Przegrzanie objawów i rozwiązywanie problemów związanych z procesorami pudełkowanymi Intel®
Ostrożność![]() | Te wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów są przeznaczone dla własnych systemów komputerowych z procesorami pudełkowanymi Intel®. Jeśli Twój komputer to system OEM producenta komputera, np. Acer, ASUS, Dell, Hewlett-Packard lub Lenovo, zalecamy skontaktowanie się z producentem w przypadku problemów z przegrzewaniem. |
Objawy przegrzania
- System uruchamia się, ale wyłącza się automatycznie po krótkim czasie.
- Zgłoszona częstotliwość pracy procesora jest mniejsza niż oczekiwana.
- Dowody na dławienie procesora.
- Ogólne powolne działanie systemu.
- Hałas generowany przez wentylator procesora/systemu jest nadmierny.
Uzyskaj pomoc — użyj kreatora do rozwiązywania problemów
Skorzystaj z Kreatora rozwiązywania problemów związanych z przegrzaniem procesorów pudełkowanych Intel®®
Wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów
Kliknij lub odpowiedni temat, by uzyskać szczegółowe informacje:
W przypadku nowej kompilacji systemu lub istniejącego systemu, który został zmodyfikowany:
Sprawdź instalację rozwiązania termicznego
- Upewnij się, że używane rozwiązanie termiczne procesora jest kompatybilne i poprawne dla konkretnego procesora. Jeśli korzystasz z rozwiązania chłodzenia innych firm, upewnij się, że zostało ono zweryfikowane do działania na podstawie specyfikacji termicznej procesora. Zapoznaj się ze stroną ze specyfikacjami produktu.
- Upewnij się, że usunięto jakąkolwiek warstwę zabezpieczającą nad materiałem interfejsu termicznego radiatora procesora (TIM).
- Sprawdź prawidłową instalację rozwiązania termicznego procesora. Upewnij się, że wszystkie zwarcie jest zamocowane w zwarcie. Upewnij się, że rozwiązanie termiczne nie wpada na żadne inne komponenty płyty głównej. W przypadku standardowego radiatora wentylatora zapoznaj się z artykułem Resetowanie kodów styków pchnięcia radiatora procesora Intel® w pudełku.
- W przypadku innych rozwiązań termicznych, takich jak rozwiązania chłodzenia cieczą, zapoznaj się z instrukcjami producenta dotyczącymi instalacji. Należy pamiętać, że w przypadku chłodzenia cieczą należy upewnić się, że kabel i wentylatory chłodzące są podłączone do odpowiednich złączy płyty głównej.
- Upewnij się, że procesor nakłada odpowiednią ilość materiału termoprzewodzącego (TIM).
Sprawdź działanie i status wentylatora
- Sprawdź prawidłową instalację połączenia zasilania wentylatora rozwiązania termicznego.
- Sprawdź, czy wirnik wentylatora procesora nie jest zablokowany i nic nie stoi na przeszkodzie.
- Sprawdź, czy wlot wentylatora nie jest zabezpieczony przez inne komponenty lub okablowanie, aby zapobiec odpowiedniemu zabezpieczeniu powietrza.
- Więcej informacji na temat problemów z wentylatorem można znaleźć w części Rozwiązywanie problemów wentylatora z procesorami pudełkowanymi Intel®®.
Sprawdź wentylację
- Sprawdzić, czy przepływ wewnętrzny obudowy jest właściwy.
- Sprawdź, czy okablowanie systemu lub inne komponenty nie zakłócają przepływu powietrza w systemie.
- Sprawdzić, czy ogólny przepływ powietrza i jego kierunek są poprawne. Jeśli korzystasz z wielu wentylatorów systemu, sprawdź, czy ogólny brak zgodności systemu z układem wydechowym jest zrównoważony.
- W przypadku zalecanej konfiguracji systemu (wentylatory wydmuchiwane na zewnątrz) zapewnij odpowiednie wentylacje wlotowe.
- W przypadku konfiguracji systemu podciśnienia (wentylatory dmuchające do wewnątrz) zapewnij odpowiednie wentylację gniazdka.
Wczytaj domyślną bios lub zaktualizuj BIOS.
- Spróbuj załadować domyślne ustawienie BIOS w swoim systemie.
- Spróbuj też zaktualizować system BIOS.
- Uwaga: przed zresetowaniem systemu BIOS warto zanotować aktualne ustawienia systemu BIOS.
W przypadku istniejącego systemu bez wprowadzonych zmian:
Sprawdź, czy wentylatory nie mają pyłu
- Sprawdź, czy we wszystkich wentylatorach, głównie na wentylatorze radiatora procesora, występuje nadmierne nagromadzenie pyłu. Jeśli tak, wyczyść go.
- Sprawdź, czy wentylacja i wentylacja wydechowa są z dala od pyłu i kłałów.
Sprawdź działanie wentylatora
- Sprawdź, czy wentylator procesora nadal pracuje.
- Sprawdź, czy kabel nie został odłączony, coś blokuje wirnik lub źródło zasilania wentylatora uległo awarii.
- Więcej informacji na temat problemów z wentylatorem można znaleźć w części Rozwiązywanie problemów wentylatora z procesorami pudełkowanymi Intel®®.
Chyłka jakichkolwiek ostatnich zmian
Sprawdź, czy wokół systemu coś się zmieniło. Zgłoś się w związku z ostatnimi zmianami, które mogły być przyczyną przegrzewania.
Sprawdź materiały interfejsu termicznego
- Sprawdzaj w poszukiwaniu uskoków mechanicznego przechowywania radiatora procesora.
- Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych komponentów w przypadku wstrząsu lub spadku lub podobnej przyczyny.
- Sprawdź stan pogorszenia interfejsu termicznego radiatora procesora (TIM).
- W przypadku chłodzenia cieczą procesora sprawdź, czy nie udało się przesiąkać, widoczne przecieki lub utratę płynu.
- Uwaga: procedura kontroli i możliwości konserwacji różnią się w zależności od producenta.
Wczytaj domyślną bios lub zaktualizuj BIOS.
- Spróbuj załadować domyślne ustawienie BIOS w swoim systemie.
- Spróbuj też zaktualizować system BIOS.
- Uwaga: przed zresetowaniem systemu BIOS warto zanotować aktualne ustawienia systemu BIOS.
Jeśli przestrzegasz wszystkich porad dotyczących przegrzewania, którym można zapobiec, a Twój system ma odpowiednie rozwiązanie termiczne, ale system nadal się przegrzewa, skontaktuj się ze sprzedawcą płyty głównej na wypadek domyślnego ustawienia podkręcania w BIOS-ie.
Uwaga |
|