Błąd testu mediów w środowisku PXE-E61 dla Płyty główne Intel® do komputerów desktop

Dokumentacja

Rozwiązywanie problemów

000005740

01-11-2017

Co widzisz?

Następujące błędy są wyświetlane po uruchomieniu płyty głównej Intel®:

  • PXE-E61: błąd testu nośnika, kabel do sprawdzania.
  • PXE-M0F: zakończenie działania agenta rozruchowego Intel.

Dlaczego go widzisz?

Środowisko PXE (Preboot eXecution Environment) to środowisko rozruchowe, które umożliwia ponowne uruchomienie płyty głównej firmy Intel przy użyciu interfejsu sieciowego, a nie rozruch z zainstalowanego dysku twardego. Możesz włączyć lub wyłączyć rozruch PXE w systemie BIOS.

Jeśli rozruch środowiska PXE jest włączony w systemie BIOS, może się zdarzyć, że błędy środowiska PXE-E61 i PXE-M0F są prawdziwe:

  • Nie wykryto startowego dysku twardego.
  • Kabel sieciowy nie jest podłączony do płyty głównej Intel.

Jak rozwiązać ten problem

Jeśli dysk jest zainstalowany

Sprawdź, czy dysk został wykryty w systemie BIOS:

  1. Naciśnij F2 podczas rozruchu, aby wejść do konfiguracji systemu BIOS.
  2. Przejdź do menu Boot .
  3. Sprawdź kolejność dysków rozruchowych.
  4. Naciśnij przycisk F10 , aby wyjść z konfiguracji systemu BIOS.
W przypadku pokazywania kolejności dysków rozruchowychBrak dysku rozruchowego:
  • Sprawdź, czy dysk jest właściwie zainstalowany w komputerze.
  • Spróbuj zainstalować inny znany dobry dysk.
Jeśli rozruch środowiska PXE jest włączony w systemie BIOSAby sprawdzić opcję systemu BIOS:
  1. Naciśnij F2 podczas rozruchu, aby wejść do konfiguracji systemu BIOS.
  2. Przejdź do menu rozruchu i sprawdź, czy nie ma rozruchu w sieci.
  3. Naciśnij przycisk F10 , aby wyjść z konfiguracji systemu BIOS.
Jeśli nie planujesz uruchamiać komputera w sieci, wyłącz tę opcję.

Jeśli chcesz wykonać rozruch z sieci, sprawdź, czy połączenie przewodowej sieci działa prawidłowo.