Podręcznik użytkownika do rozwiązywania problemów z "Brak wyświetlania" i "Bez rozruchu" z procesorami pudełkowanych Intel® pudełkowanych

Dokumentacja

Rozwiązywanie problemów

000021605

11-08-2021

UwagaTen poradnik dotyczy wyłącznie systemu zainstalowanego na procesorach pudełkowanych Intel® do komputerów stacjonarnych: Intel® Core™, Pentium® i Celeron®.

Intel Boxed Desktop Processors

Brak rozruchu oznacza, że komputer nie działa zgodnie z oczekiwaniami, a podczas gdy światła mogą być wł. lub wyłączone na płycie głównej, na ekranie nie wyświetla się żadne wideo.  Żaden wyświetlacz nie może również oznaczać brak świateł (LED) na płycie głównej lub brak obrazu na monitorze. Oba terminy są nieuchybne i służą do opisania problemów, w których komputer się nie uruchamia.

Jeśli napotkasz te problemy, spróbuj wykonać poniższe wskazówki.

Kliknij lub temat, by uzyskać szczegółowe informacje:

Spróbuj wyczyścić CMOS
  • Zacznij od minimalnego sprzętu w systemie, takiego jak zasilacz, jeden moduł DIMM pamięci.  Podłącz do wewnętrznego portu karty graficznej (jeśli Twój procesor zawiera literę "F" w przedsuniu linii produktu, musisz użyć zewnętrznej karty graficznej).)
  • Wyczyść CMOS (complementary metal-oxide-semiconductor).  Kliknij instrukcje dotyczące sposobu wyczyszczenia CMOS.
Jeśli system pracował wcześniej, przywróć zmiany

Sprawdź, czy doszło do ostatnich zmian. Często w przypadku zmiany, ta ostatnia zmiana jest przyczyną problemu. Jeśli zaszły jakieś zmiany sprzętowe, przywróć te zmiany.

Jeśli jest to nowy procesor lub nowa pamięć DRAM, upewnij się, że są one zgodne z płytą główną
Jeśli problem wystąpił po jego miganiu, wróć do systemu BIOS.
  • Powrót do systemu BIOS lub zresetowanie ustawień domyślnych może pomóc w regeneracji systemu po problemach.
  • Jeśli dokonano żadnych zmian w systemie BIOS, a system przestał działać, wróć do pracującego systemu BIOS lub zresetuj BIOS do ustawień domyślnych.
  • Skontaktuj się z producentem płyty głównej w celu uzyskać informacje na temat przywracania systemu BIOS lub zresetowania systemu BIOS do domyślnych ustawień.
Upewnij się, że procesor jest prawidłowo zainstalowany
Upewnij się, że radiator wentylatora (chłodzenie) jest prawidłowo zainstalowany
Upewnij się, że pamięć DRAM jest prawidłowo ugodowana
Inne wskazówki, które warto rozważyć
  • Aby sprawdzić, czy istnieje kod POST lub Beep, zapoznaj się z instrukcją obsługi płyty głównej, by znaleźć szczegóły dotyczące kodów Sygnału i POST.
  • Sprawdź, czy na płycie głównej nie ma wyraźnie zgiętych lub złamanych pinów. Fizyczne uszkodzenie może wpłynąć na optymalną funkcjonalność procesora.
  • Sprawdź, czy złącze złącza panelu przedniego nie jest podłączone do płyty.
  • Sprawdź połączenia przewodowe pod: monitor, zasilacz i wentylatory.
  • Sprawdź, czy na monitorze nie ma opcji wejścia wideo: VGA, DVI, HDMI lub USB-C.

 

W celu rozwiązywania problemów krok po kroku możesz skorzystać z Kreatora uruchamiania/wyświetlania bez wyświetlania w procesorach pudełkowanych Intel® dla komputerów stacjonarnych — kreator rozwiązywania problemów z rozruchem/wyświetlaniem .

Jeśli problem nie ustąpi, skontaktuj się z Obsługą klienta firmy Intel, aby uzyskać pomoc w tym problemie.