Rozwiązywanie problemów z rozruchem serwerów (wersja nieinteraktywna) dla serwerowych płyt głównych Intel®

Dokumentacja

Rozwiązywanie problemów

000007306

03-02-2020

Rozpocznij od minimalnej konfiguracji i Kontynuuj dodawanie jednego urządzenia na raz.

Kliknij temat lub tematy, aby rozwinąć zawartość:

 

Pierwszy raz buduję system.

Po podłączeniu przewodu zasilania, dioda LED na przednim panelu powinna się krótko, a następnie zostać wyzielona na zielono, co oznacza, że system ma dobrą moc w stanie wstrzymania. Czy na panelu przednim widać niestabilną zieloną diodę LED?

Dioda LED na panelu przednim nie świeci się.

Brak czystego zasilania w systemie lub płyta z przodu może nie działać. Sprawdź, czy problem ma charakter naziemny lub krótki. Wyjmij planszę z obudowy, a następnie podłącz moc, panel przedni i inne połączenia.

Dioda LED na panelu przednim nie świeci się.

Czy na płycie świecą się diody LED?

Tak

Jeżeli zapalają się diody LED płyty głównej, sprawdź przedni panel lub kabel, gdyż mogą one nie być w pełni połączone lub mogą być uszkodzone. Odłącz kabel przedni od płyty głównej i użyj śrubokrętu do zamykania styków 11 i 13 na złączu z panelu przedniego.

Tak

System uruchamia się ręcznie, ponownie integrując płytę z powrotem w obudowę. Włącz system, korzystając z pinów 11 i 13 na złączu z panelu przedniego. Ponownie podłącz kabel do panelu przedniego, zarówno na płycie głównej, jak i w panelu przednim.

Jeśli ten problem występuje lub Wystąpił inny problem, Uruchom ponownie narzędzie do rozwiązywania problemów.

Nr

Jeśli na płycie znajdują się diody LED, ale system nie uruchamia się, oznacza to brak dobrej mocy w odniesieniu do systemu. Spróbuj wykonać następujące czynności:

  • Zmień kabel zasilający.
  • Użyj innego przewodu zasilającego.
  • Pominięcie zasilacza UPS, jeśli jest podłączony do jednego urządzenia.

Jeśli ten problem występuje lub Wystąpił inny problem, Uruchom ponownie narzędzie do rozwiązywania problemów.

Nr

Jeśli na planszy nie ma diod LED, nawet poza nią, oznacza to brak dobrej mocy w odniesieniu do systemu. Spróbuj wykonać następujące czynności:

  • Zmień kabel zasilający.
  • Użyj innego gniazda zasilania.
  • Pominięcie zasilacza UPS, jeśli jest podłączony do jednego urządzenia.

Jeśli ten problem występuje lub Wystąpił inny problem, Uruchom ponownie narzędzie do rozwiązywania problemów.

Na panelu przednim świeci się oświetlenie z zieloną prądem w stanie gotowości.

Teraz, gdy dioda LED pokazuje dobry pobór energii, ponownie Zintegruj płytkę z nią w obudowie i sprawdź wszystkie połączenia zasilające i przewodową.

Jeśli ten problem występuje lub Wystąpił inny problem, Uruchom ponownie narzędzie do rozwiązywania problemów.

Mój przedni panel ma wyświetloną zieloną diodę LED zasilania w stanie wstrzymania.

Dioda LED oznacza, że system ma moc. Co się dzieje z wentylatorami podwoziowymi po naciśnięciu przycisku zasilania?

Początek wentylatorów podwoziowych.

Czy widzisz albo logo systemu BIOS, albo płyty głównej, a także wstępny ekran systemu operacyjnego (system operacyjny) (czasami nazywany ekranem powitalnym)?

Zapoznaj się z rozpoczęciem ładowania systemu operacyjnego.

Jeśli system operacyjny zakończy ładowanie, zaktualizuj najnowsze oprogramowanie sprzętowe i sterowniki z centrum pobierania firmy Intel.

Jeśli system operacyjny zostanie zatrzymany lub wystąpiły błędy w trakcie ładowania, Sprawdź dzienniki systemu operacyjnego, aby uzyskać więcej informacji lub pomoc.

Jeśli ten problem występuje lub Wystąpił inny problem, Uruchom ponownie narzędzie do rozwiązywania problemów.

Widzę tylko ekran BIOS lub logo płyty głównej.

Spróbuj wykonać następujące czynności, aż postanowisz, że problem zostanie rozwiązany.

  1. Sprawdź komunikaty diagnostyczne lub błędy:
    1. Uruchom ponownie system.
    2. Naciśnij F2, aby wejść do systemu BIOS i zmień opcję rozruchu cichego na wyłączona.
    3. Kliknij przycisk Zapisz, Zakończ i uruchom ponownie.
    4. Monitoruj monitor w celu diagnozowania komunikatów o błędach lub diagnostycznych.
  2. Odłącz wszystkie karty dodatków od systemu. Usuń wszystkie procesory oprócz jednego procesora i jednego gniazda DIMM.
  3. Aktualizacja do najnowszego oprogramowania sprzętowego z centrum pobierania firmy Intel

Jeśli ten problem występuje lub Wystąpił inny problem, Uruchom ponownie narzędzie do rozwiązywania problemów.

Nie widzę niczego.

Sprawdź diody LED monitora, aby upewnić się, że urządzenie jest zasilane, i ponownie wyjmij i włóż kabel wideo.

Wysłuchuje sygnałów dźwiękowych z płyty głównej w trakcie zasilania.

Dioda LED monitora nie sygnalizuje żadnymi sygnału.

Spróbuj wykonać następujące czynności:

  • Użyj innego monitora i/lub kabla wideo.
  • Jeśli korzystasz z karty graficznej dodatku, wyjmij ją i Użyj złącza wideo na płycie głównej.
  • Jeśli serwer ma kilka złączy wideo, użyj innego łącznika.

Jeśli ten problem występuje lub Wystąpił inny problem, Uruchom ponownie narzędzie do rozwiązywania problemów.

Nie słyszę żadnego sygnału dźwiękowego.
UwagaNiektóre starsze płyty serwerowe Intel® są niezgodne z procesorem Intel® Xeon® E5 v2. Zobacz stronę Lista stron dotyczących zgodności procesora, wybierz serwerową płytę główną i Potwierdzanie zgodności płyty głównej.

Niektóre płyty serwerowe firmy Intel mogą wymagać uaktualnienia systemu BIOS przed zainstalowaniem procesora Intel® Xeon® E5 v2.

Potwierdzam, że moja płyta i procesor są zgodne i że używam najnowszej wersji systemu BIOS.

Jeśli nadal nie słychać żadnych sygnałów dźwiękowych, wyłącz serwer, Usuń całą pamięć, a następnie włącz ją ponownie. Należy usłyszeć trzy sygnały dźwiękowe.

Jeśli poprzedni etap nie zadziałał, rozważ przetestowanie Intel® Server Board w podwoziu na nieprzewodzącej powierzchni (szkło, Stół drewniany, Cartoon, papier itd.). Obwód z płyty głównej może w jakiś sposób stykać się z obudową i w dowolnym miejscu.

Nadal nie słychać żadnych sygnałów dźwiękowych.

Sprawdź możliwości czyszczenia pamięci CMOS oraz zworki odzyskiwania systemu BIOS na płycie głównej. Upewnij się, że położenie w obu kierunkach jest domyślne.

Jeśli występuje ten sam problem lub Wystąpił inny problem, Uruchom ponownie narzędzie do rozwiązywania problemów.

Słyszę trzy sygnały dźwiękowe.

Trzy sygnały wskazują na to, że problem nie jest związany z procesorem. Pamięć nie jest w pełni umieszczona na siedzeniu, jest zła lub niezgodna z tą płytą główną. Sprawdź zgodność pamięci i sprzętu z produktem

Słyszę sygnały dźwiękowe.

Szybki, cichy sygnał dźwiękowy to urządzenia USB, które inicjuje. Głośność, wolniejsze sygnały dźwiękowe wskazują na problem. Zobacz specyfikację produktów technicznych dla kodów sygnałów dźwiękowych.

Jeśli ten problem występuje lub Wystąpił inny problem, Uruchom ponownie narzędzie do rozwiązywania problemów.

Wentylatory podwoziowe nie są obracane.

Płyta ta może nie zapewniać sygnału zasilania, a zasilacz może być niewystarczający lub występuje problem z uziemieniem. Odłącz kabel przedni od płyty głównej i użyj śrubokrętu do zamykania styków 11 i 13 na złączu z panelu przedniego.

Możesz również spróbować wykonać następujące czynności:

  • Zmień kabel zasilający.
  • Użyj innego gniazda zasilania.
  • Pominięcie zasilacza UPS, jeśli jest podłączony do jednego urządzenia.

Jeśli ten problem występuje lub Wystąpił inny problem, Uruchom ponownie narzędzie do rozwiązywania problemów.

Mam system używany do pracy, ale problem występuje teraz.
Dodano nowy sprzęt.

Nowy sprzęt może wymagać, aby zaktualizowany BIOS lub oprogramowanie sprzętowe działały prawidłowo, lub sprzęt ten może nie być zgodny z systemem.

  • Zaktualizuj system za pomocą najnowszego pakietu aktualizacji oprogramowania firmware.
  • Sprawdź listę zgodności produktów.

W systemach stelażowych z wieloma gniazdami w złączem PCI i PCIe * niektóre gniazda są niedostępne, jeśli zainstalowano tylko jeden procesor CPU. Aby zmaksymalizować wykorzystanie gniazd typu riser, zainstaluj dwa jednostki CPU.

Jeśli ten problem występuje lub Wystąpił inny problem, Uruchom ponownie narzędzie do rozwiązywania problemów.

Zaktualizowałem system BIOS lub oprogramowanie sprzętowe.

Wyjmij przewód zasilający z systemu przez 20 sekund.

Włącz ponownie system, naciśnij F2, aby wejść do systemu BIOS, i naciśnij przycisk F9, aby przywrócić domyślne ustawienia fabryczne.

Jeśli problem nie ustąpi, wykonaj odzyskiwanie systemu BIOS. Pliki odzyskiwania systemu BIOS i instrukcje można zwykle znaleźć w najnowszym pakiecie aktualizacji oprogramowania układowego.

Jeśli ten problem występuje lub Wystąpił inny problem, Uruchom ponownie narzędzie do rozwiązywania problemów.

Nie zmieniłem się niczego.

Aby zebrać użyteczne informacje z serwera, Pobierz narzędzia konfiguracyjne dla Twojego serwera.

  • Uruchom narzędzie przeglądarki w dzienniku zdarzeń systemu (SEL) i Szukaj zgłoszonych błędów.
  • Uruchom narzędzie do pobierania informacji o systemie (Sysinfo) i Szukaj problemów.

Jeśli ten problem występuje lub Wystąpił inny problem, Uruchom ponownie narzędzie do rozwiązywania problemów.

Zobacz też zagadnienia rozwiązywania problemów z rozruchem systemów serwerowych intel® Server, dotyczących strony produkty intel® Server .

Tematy pokrewne
Kreator rozwiązywania problemów z rozruchem System serwerowy Intel®
Przewodnik dotyczący błędów kontrolera zarządzania interaktywną płytą główną (BMC)/dziennik zdarzeń systemowych (SEL)