W czasie, gdy firmy podejmują działania w celu zachęcenia klientów do powrotu do swoich lokali, muszą stworzyć i utrzymać bezpieczne i higieniczne środowisko dostosowane do najnowszych wytycznych dotyczących zdrowia. Jednocześnie sprzedawcy detaliczni dążą do zapewnienia klientom atrakcyjnego doświadczenia, które sprawi, że zakupy, spożywanie posiłków i interakcje z innymi w sklepie będą przyjemnością.
IoT i technologie oparte na AI są niezbędnymi narzędziami do osiągnięcia tego celu. Od wdrażania systemów kiosków bezdotykowych po poprawę oznakowania w sklepie i zarządzanie przepływami, sprzedawcy detaliczni mogą szybko wprowadzać istotne zmiany przy stosunkowo niskich kosztach. W tym artykule opisano korzyści i możliwości takiego działania oraz przedstawiono, w jaki sposób szereg technologii Intel® ułatwia przekształcenie przypadków użycia wykorzystujących IoT i AI w rzeczywistość.
Bezdotykowa realizacja zamówienia, higieniczne interfejsy użytkownika
Wielu klientów ma zrozumiałe obawy dotyczące potencjalnego ryzyka dla zdrowia przy dokonywaniu zakupów w sklepach. Jednym ze sposobów, które umożliwiają sprzedawcom detalicznym zmniejszenie tych obaw, jest udostępnienie szeregu bezdotykowych punktów kontrolnych. Innowacje takie jak rozpoznawanie gestów i głosu umożliwiają klientom wyszukiwanie produktów i poruszanie się po sklepie bez konieczności dotykania kiosku lub wchodzenia w interakcje z pracownikiem sklepu.
Przy kasie komputerowe systemy wizyjne umożliwiają precyzyjne rozpoznanie produktów w wózku klienta bez konieczności skanowania wszystkich produktów. Od sprzedaży detalicznej na brzegu sieci po chmurę — dane gromadzone przez system punktów sprzedaży umożliwiają także tworzenie spersonalizowanych rekomendacji produktów, co ułatwia sprzedawcom detalicznym podejmowanie lepszych decyzji dotyczących oferty promocyjnej produktów. To natomiast ułatwi zbudowanie lojalności klientów i sprawi, że będą oni wracali do sklepu.
Popraw przepływ klientów przez sklep
Interaktywne kioski z technologiami Intel®, inteligentne kamery, czujniki i centra przetwarzania brzegowego z możliwością nawiązania łączności z Wi-Fi lub siecią 5G ułatwiają przekonanie klientów, że ich zakupy są możliwie najbezpieczniejsze. Przykładowo, inteligentne kamery wykorzystujące możliwości komputerowych systemów wizyjnych mogą liczyć klientów przebywających na określonym obszarze oraz obserwować kierunek, w którym się poruszają. Mogą podnieść alarm, gdy na danym obszarze robi się zbyt tłoczno do zachowania odpowiedniego dystansu społecznego lub ludzie poruszają się pod prąd w przestrzeni jednokierunkowej. Ułatwi to pracownikom podejmowanie działań naprawczych i pomoże zapewnić stałe bezpieczeństwo. Natomiast czujniki temperatury przy wejściu do sklepu umożliwiają wychwycenie osób z gorączką spośród wszystkich wchodzących do środka.
Ułatwiaj pracownikom określanie priorytetów dla czasu spędzanego w sklepie
Utrzymywanie dokładnych informacji o stanie zapasów jest dużym wyzwaniem dla sprzedawców detalicznych, zwłaszcza że pracownicy muszą zachować dystans zarówno od siebie nawzajem, jak i od klientów. Oznacza to ograniczenie czasu, który pracownicy spędzają w sklepie, tak, aby mogli skupić się na zaspakajaniu potrzeb klientów w możliwie najbezpieczniejszy sposób.
Rozwiązania zarządzania zapasami oparte na sztucznej inteligencji wykorzystują inteligentne półki, aby szybko identyfikować brak towaru i błędy cenowe. Roboty magazynowe mogą powiadamiać personel o niskim stanie zapasów lub o zawieruszonych produktach, aby zapewnić dokładniejsze informacje o dostępności produktów. A systemy kas samoobsługowych wyposażone w rozpoznawanie obrazów mogą pomóc ograniczyć utratę produktów w czasie rzeczywistym. W rezultacie sprzedawcy detaliczni mogą zarządzać sklepami bardziej efektywnie i pozwolić pracownikom skupić się na ulepszaniu obsługi klientów.