Rozwiązywanie problemów z rozpoznawaniem problemów dla dysków Intel® Solid State Drive

Dokumentacja

Rozwiązywanie problemów

000005872

06-10-2021

Jeśli Twój komputer nie rozpoznaje dysk półprzewodnikowy Intel® / SSD Intel® (Intel® SSD), zapoznaj się z poniższymi wskazówkami dotyczącymi rozwiązywania problemów.

Notatki
  • Stwórz kopię zapasową swoich danych, jeśli rozwiązanie wymaga uruchamiania formatu niskiego poziomu. Uruchamianie formatu niskiego poziomu usuwa wszystkie dane przechowywane w Intel® SSD.

Zajrzyj do sprzętu

  • Upewnij się, że wszystkie kable i porty są czyste, wolne od zanieczyszczeń i nie są uszkodzone.
  • Spróbuj użyć różnych kabli i portów, jeśli to możliwe.
  • Przetestuj znany dysk roboczy na obecnym porcie.
  • Upewnij się, że dysk jest podłączony bezpośrednio do płyty głównej. Dyski SSD Intel® podłączone kartą sieciową/kluczem/obudową mogą nie zostać wykryte w systemie operacyjnym i Intel® Memory and Storage Tool.
  • W przypadku kart add-in-card (AIC) spróbuj "ponownie zasiąść" dysk. Spróbuj również przenieść kartę do innego gniazda na płycie głównej.
  • Jeśli dysk jest urządzeniem PCIe* NVMe, potwierdź zgodność i odpowiednie porty z dostawcą płyty głównej/systemu.
  • Jeśli dostępny jest inny system, sprawdź dysk SSD w tym systemie.

Sprawdź system BIOS

  • Upewnij się, że płyta główna korzysta z najnowszej wersji biosu, sprawdź u dostawcy systemu, aby pobrać najnowszą wersję.
  • Upewnij się w instrukcji obsługi płyty głównej, że wszystkie ustawienia są poprawne dla używanego dysku. (Na przykład mogą istnieć określone ustawienia dotyczące włączania dysków PCIe w porównaniu z dyskami SATA).

Upewnij się, że masz zainstalowane najnowsze sterowniki i oprogramowanie sprzętowe.

  • Jeśli dysk SSD jest dyskiem PCIe NVMe (Intel® SSD nazwy modeli, które mają w sobie "p", są oparte na interfejsie PCIe), upewnij się, że najnowsze sterowniki Intel NVMe są zainstalowane.
  • Upewnij się, że dysk SSD korzysta z najnowszego dostępnego oprogramowania sprzętowego.
  • UwagaJeśli Twoje urządzenie zostało zakupione u producenta OEM, sprawdź stronę pomocy technicznej dostawcy w celu uzyskania najnowszego oprogramowania sprzętowego.

 

Uwaga

Jeśli podczas instalacji systemu operacyjnego wystąpił błąd.

  • Upewnij się, że nośnik instalacyjny systemu operacyjnego (dysk rozruchowy) jest w dobrym stanie roboczym i nie jest uszkodzony.
  • UżywaćBezpieczne wymazywanieW Intel® Memory and Storage Tool lub zrób Format niskiego poziomu na dysku SSD i spróbuj ponownie zainstalować.
    • Funkcjonalność bezpiecznego wymazywania danych jest dostępna tylko w przypadku dysków PCIe NVMe. Ta funkcjonalność na dyskach SATA jest blokowana przez system operacyjny.

 

Powiązane tematy
Wskazówki i rozwiązywanie problemów z Intel® Optane™ pamięcią
Narzędzia Intel® SSD