Przewodnik po gwarancji na procesory Intel®
Kliknij lub odpowiedni temat, by uzyskać szczegółowe informacje:
Rodzaj i czas trwania gwarancji na procesory Intel
Zobacz Zasady gwarancji na procesory pudełkowane i paletowane firmy Intel.
Nie musisz aktywować lub rejestrować procesora
Przed przetworzeniem wniosku gwarancyjnego przez firmę Intel nie musisz rejestrować pudełkowanego procesora Intel®.
Nie można przedłużyć gwarancji na pudełkowane procesory Intel®
Nie można przedłużyć okresu gwarancji na pudełkowane procesory Intel®.
Sprawdź, czy posiadasz procesor paletowany, czy pudełkowany / Sprawdź okres gwarancji na procesor pudełkowany
Aby ustalić, czy masz procesor pudełkowany czy paletowany, skorzystaj ze strony internetowej informacji o gwarancji.
- Uzyskaj numer partii (FPO)
- Uzyskaj pełny lub częściowy numer seryjny (pełny lub częściowy ATPO) z oznaczeń na procesorze lub z opakowania transportowego.
- W narzędziu z menu rozwijanego Rodzaj produktu wybierz Procesor.
- Następnie wprowadź numer partii (FPO) i częściowy numer seryjny (ATPO).
- Kliknij pozycję Sprawdź produkty.
Narzędzie pokaże, czy procesor jest pudełkowany czy paletowany. Jeśli wynik wyszukiwania jest niejednoznaczny, w każdej chwili można skontaktować się z działem obsługi klienta firmy Intel.
Jeśli uważasz, że posiadany przez Ciebie pudełkowany procesor Intel® jest nadal na gwarancji, skontaktuj się z działem obsługi klienta firmy Intel.
Informacje dotyczące tego, co obejmuje ograniczona gwarancja
Ograniczona gwarancja obejmuje wymianę procesora na nowy wraz z pakietowym rozwiązaniem chłodzenia, jeśli zostało dostarczone z procesorem.
Gwarancja nie obejmuje procesorów odnowionych, używanych lub sprzedawanych jako próbki inżynieryjne.
Firma Intel nie sprzedaje procesorów używanych, odnowionych lub traktowanych jako próbki inżynieryjne ani nie obsługuje zgłoszeń gwarancyjnych dotyczących takich produktów. Informacje na temat procesorów sprzedawanych jako próbki inżynieryjne można znaleźć w Informacjach dotyczących procesorów sprzedawanych jako próbki inżynieryjne.
Jeśli współpracujesz z partnerem, w celu wymiany najpierw skontaktuj się z osobą uczestniczącą w programie Intel® Partner Alliance.
Firma Intel zaleca współpracę z dostawcą technologii uczestniczącym w programie Intel® Partner Alliance w przypadku potrzeby pozyskania gwarancji. Współpracują oni z firmą Intel, aby pomóc klientom skrócić czas transakcji w ramach wymiany. Jeśli jest to niemożliwe lub system został zbudowany samodzielnie i nie współpracujesz z dostawcą technologii uczestniczącym w programie Intel® Partner Alliance albo jeśli dostawca technologii prosi o kontakt z firmą Intel, można skontaktować się z działem obsługi klienta firmy Intel.
Informacje potrzebne przed wymianą gwarancyjną
W przypadku wymiany gwarancyjnej procesora pudełkowanego będą potrzebne:
- nazwa procesora,
- numer seryjny (ATPO) oraz
- numer partii (FPO).
Dodatkowe informacje, które mogą być potrzebne, obejmują datę zakupu, dowód zakupu (podając dowód zakupu firmy Intel, wyrażasz zgodę na to, aby firma Intel mogła skontaktować się z wydawcą w celu weryfikacji), dane kontaktowe, opis napotkanego problemu, model płyty głównej i informacje o systemie BIOS, typie pamięci, systemach operacyjnych lub inne informacje.
Uwaga | W przypadku wymiany gwarancyjnej nie musisz zwracać radiatora wentylatora. |
Kroki, które pomogą Ci uniknąć szkód fizycznych podczas wysyłki procesora
Wysyłając procesor do firmy Intel, należy odpowiednio go zapakować. Jeśli podczas wysyłki dojdzie do uszkodzenia, firma Intel zastrzega sobie prawo do odrzucenia zgłoszenia gwarancyjnego.
Najlepszym sposobem wysyłki procesora jest wykorzystanie opakowania zaciskowego procesora i umieszczenie go w pudełku. Jeśli nie masz opakowania zaciskowego, ostrożnie owiń procesor materiałem ochronnym, na przykład folią bąbelkową. Materiał ochronny zapewnia ochronę przed uszkodzeniami. Jeśli procesor zostanie fizycznie uszkodzony podczas wysyłki, może to mieć wpływ na rozpatrzenie zgłoszenia gwarancyjnego.
Zgłoszenie gwarancyjne na radiator wentylatora
Z gwarancji na radiator wentylatora (rozwiązanie chłodzenia) dostarczane z procesorem można skorzystać oddzielnie bez konieczności wysyłania zgłoszenia gwarancyjnego dotyczącego procesora.
Wymagane informacje są wymienione poniżej. Aby uzyskać więcej informacji na temat identyfikacji wymaganych numerów zapoznaj się z artykułem Identyfikowanie numerów wentylatora procesorów pudełkowanych Intel®.
- Numer katalogowy wentylatora
- Nazwa artykułu producenta
Informacje dotyczące gwarancji w przypadku wykorzystania podkręcania i technologii Intel® XMP
Zmiana częstotliwości zegara lub napięcia może unieważnić wszelkie gwarancje na produkt, a także obniżyć stabilność, bezpieczeństwo i wydajność oraz skrócić żywotność procesora i innych komponentów. Sprawdź szczegółowe informacje u producentów systemów i komponentów.
Obsługa gwarancyjna w Chinach w przypadku uniwersalnego procesora pudełkowanego
W Chinach gwarancja obejmuje tylko chińskie procesory pudełkowane. Uniwersalny procesor pudełkowany nie kwalifikuje się do gwarancji, jeśli nie przedstawisz dowodu zakupu i dowodu odprawy celnej (podając dowód zakupu firmy Intel, wyrażasz zgodę na to, aby firma Intel mogła skontaktować się z wydawcą w celu weryfikacji).
Uwaga | Intel® nie przyjmuje zgłoszeń gwarancyjnych w przypadku produktów używanych, z szarej strefy, z rynku wtórnego, przekazanych w prezencie lub zakupionych z innych źródeł niż autoryzowani dystrybutorzy lub sprzedawcy. Intel nie przyjmuje zgłoszeń gwarancyjnych na produkty zidentyfikowane jako produkty podrabiane lub o zmienionym oznakowaniu. Jeśli identyfikacja produktu tego typu nastąpi po przesłaniu produktu do firmy Intel, produkt nie zostanie zwrócony osobie zgłaszającej, aby chronić rynek przed ewentualnym ponownym wprowadzeniem produktu do obrotu. Zgłoszenie zostanie odrzucone, a sprawa zamknięta. |