Przewodnik po gwarancji na procesory Intel®

Dokumentacja

Gwarancja i numer RMA

000005494

17-11-2021

Kliknij odpowiedni temat, aby uzyskać szczegółowe informacje:

Rodzaj i czas trwania gwarancji na procesory Intel 

Zobacz Zasady gwarancji na procesory pudełkowane i paletowane firmy Intel.

Nie musisz aktywować lub rejestrować procesora 

Przed przetworzeniem wniosku gwarancyjnego przez firmę Intel nie musisz rejestrować pudełkowanego procesora Intel®. 

Nie można przedłużyć gwarancji na pudełkowane procesory Intel®

Nie można przedłużyć okresu gwarancji na pudełkowane procesory Intel®.

Sprawdź, czy posiadasz procesor paletowany, czy pudełkowany / Sprawdź okres gwarancji na procesor pudełkowany

Aby ustalić, czy masz procesor pudełkowany czy paletowany, skorzystaj ze strony internetowej informacji o gwarancji.

  1. Uzyskaj numer partii (FPO)
  2. Uzyskaj pełny lub częściowy numer seryjny (pełny lub częściowy ATPO) z oznaczeń na procesorze lub z opakowania transportowego.
  3. W narzędziu z menu rozwijanego Rodzaj produktu wybierz Procesor.
  4. Następnie wprowadź numer partii (FPO) i częściowy numer seryjny (ATPO).
  5. Kliknij pozycję Sprawdź produkty.

Narzędzie pokaże, czy procesor jest pudełkowany czy paletowany. Jeśli wynik wyszukiwania jest niejednoznaczny, w każdej chwili można skontaktować się z działem obsługi klienta firmy Intel.

Jeśli uważasz, że posiadany przez Ciebie pudełkowany procesor Intel® jest nadal na gwarancji, skontaktuj się z działem obsługi klienta firmy Intel. Przygotuj dowód zakupu.

Informacje dotyczące tego, co obejmuje ograniczona gwarancja

Ograniczona gwarancja obejmuje wymianę procesora na nowy wraz z pakietowym rozwiązaniem chłodzenia, jeśli zostało dostarczone z procesorem.

Procesor pudełkowany

Gwarancja nie obejmuje procesorów odnowionych, używanych lub sprzedawanych jako próbki inżynieryjne

 Firma Intel nie sprzedaje procesorów używanych, odnowionych lub traktowanych jako próbki inżynieryjne ani nie obsługuje zgłoszeń gwarancyjnych dotyczących takich produktów.   Informacje na temat procesorów sprzedawanych jako próbki inżynieryjne można znaleźć w Informacjach dotyczących procesorów sprzedawanych jako próbki inżynieryjne.

Jeśli współpracujesz z partnerem, w celu wymiany najpierw skontaktuj się z osobą uczestniczącą w programie Intel® Partner Alliance.

Firma Intel zaleca współpracę z dostawcą technologii uczestniczącym w programie Intel® Partner Alliance w przypadku potrzeby pozyskania gwarancji. Współpracują oni z firmą Intel, aby pomóc klientom skrócić czas transakcji w ramach wymiany. Jeśli jest to niemożliwe lub system został zbudowany samodzielnie i nie współpracujesz z dostawcą technologii uczestniczącym w programie Intel® Partner Alliance albo jeśli dostawca technologii prosi o kontakt z firmą Intel, można skontaktować się z działem obsługi klienta firmy Intel.

Informacje potrzebne przed wymianą gwarancyjną

W przypadku wymiany gwarancyjnej procesora pudełkowanego będą potrzebne:

  • nazwa procesora,
  • numer seryjny (ATPO) oraz
  • numer partii (FPO).

Numer procesora, numer seryjny i numer partii

Dodatkowo mogą być potrzebne takie informacje jak data zakupu, dowód zakupu, dane kontaktowe, opis problemu, model płyty głównej i informacje na temat systemu BIOS, typ pamięci, systemy operacyjne lub inne informacje.

Uwaga W przypadku wymiany gwarancyjnej nie musisz zwracać radiatora wentylatora.  
Kroki, które pomogą Ci uniknąć szkód fizycznych podczas wysyłki procesora

Wysyłając procesor do firmy Intel, należy odpowiednio go zapakować. Jeśli podczas wysyłki dojdzie do uszkodzenia, firma Intel zastrzega sobie prawo do odrzucenia zgłoszenia gwarancyjnego.

Najlepszym sposobem wysyłki procesora jest wykorzystanie opakowania zaciskowego procesora i umieszczenie go w pudełku. Jeśli nie masz opakowania zaciskowego, ostrożnie owiń procesor materiałem ochronnym, na przykład folią bąbelkową. Materiał ochronny zapewnia ochronę przed uszkodzeniami. Jeśli procesor zostanie fizycznie uszkodzony podczas wysyłki, może to mieć wpływ na rozpatrzenie zgłoszenia gwarancyjnego.

Zgłoszenie gwarancyjne na radiator wentylatora

Z gwarancji na radiator wentylatora (rozwiązanie chłodzenia) dostarczane z procesorem można skorzystać oddzielnie bez konieczności wysyłania zgłoszenia gwarancyjnego dotyczącego procesora.  

Wymagane informacje są wymienione poniżej. Aby uzyskać więcej informacji na temat identyfikacji wymaganych numerów zapoznaj się z artykułem Identyfikowanie numerów wentylatora procesorów pudełkowanych Intel®.

  • Numer katalogowy wentylatora
  • Nazwa artykułu producenta
Informacje dotyczące gwarancji w przypadku wykorzystania podkręcania i technologii Intel® XMP

Zmiana częstotliwości zegara lub napięcia może unieważnić wszelkie gwarancje na produkt, a także obniżyć stabilność, bezpieczeństwo i wydajność oraz skrócić żywotność procesora i innych komponentów. Sprawdź szczegółowe informacje u producentów systemów i komponentów.

Obsługa gwarancyjna w Chinach w przypadku uniwersalnego procesora pudełkowanego

W Chinach gwarancja obejmuje tylko chińskie procesory pudełkowane. Uniwersalne procesory pudełkowane nie są objęte gwarancją, chyba że zostanie dostarczony dowód zakupu i dowód odprawy celnej.

 

Podobne tematy
Film dotyczący procesu gwarancji dla procesorów Intel®   (wideo dotyczące gwarancji) 
Jak rozpoznać procesory Intel® do komputerów stacjonarnych oraz oznakowania na wentylatorze na potrzeby zgłoszeń gwarancyjnych
Opcje identyfikacji pudełkowanego procesora Intel® na rynek chiński