SI dla sprzedawców detalicznych

Sztuczna inteligencja w sprzedaży detalicznej

SI w branży detalicznej oznacza lepszą obsługę klientów, dokładne prognozowanie i zautomatyzowane zarządzanie zapasami.

Omówienie SI w sprzedaży detalicznej:

  • SI umożliwia systemom sprzedaży detalicznej współpracę w celu optymalizacji obsługi klientów, prognozowania, zarządzania zapasami i wiele innych.

  • Technologie SI takie jak rozpoznawanie obrazów wnoszą do sklepów fizycznych informacje w czasie niemal rzeczywistym. Te same dane, podczas analizy w chmurze, mogą dostarczyć dodatkowych informacji biznesowych.

  • Technologie Intel® umożliwiają szeroką gamę funkcji SI, w tym reklamy displayowe, inteligentne półki, kioski multimedialne, ulepszoną kontrolę inwentarza i inteligentne kasy samoobsługowe.

author-image

Według

Obecnie, aby być konkurencyjnymi, sprzedawcy detaliczni muszą reagować na potrzeby swoich klientów jak nigdy dotąd oraz wyeliminować zbędne i nieefektywne elementy ze swojej działalności. Dane mogą pomóc Ci to uzyskać, ale wyciąganie wniosków z ogromnej ilości tych danych wymaga zastosowania inteligentnych systemów.

Cyfrowa transformacja w sprzedaży detalicznej to coś więcej niż tylko łączenie faktów. Chodzi o zamianę danych na informacje, które są wykorzystywane do dalszych działań, które z kolei prowadzą do lepszych wyników biznesowych. SI w sprzedaży detalicznej, w tym uczenie maszynowe i głębokie uczenie, są kluczowe dla tworzenia tych informacji. Dla sprzedawców detalicznych oznacza to niesamowite możliwości obsługi klientów, szansę na zwiększenie dochodów, szybkie tempo innowacji i inteligentną działalność — a wszystko to pomaga Ci odróżnić się od konkurencji.

Wielu sprzedawców detalicznych już korzysta z SI na niektórych etapach swojej działalności. Możesz wykorzystywać SI w oprogramowaniu do zarządzania relacjami z klientami w celu automatyzacji działalności marketingowej lub do analizy predykcyjnej w celu określenia, którzy klienci są skłonni kupić określone produkty. Chmura umożliwia obciążenia SI, które wymagają przechowywania i przetwarzania dużych ilości danych z wielu różnych źródeł. Niektóre przykłady obciążeń chmurowych związanych ze sprzedażą detaliczną to prognozy popytu przy użyciu uczenia maszynowego i rekomendacje produktów internetowych.

Ale korzystanie z SI w samym sklepie oferuje korzyści. Systemy przetwarzania brzegowego w sprzedaży detalicznej pełnią rolę katalizatora spostrzeżeń, zbierając i przekształcając ogromne ilości surowych danych w cenne, przydatne informacje. Wyobraź sobie roboty inwentaryzacyjne, które automatycznie uzupełniają towar na półkach, systemy Digital Signage, które dostosowują się do odbiorców i czujniki, które śledzą zwyczaje klientów, aby umożliwić sprzedaż krzyżową i sprzedaż droższych produktów.

Specjalny rodzaj uczenia głębokiego SI w sprzedaży detalicznej, znany jako technologia rozpoznawania obrazów, zyskuje na popularności w sklepach fizycznych. Technologia rozpoznawania obrazów „widzi" i interpretuje dane wizualne, będąc Twoimi oczami tam, gdzie ich potrzebujesz. Otwiera ona drzwi dla nowych zastosowań w sprzedaży detalicznej w zakresie obsługi klientów, prognozowania popytu, zarządzania zapasami i wielu innych.

Obsługa klientów, która jest wygodna i osobista

Niezależnie od tego, czy jest to mały butik, czy międzynarodowy supermarket, sprzedawcy detaliczni ciężko pracują, aby stworzyć wygodne, spersonalizowane i przyjemne warunki zakupów. Klienci powinni być w stanie szybko znaleźć to, czego szukają, uzyskać pomoc, kiedy jej potrzebują i móc szybko zapłacić za zakupy. SI usprawnia te czynności, aby pomóc stworzyć bardziej satysfakcjonujące warunki obsługi klientów.

Na przykład kupujący mogą się obawiać zarazków w przypadku korzystania z systemów punktów sprzedaży (POS). A gdyby mogli dokonać zakupu bez dotykania czegokolwiek? Technologia rozpoznawania obrazów pozwala dokładnie „zobaczyć” produkty w koszyku klienta.

Systemy Digital Signage wyposażone w technologię rozpoznawania obrazów mogą również mierzyć zainteresowanie klientów i prezentować w czasie rzeczywistym reklamy, które przemawiają do odbiorców.

Od brzegu sprzedaży detalicznej po chmurę, SI oznacza większe możliwości spersonalizowania obsługi. Systemy POS przechwytują dane o tym, co zostało zakupione i wykorzystują je do wygenerowania rekomendacji nowych produktów dla danego klienta. Digital Signage zbiera dane o tym, jakiego typu klienci i kiedy robią zakupy, aby pomóc podejmować lepsze decyzje dotyczące promocji produktów. To wszystko prowadzi do dokładniejszej segmentacji i obsługi, która jest dopasowana do zwyczajów i preferencji klientów.

Prognozowanie popytu i merchandising

Im lepiej rozumiesz zachowania i tendencje klientów, tym lepiej możesz spełnić ich oczekiwania i prezentować najlepsze produkty. SI pomaga sprzedawcom ulepszyć prognozowanie popytu, podejmować decyzje dotyczące cen i zoptymalizować lokowanie produktów. W rezultacie klienci trafiają na odpowiednie produkty we właściwym miejscu i czasie. Analizy predykcyjnej mogą pomóc Ci zamówić odpowiednią ilość towaru, tak aby sklepy nie miały go ani za dużo, ani za mało. SI może również śledzić dane z kanałów internetowych, co pozwala na tworzenie lepszych strategii sprzedaży elektronicznej.

Nowe typy SI na brzegu sprzedaży detalicznej pomagają rozpoznawać zamiary klientów i odpowiednio zoptymalizować drogę kupującego. Jednym z przykładów jest mapowanie ciepła w sklepie. Połączenie kamer i technologii rozpoznawania obrazów ujawnia, które produkty są podnoszone, które odkładane i gdzie kieruje się klient po odejściu od półki. Możesz wykorzystać te informacje, aby stworzyć warunki, które umożliwiają zainteresowanie klienta produktami i pomagają kupującym dowiedzieć się więcej.

Dochody ze sprzedaży detalicznej są kluczowym wskaźnikiem wydajności, jednak dokładna analiza słabych wyników sprzedaży jest rzadka. Dzięki połączeniu analiz wizyjnych z danymi transakcyjnymi możesz uzyskać wgląd w wyniki sprzedaży w okresach dużego i małego ruchu w każdym sklepie.

Zautomatyzowane zarządzanie zapasami

Utrzymywanie odpowiednich zapasów jest dużym wyzwaniem dla sprzedawców detalicznych. Dzięki łączeniu większej części swojej działalności i stosowaniu SI, sprzedawcy detaliczni zyskują kompleksowy pogląd na sklepy, kupujących i produkty, co pomaga w zarządzaniu zapasami.

Szybko reagujące technologie firmy Intel umożliwiają zbieranie i przetwarzanie informacji z czujników, kamer i innych źródeł. Ta platforma, zaprojektowana w celu łączenia wysp technologii i eliminowania odrębnych zbiorów danych, obsługiwać będzie czujniki i oprogramowanie rozmaitych firm zewnętrznych.

Inny rodzaj zarządzania zapasami SI wykorzystuje inteligentne półki, aby szybko zidentyfikować wyprzedane produkty i błędy cenowe. Roboty magazynowe mogą powiadamiać personel o niskim stanie zapasów lub o zawieruszonych produktach, aby zapewnić dokładniejsze informacje o dostępności produktów. A systemy kas samoobsługowych wyposażone w rozpoznawanie obrazów mogą pomóc ograniczyć utratę produktów w czasie rzeczywistym. W rezultacie sprzedawcy detaliczni mogą zarządzać sklepami bardziej efektywnie i pozwolić pracownikom skupić się na ulepszaniu obsługi klientów.

Firma Intel współpracuje z ekosystemem sprzedaży detalicznej, aby zapewnić zintegrowane rozwiązania SI, które rozwiązują prawdziwe problemy.

Technologie i platformy Intel® dla SI w sprzedaży detalicznej

Technologie Intel® umożliwiają wiele ekscytujących i nowych sposobów wykorzystania analiz i SI w sprzedaży detalicznej:

  • Inteligentne reklamy displayowe wykorzystują SI w celu zrozumienia zaangażowania klientów i ich zainteresowań. Treść może być dostosowana do odbiorców w czasie rzeczywistym.
  • Inteligentne półki natychmiast sprawdzają dostępność produktów, aby móc je szybko uzupełnić.
  • Kioski multimedialne pozwalają klientom zobaczyć więcej produktów dostępnych w innych lokalizacjach. Oferują również możliwości sprzedaży krzyżowej i sprzedaży droższych produktów.
  • Inteligentne systemy kas samoobsługowych akceptują karty lojalnościowe, kupony i transakcje przy użyciu telefonów komórkowych. Zintegrowane analizy wideo identyfikują produkty, kiedy brakuje kodu kreskowego lub jest on nieczytelny.
  • Nowa klasa rozwiązań sprzedażowych, takich jak kioski bezdotykowe, które rozpoznają mowę i gesty, a także roboty usługowe, które nawiązują interakcje z klientami, pomagają zminimalizować kontakt klientów z ludźmi i przedmiotami.

W firmie Intel pracujemy z innowatorami w ekosystemie sprzedaży detalicznej, aby zapewnić zintegrowane rozwiązania obsługiwane przez SI, które można wdrożyć szybko i w opłacalny sposób. Te rozwiązania partnerskie stosują naszą szeroką gamę możliwości SI, od technologii rozpoznawania obrazów na brzegu po uczenie maszynowe w chmurze. Aby znaleźć godne zaufania rozwiązania za pośrednictwem ekosystemu partnerów firmy Intel, sprawdź Rynek rozwiązań Intel®

Dodatkowo nasza platforma Edge Insights dla sprzedaży detalicznej gromadzi dane z całego brzegu sprzedaży detalicznej, przygotowując grunt pod bardzo wygodne, angażujące doświadczenia i ulepszone działania.

Ponadto firma Intel prowadzi inicjatywę Open Retail Initiative (ORI), aby zachęcać do tworzenia ekosystemu zamiennych komponentów i dostępnych rozwiązań dla sprzedaży detalicznej. Naszym celem jest przyspieszenie wdrażania rozwiązań sprzedaży detalicznej poprzez wspólne, otwarte oprogramowanie oraz ułatwienie sprzedawcom detalicznym korzystanie z SI i analiz.

Sprzedaż detaliczna rozwija się dzięki SI

Dzięki dodaniu możliwości SI zarówno do brzegu, jak i chmury, firma Intel i nasz partnerski ekosystem pomagają sprzedawcom detalicznym przekształcić swoje dane w niezawodne nowe informacje. Te rozwiązania oparte na danych skutkują wysoce spersonalizowaną obsługą i rekomendacjami produktów, dokładnymi prognozami, efektywnością zapasów i ogólnie inteligentnym prowadzeniem działalności.

Informacje o produktach i wydajności

1kompilatory firmy Intel mogą, ale nie muszą optymalizować w tym samym stopniu dla mikroprocesorów innych niż firmy Intel w przypadku optymalizacji, które nie są unikalne dla mikroprocesorów Intel®. Optymalizacje te obejmują zestawy instrukcji SSE2, SSE3 i SSSE3 oraz inne optymalizacje. Firma Intel nie gwarantuje dostępności, funkcjonalności czy skuteczności każdej optymalizacji w przypadku mikroprocesorów nie wyprodukowanych przez firmę Intel. Optymalizacje dla tego produktu zależne od mikroprocesora przeznaczone są do użytku z mikroprocesorami Intel®. Niektóre optymalizacje niespecyficzne dla mikroarchitektury Intel® są zastrzeżone dla mikroprocesorów Intel®. Więcej informacji dotyczących konkretnych zestawów instrukcji objętych niniejszą uwagą prawną można znaleźć w materiałach informacyjnych i podręcznikach użytkownika właściwych dla produktu.