Obecnie, aby być konkurencyjnymi, sprzedawcy detaliczni muszą reagować na potrzeby swoich klientów jak nigdy dotąd oraz wyeliminować zbędne i nieefektywne elementy ze swojej działalności. Dane mogą pomóc Ci to uzyskać, ale wyciąganie wniosków z ogromnej ilości tych danych wymaga zastosowania inteligentnych systemów.
Cyfrowa transformacja w sprzedaży detalicznej to coś więcej niż tylko łączenie faktów. Chodzi o zamianę danych na informacje, które są wykorzystywane do dalszych działań, które z kolei prowadzą do lepszych wyników biznesowych. SI w sprzedaży detalicznej, w tym uczenie maszynowe i głębokie uczenie, są kluczowe dla tworzenia tych informacji. Dla sprzedawców detalicznych oznacza to niesamowite możliwości obsługi klientów, szansę na zwiększenie dochodów, szybkie tempo innowacji i inteligentną działalność — a wszystko to pomaga Ci odróżnić się od konkurencji.
Wielu sprzedawców detalicznych już korzysta z SI na niektórych etapach swojej działalności. Możesz wykorzystywać SI w oprogramowaniu do zarządzania relacjami z klientami w celu automatyzacji działalności marketingowej lub do analizy predykcyjnej w celu określenia, którzy klienci są skłonni kupić określone produkty. Chmura umożliwia obciążenia SI, które wymagają przechowywania i przetwarzania dużych ilości danych z wielu różnych źródeł. Niektóre przykłady obciążeń chmurowych związanych ze sprzedażą detaliczną to prognozy popytu przy użyciu uczenia maszynowego i rekomendacje produktów internetowych.
Ale korzystanie z SI w samym sklepie oferuje korzyści. Systemy przetwarzania brzegowego w sprzedaży detalicznej pełnią rolę katalizatora spostrzeżeń, zbierając i przekształcając ogromne ilości surowych danych w cenne, przydatne informacje. Wyobraź sobie roboty inwentaryzacyjne, które automatycznie uzupełniają towar na półkach, systemy Digital Signage, które dostosowują się do odbiorców i czujniki, które śledzą zwyczaje klientów, aby umożliwić sprzedaż krzyżową i sprzedaż droższych produktów.
Specjalny rodzaj uczenia głębokiego SI w sprzedaży detalicznej, znany jako technologia rozpoznawania obrazów, zyskuje na popularności w sklepach fizycznych. Technologia rozpoznawania obrazów „widzi" i interpretuje dane wizualne, będąc Twoimi oczami tam, gdzie ich potrzebujesz. Otwiera ona drzwi dla nowych zastosowań w sprzedaży detalicznej w zakresie obsługi klientów, prognozowania popytu, zarządzania zapasami i wielu innych.
Obsługa klientów, która jest wygodna i osobista
Niezależnie od tego, czy jest to mały butik, czy międzynarodowy supermarket, sprzedawcy detaliczni ciężko pracują, aby stworzyć wygodne, spersonalizowane i przyjemne warunki zakupów. Klienci powinni być w stanie szybko znaleźć to, czego szukają, uzyskać pomoc, kiedy jej potrzebują i móc szybko zapłacić za zakupy. SI usprawnia te czynności, aby pomóc stworzyć bardziej satysfakcjonujące warunki obsługi klientów.
Na przykład kupujący mogą się obawiać zarazków w przypadku korzystania z systemów punktów sprzedaży (POS). A gdyby mogli dokonać zakupu bez dotykania czegokolwiek? Technologia rozpoznawania obrazów pozwala dokładnie „zobaczyć” produkty w koszyku klienta.
Systemy Digital Signage wyposażone w technologię rozpoznawania obrazów mogą również mierzyć zainteresowanie klientów i prezentować w czasie rzeczywistym reklamy, które przemawiają do odbiorców.
Od brzegu sprzedaży detalicznej po chmurę, SI oznacza większe możliwości spersonalizowania obsługi. Systemy POS przechwytują dane o tym, co zostało zakupione i wykorzystują je do wygenerowania rekomendacji nowych produktów dla danego klienta. Digital Signage zbiera dane o tym, jakiego typu klienci i kiedy robią zakupy, aby pomóc podejmować lepsze decyzje dotyczące promocji produktów. To wszystko prowadzi do dokładniejszej segmentacji i obsługi, która jest dopasowana do zwyczajów i preferencji klientów.
Prognozowanie popytu i merchandising
Im lepiej rozumiesz zachowania i tendencje klientów, tym lepiej możesz spełnić ich oczekiwania i prezentować najlepsze produkty. SI pomaga sprzedawcom ulepszyć prognozowanie popytu, podejmować decyzje dotyczące cen i zoptymalizować lokowanie produktów. W rezultacie klienci trafiają na odpowiednie produkty we właściwym miejscu i czasie. Analizy predykcyjnej mogą pomóc Ci zamówić odpowiednią ilość towaru, tak aby sklepy nie miały go ani za dużo, ani za mało. SI może również śledzić dane z kanałów internetowych, co pozwala na tworzenie lepszych strategii sprzedaży elektronicznej.
Nowe typy SI na brzegu sprzedaży detalicznej pomagają rozpoznawać zamiary klientów i odpowiednio zoptymalizować drogę kupującego. Jednym z przykładów jest mapowanie ciepła w sklepie. Połączenie kamer i technologii rozpoznawania obrazów ujawnia, które produkty są podnoszone, które odkładane i gdzie kieruje się klient po odejściu od półki. Możesz wykorzystać te informacje, aby stworzyć warunki, które umożliwiają zainteresowanie klienta produktami i pomagają kupującym dowiedzieć się więcej.
Dochody ze sprzedaży detalicznej są kluczowym wskaźnikiem wydajności, jednak dokładna analiza słabych wyników sprzedaży jest rzadka. Dzięki połączeniu analiz wizyjnych z danymi transakcyjnymi możesz uzyskać wgląd w wyniki sprzedaży w okresach dużego i małego ruchu w każdym sklepie.
Zautomatyzowane zarządzanie zapasami
Utrzymywanie odpowiednich zapasów jest dużym wyzwaniem dla sprzedawców detalicznych. Dzięki łączeniu większej części swojej działalności i stosowaniu SI, sprzedawcy detaliczni zyskują kompleksowy pogląd na sklepy, kupujących i produkty, co pomaga w zarządzaniu zapasami.
Szybko reagujące technologie firmy Intel umożliwiają zbieranie i przetwarzanie informacji z czujników, kamer i innych źródeł. Ta platforma, zaprojektowana w celu łączenia wysp technologii i eliminowania odrębnych zbiorów danych, obsługiwać będzie czujniki i oprogramowanie rozmaitych firm zewnętrznych.
Inny rodzaj zarządzania zapasami SI wykorzystuje inteligentne półki, aby szybko zidentyfikować wyprzedane produkty i błędy cenowe. Roboty magazynowe mogą powiadamiać personel o niskim stanie zapasów lub o zawieruszonych produktach, aby zapewnić dokładniejsze informacje o dostępności produktów. A systemy kas samoobsługowych wyposażone w rozpoznawanie obrazów mogą pomóc ograniczyć utratę produktów w czasie rzeczywistym. W rezultacie sprzedawcy detaliczni mogą zarządzać sklepami bardziej efektywnie i pozwolić pracownikom skupić się na ulepszaniu obsługi klientów.
Firma Intel współpracuje z ekosystemem sprzedaży detalicznej, aby zapewnić zintegrowane rozwiązania SI, które rozwiązują prawdziwe problemy.
Technologie i platformy Intel® dla SI w sprzedaży detalicznej
Technologie Intel® umożliwiają wiele ekscytujących i nowych sposobów wykorzystania analiz i SI w sprzedaży detalicznej:
- Inteligentne reklamy displayowe wykorzystują SI w celu zrozumienia zaangażowania klientów i ich zainteresowań. Treść może być dostosowana do odbiorców w czasie rzeczywistym.
- Inteligentne półki natychmiast sprawdzają dostępność produktów, aby móc je szybko uzupełnić.
- Kioski multimedialne pozwalają klientom zobaczyć więcej produktów dostępnych w innych lokalizacjach. Oferują również możliwości sprzedaży krzyżowej i sprzedaży droższych produktów.
- Inteligentne systemy kas samoobsługowych akceptują karty lojalnościowe, kupony i transakcje przy użyciu telefonów komórkowych. Zintegrowane analizy wideo identyfikują produkty, kiedy brakuje kodu kreskowego lub jest on nieczytelny.
- Nowa klasa rozwiązań sprzedażowych, takich jak kioski bezdotykowe, które rozpoznają mowę i gesty, a także roboty usługowe, które nawiązują interakcje z klientami, pomagają zminimalizować kontakt klientów z ludźmi i przedmiotami.
W firmie Intel pracujemy z innowatorami w ekosystemie sprzedaży detalicznej, aby zapewnić zintegrowane rozwiązania obsługiwane przez SI, które można wdrożyć szybko i w opłacalny sposób. Te rozwiązania partnerskie stosują naszą szeroką gamę możliwości SI, od technologii rozpoznawania obrazów na brzegu po uczenie maszynowe w chmurze. Aby znaleźć godne zaufania rozwiązania za pośrednictwem ekosystemu partnerów firmy Intel, sprawdź Rynek rozwiązań Intel®
Dodatkowo nasza platforma Edge Insights dla sprzedaży detalicznej gromadzi dane z całego brzegu sprzedaży detalicznej, przygotowując grunt pod bardzo wygodne, angażujące doświadczenia i ulepszone działania.
Technologie i zasoby Intel® obsługują sztuczną inteligencję w sprzedaży detalicznej |
|
---|---|
Przyspiesz skonteneryzowane wdrażanie technologii rozpoznawania obrazów i aplikacji opartych na danych. Przez poprawę dostępności i kompatybilności danych możesz stworzyć środowisko sprzedażowe, które zapewnia odpowiednią obsługę klientów i pozwala osiągnąć lepsze wyniki operacyjne. Znajdź naszą ofertę wdrożeń rekomendowanych dla sprzedaży detalicznej. |
|
Jednostki przetwarzania widzenia Intel® Movidius™ i zestaw narzędzi OpenVINO™ w dystrybucji Intel® |
Sprzęt i oprogramowanie firmy Intel wnoszą technologię rozpoznawania obrazów do systemów zautomatyzowanych kas, inteligentnych półek, robotów inwentaryzacyjnych i wiele więcej. Jednostki przetwarzania widzenia Intel® Movidius™ zapewniają dodatkową moc obliczeniową brzegowym technologiom przetwarzania obrazu. Zestaw narzędzi OpenVINO™ w dystrybucji Intel® usprawnia rozwój aplikacji wizyjnych na platformach firmy Intel, włącznie z jednostkami przetwarzania widzenia i procesorami.1 |
Technologia Intel® RealSense™ umożliwia tworzenie rozwiązań opartych na przetwarzaniu obrazu, dzięki którym lepiej zrozumiesz środowisko sprzedażowe jako przestrzeń 3D. |
|
Procesory Intel® są dostępne w różnych opcjach, co pozwala osiągnąć odpowiedni poziom wydajności tam, gdzie jest to potrzebne. Są one idealne do rozwiązań brzegowych wykorzystywanych w sprzedaży detalicznej, takich jak Digital Signage, robotyka, systemy punktów sprzedaży i interaktywne kioski. |
|
Platforma Intel vPro® zapewnia wydajność, wbudowane funkcje zabezpieczeń i możliwość zdalnego zarządzania, co pozwala zagwarantować nieprzerwany czas pracy urządzeń szczególnie ważnych dla procesu sprzedaży. |
|
Skalowalne procesory Intel® Xeon® zapewniają wysoką wydajność dla uczenia maszynowego i głębokiego uczenia w chmurze dzięki wbudowanym funkcjom do przyspieszania SI. To daje Ci silne podstawy do prognozowania popytu, analiz predykcyjnych, rekomendacji produktów i wiele więcej. |
|
Pamięć trwała Intel® Optane™ i dyski półprzewodnikowe (SSD) obsługują duże aplikacje przechowywane w pamięci, idealne do obciążeń związanych z SI w sprzedaży detalicznej. |
|
Narzędzia oprogramowania SI |
Dla programistów firma Intel oferuje biblioteki oprogramowania i optymalizacje dla popularnych programów takich jak TensorFlow i Caffe, aby poprawić wydajność architektury Intel®.1 |
Ponadto firma Intel prowadzi inicjatywę Open Retail Initiative (ORI), aby zachęcać do tworzenia ekosystemu zamiennych komponentów i dostępnych rozwiązań dla sprzedaży detalicznej. Naszym celem jest przyspieszenie wdrażania rozwiązań sprzedaży detalicznej poprzez wspólne, otwarte oprogramowanie oraz ułatwienie sprzedawcom detalicznym korzystanie z SI i analiz.
Sprzedaż detaliczna rozwija się dzięki SI
Dzięki dodaniu możliwości SI zarówno do brzegu, jak i chmury, firma Intel i nasz partnerski ekosystem pomagają sprzedawcom detalicznym przekształcić swoje dane w niezawodne nowe informacje. Te rozwiązania oparte na danych skutkują wysoce spersonalizowaną obsługą i rekomendacjami produktów, dokładnymi prognozami, efektywnością zapasów i ogólnie inteligentnym prowadzeniem działalności.