Odzyskiwanie awarii woluminu RAID 0 za pomocą Technologia pamięci Intel® Rapid
Gdy wolumin RAID 0 ulegnie awarii lub zostanie odłączony, dane na dysku nie są już dostępne.
Jeśli dysk jest odłączony, może być w stanie odzyskać wolumin. W przypadku awarii dysku prawdopodobnie nie będzie on w stanie odzyskać danych. Zapoznaj się z poniższą odpowiednią procedurą, aby odzyskać lub odtworzyć konfigurację:
Jeśli wolumin RAID 0 nie powiodł się z powodu odłączonego dysku
- Wyłącz komputer.
- Podłącz dysk ponownie .
- Uruchom ponownie komputer. Opcja ROM podczas uruchamiania automatycznie oznacza wolumin RAID 0 jako normalny. Można to również zobaczyć w aplikacji zarządzania pamięcią Intel® Optane™ i pamięcią masową w systemie operacyjnym.
Jeśli wolumin RAID 0 nie powiodł się z powodu nieudanego dysku
Uwaga | W większości przypadków woluminu nie można odzyskać, a żadne dane na woluminie zostały utracone. Jednak przed usunięciem woluminu możesz spróbować zresetować dyski do normy i spróbować odzyskać dane. Jeśli dysk nadal uchybyje, dysk prawdopodobnie powrót do stanu nieudanego. Spróbuj zresetować wolumin do normy i przywrócić dane (patrz sekcja 11.4.2.5). |
Ta procedura usuwa nieudany wolumin RAID 0 i tworzy wolumin RAID 0.
- Wyłącz komputer.
- Wymień nieudany dysk na nowy dysk o takiej samej lub większej pojemności.
- Uruchom ponownie komputer. Po wyświetleniu się monitu podczas uruchamiania systemu naciśnij klawisz CTRL+I jednocześnie, aby wprowadzić interfejs użytkownika ROM opcji.
- Kliknij Usuń wolumin RAID.
- Naciśnij klawisze strzałek w górę/w dół , aby wybrać nieudany wolumin RAID 0.
- Naciśnij klawisz Usuń , aby usunąć wolumin.
- Naciśnij klawisz Y , aby potwierdzić usunięcie.
- Kliknij pozycję Stwórz wolumin RAID i postępuj zgodnie z poleceniami, aby stworzyć wolumin RAID 0. Uwaga: jeśli wolumin zawierał system operacyjny, trzeba będzie go ponownie zainstalować
- Kliknij Zakończ.