykę do studiowania zachowań klientów, co umożliwia optymalizacje w czasie zbliżonym do rzeczywistego, ocenę skuteczności strategii promocyjnych, zapewnienie dostępności produktów w magazynie i na półkach sklepowych, przyspieszenie procesów operacyjnych, a także oferowanie wygodniejszych i bardziej ekscytujących zakupów.
Udane wdrożenia w sprzedaży detalicznej możliwe dzięki firmie Intel
Zmieniające się potrzeby sprzedawców detalicznych i konsumentów napędzają postępy technologiczne, umożliwiając tworzenie nowych rozwiązań i doświadczeń. Dowiedz się, w jaki sposób nasi klienci i partnerzy wpierają transformację cyfrową sprzedaży detalicznej.
Famous Footwear: zwiększenie zaangażowania
Zobacz, jak rozwiązania oznakowania cyfrowego firmy ComQi z procesorami Intel® pomagają firmie Famous Footwear w zwiększeniu natężeniu ruchu i sprzedaży bezpośredniej.
One Stop: zautomatyzowana logistyka
Poznaj korzyści ze zautomatyzowanej logistyki, jakie odniosły sklepy spożywcze brytyjskiej sieci One Stop, w tym raportowanie w czasie rzeczywistym o poziomach zapasów, zapewniane przez jednolitą platformę handlową firmy Flooid i połączone POS firmy Flooid, oparte na procesorach Intel®.
Town Talk Foods: analiza wideo AI wspiera sprzedaż
Sprawdź, jak sieć sklepów spożywczych Town Talk Foods wykorzystuje moc analizy wideo AI, aby uzyskać informacje o klientach w celu optymalizacji marketingu, operacji i merchandisingu.
Rozpocznij już dziś z firmą Intel
Dla sprzedawców detalicznych
Wybieraj z setek gotowych do wprowadzenia na rynek rozwiązań z technologiami Intel®, dostępnych u partnerów detalicznych szerokiego ekosystemu firmy Intel.
Dla programistów
Znajdź wdrożenia referencyjne, narzędzia i zasoby ułatwiające szybkie wdrożenie rozwiązań technologicznych z zakresu Internetu przedmiotów dla sprzedaży detalicznej.
Dla partnerów
Dołącz do programu Intel® Partner Alliance, aby uzyskać ekskluzywne możliwości rozwoju firmy dostosowane do Twoich potrzeb.
Odkryj rozwiązania dla sprzedaży detalicznej
Rozwiązania firmy Intel i naszych partnerów ekosystemu są sprawdzone, skalowalne i interoperacyjne z otwartymi standardami, aby przyspieszyć wprowadzanie innowacji, transformację operacyjną, a także skrócić czas dostawy klientom i zwiększyć wpływ na działalność.
Zwiększ satysfakcję klientów dzięki bezproblemowym zakupom
Klienci oczekują od sprzedawców detalicznych niezwykle wygodnych, bezpiecznych i spersonalizowanych doświadczeń podczas zakupów, niezależnie od lokalizacji. Bezproblemowe i bezdotykowe technologie oraz inteligentne, połączone rozwiązania cyfrowe są kluczem do oferowania tych doświadczeń.
Dowiedz się więcej o kioskach samoobsługowych
Zobacz, jak firma LIPSense wspiera działanie bezdotykowych kiosków
Zmniejsz straty i zwiększ widoczność dzięki AI
Zwiększona zależność od kas samoobsługowych i opcji samodzielnego realizowania zwrotów przez klientów, mająca na celu zapewnienie wygodniejszych i bezproblemowych zakupów oraz rozwiązanie współczesnego problemu niedoboru pracowników, otwiera jednocześnie nowe możliwości potencjalnych kradzieży. Obecnie sprzedawcy detaliczni potrzebują rozwiązań, które pomogą im ściśle monitorować zapasy, od ciężarówki po półkę, co umożliwi wykrywanie potencjalnych ubytków i zapobieganie większym stratom.
Zobacz, jak firma meldCX wykorzystuje sztuczną inteligencję w wielu lokalizacjach
Zwiększ przychody dzięki atrakcyjnym doświadczeniom
Konsumenci są obecnie sprytniejsi niż kiedykolwiek wcześniej, wybierają marki i sprzedawców, którzy są w stanie zapewnić im atrakcyjne, wciągające i spersonalizowane zakupy. Jednocześnie w obrębie środowisk stacjonarnej sprzedaży detalicznej istnieją możliwości spełniania oczekiwań konsumentów, sprzedawców detalicznych i marek dotyczących zainteresowania marką, głębszych relacji i w efekcie nowych strumieni przychodów zapewniających zysk. Odpowiednio, technologia na nowo tworzy spersonalizowane i kontekstowe zaangażowanie klienta w obrębie całego sklepu stacjonarnego, od alejek po regały i punkty sprzedaży.
Przekształć swój łańcuch dostaw dzięki inteligentnej analizie dla sprzedaży detalicznej
Sprzedawcy detaliczni znajdują się pod ciągłą presją, aby dostarczać wysokiej jakości produkty, jednocześnie spełniając rosnące wymagania i oczekiwania współczesnych klientów. Rozproszone łańcuchy dostaw, mniejsza liczba pracowników oraz potencjalne niedobory produktów zmniejszają możliwości rozliczalności inwentarza. Zwiększanie elastyczności operacyjnej poprzez wykorzystanie technologii, w tym AI i analizy danych oraz inteligentnych rozwiązań brzegowych i chmurowych, może pomóc sprzedawcom detalicznym w poprawie widoczności łańcucha dostaw, prognozowania oraz jakości i dostępności produktów.
Ułatwione zarządzanie i zapewnione bezpieczeństwo
Wydajne, niezawodne i bezpieczne urządzenia obliczeniowe mają kluczowe znaczenie dla zapewniania atrakcyjnych doświadczeń, zwiększania możliwości pracowników i utrzymania działalności biznesowych. Platforma Intel vPro® łączy wydajność klasy biznesowej ze zintegrowanymi zabezpieczeniami danych na poziomie sprzętowym i możliwościami zdalnego zarządzania, aby pomóc sprzedawcom detalicznym zmaksymalizować czas dostępności urządzeń i produktywność pracowników, co przełoży się na ograniczenie całkowitych kosztów wsparcia technicznego oraz zakłóceń pracy.
Zobacz, jak firma Bsquare wykorzystuje platformę Intel vPro®
Szybsze wprowadzanie innowacji dzięki Open Retail Initiative
W ramach projektu Open Retail Initiative (ORI) firma Intel wraz z innymi czołowymi przedsiębiorstwami technologicznymi pracuje nad przyspieszeniem tworzenia innowacji na dużą skalę w branży sprzedaży detalicznej. ORI promuje swobodną wymianę pomysłów w branży sprzedaży detalicznej dzięki podejściu open source w celu wspierania postępów technologicznych. Celem ORI jest umożliwianie powstawiania dostępnych rozwiązań, które przyspieszają iterację, elastyczność i innowacje na dużą skalę — od brzegu sieci po chmurę.
Dowiedz się więcej o technologii dla sprzedaży detalicznej
Podcasty i seminaria internetowe dotyczące doświadczeń klientów
Przeglądaj seminaria internetowe i podcasty, aby zobaczyć, jak innowacja cyfrowa na brzegu sieci generuje nowe, w pełni połączone doświadczenia klientów.
Twoje inteligentniejsze rozwiązania zaczynają się tutaj
Znajdź narzędzia, artykuły, badania, informacje, raporty i dobre pomysły z zakresu IT, ułatwiające przyspieszenie innowacji i efektywności w rozwiązywaniu trudnych problemów.
Często zadawane pytania
Technologia dla sprzedaży detalicznej obejmuje systemy cyfrowe, rozwiązania i innowacje wykorzystywane tak w stacjonarnych sklepach detalicznych, jak i platformach internetowych, w celu zapewnienia wydajności operacyjnej i obsługi klienta. Stanowi ona podstawę transformacji cyfrowej sprzedaży detalicznej.
Współcześni sprzedawcy detaliczni zapewniają klientom wysokiej jakości doświadczenia przy użyciu wielu różnych technologii, w tym zaawansowanych systemów punktów sprzedaży (POS), które gromadzą dane dotyczące zakupów, historii klienta i zmian stanu zapasów. Dodatkowe technologie obejmują oznakowanie cyfrowe, kioski samoobsługowe i analitykę, które dostarczają spersonalizowane zalecenia na podstawie wcześniejszych zachowań. Powszechne już zautomatyzowane kasy oferują opcje bezdotykowej sprzedaży samoobsługowej dzięki wykorzystaniu komputerowych systemów wizyjnych. Inteligentne półki umożliwiają kontrolę inwentarza w czasie rzeczywistym, podczas gdy roboty przejmują zadania na magazynie. Zasadniczo sprzedawcy detaliczni polegają na technologii, jeśli chodzi o udoskonalenie doświadczeń klientów i inteligentniejsze działania.
Inteligentna technologia dla sprzedaży detalicznej zapewnia ulepszone doświadczenia klientów dzięki wykorzystaniu analizy predykcyjnej, aby móc zrozumieć preferencje i zachowania klientów, a także sztucznej inteligencji w celu dostosowania obsługi klientów. Ponadto inteligentna technologia dla sprzedaży detalicznej ułatwia sprzedawcom monitorowanie poziomów zapasów, aby uniknąć przepełnienia produktami lub ich braków na magazynie.
Zdolne do obsługi przetwarzania na brzegu technologie i rozwiązania z zakresu Internetu przedmiotów (IoT) dla sprzedaży detalicznej, w tym czujniki, kioski, systemy POS i inne połączone z Internetem urządzenia, umożliwiają firmom gromadzenie i analizę danych oraz podejmowanie działań na ich podstawie w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Po integracji urządzeń IoT z innymi systemami firmowymi i oparciu na zmodernizowanej infrastrukturze sieciowej pozyskiwane dane mogą być wykorzystywane przez sprzedawców detalicznych w celu zapewnienia spersonalizowanych, bezpieczniejszych doświadczeń podczas zakupów, a także do zwiększenia dokładności kontroli inwentarza i wydajności operacyjnej. Każdy z tych elementów jest istotny dla zapewnienia bezproblemowych, wielokanałowych doświadczeń klientom. Przykładowo, Internet przedmiotów w sprzedaży detalicznej umożliwia klientom skanowanie witryny sklepowej przy użyciu telefonu w celu poznania produktu lub jego ceny. Sprzedawca może uzyskać dostęp do przeglądu inwentarza sklepu za pomocą tabletu lub odczytać etykietę inwentarza przy pomocy inteligentnego zegarka.
Informacje o produktach i wydajności
„Konsument w nowej rzeczywistości: jak pandemia na dobre zmieniła klientów”. IHL Group, sponsorowane przez firmę Intel, 2022. https://www.intel.com/content/www/pl/pl/retail/resources/ihl-new-normal-consumer-report.html.
„Według nowych badań prawie 90% sprzedaży detalicznej w 2021 r. zostanie zrealizowane w lokalnych sklepach”. IHL Group, 12 stycznia 2021 r. https://www.ihlservices.com/news/analyst-corner/2021/01/nearly-90-of-retail-sales-in-2021-to-go-through-local-stores-according-to-new-research/.