Rozwiązywanie problemów z wyświetlaczem i brak problemów z rozruchem w procesorach Intel® w ramce

Dokumentacja

Rozwiązywanie problemów

000021605

08-10-2020

UwagaNiniejszy przewodnik stosuje się tylko do systemu zainstalowanego w procesorach Intel® w ramce: Intel® Core™, Pentium® i Celeron®.

Intel Boxed Desktop Processors

"Brak rozruchu" oznacza, że komputer nie działa zgodnie z oczekiwaniami, a światła mogą być włączone lub wyłączone na płycie głównej, na ekranie nie są wyświetlane żadne filmy wideo. "Brak wyświetlania" oznacza brak świateł (diod LED) na płycie głównej lub brak możliwości wyświetlania obrazu w monitorze. Oba terminy są zamienne i służą do opisywania problemów, które nie uruchamiają komputera.

Poniższe pytania służą do rozwiązywania problemów z wyświetlaniem lub brakiem problemów z rozruchem. Jeśli problem nie ustąpi, skontaktuj się z działem pomocy technicznej firmy Intel lub punktu sprzedaży, aby uzyskać wymianę.

Rozpocznij od ponownego uruchomienia systemu. Naciśnij przycisk zasilania przez kilka sekund, aż po ponownym uruchomieniu systemu. Większość płyt głównych na samotestach (POST) lub sygnalizuj dźwiękiem, gdy wystąpi problem z rozruchem. W takim przypadku zapoznaj się z instrukcją płyty głównej, aby ją zinterpretować.

Opcja 1: Wypróbuj procesory Intel® Desktop w zapakowanym zakresie – Kreator braku uruchamiania/braku wyświetlania

Opcja 2: Jeśli nie możesz korzystać z Kreatora braku rozruchu w trybie online, spróbuj wykonać procedurę ręcznego rozwiązywania problemów poniżej.

UwagaIntel® Core™ procesorów, które zawierają literę "F" w wykluczu wiersza produktu (np. Rdzeń i7-10700KF lub Core i9-10900F), wymaga zewnętrznej karty graficznej. Upewnij się, że zewnętrzna karta graficzna została przetestowana i działa prawidłowo.

Q: czy system jest nowy?

  • Jeśli korzystasz z nowej kompilacji systemu, wykonaj rozruch przy użyciu minimalnej liczby komponentów. Na przykład możesz użyć jednego modułu pamięci i procesora.
  • Jeśli masz nowy procesor, upewnij się, że jest on zgodny z płytą.
  • Sprawdź widoczne wygięte lub łamane styki na płycie głównej. Uszkodzenia fizyczne mogą wpływać na optymalną funkcjonalność procesora.
  • Sprawdź, czy łącznik z nagłówkiem z panelu przedniego jest mocno podłączony do płyty głównej.

P: czy Twój system działał wcześniej?

  • Sprawdź, czy wprowadzono jakiekolwiek ostatnie zmiany. Często, w przypadku zmiany, ta Ostatnia zmiana stanowi przyczynę problemu. Jeśli wystąpiły jakiekolwiek zmiany sprzętowe, Cofnij zmiany.
  • Zalecamy skontaktowanie się z dostawcą płyty głównej w przypadku dokonania jakichkolwiek zmian w systemie BIOS i przetrzymania działania systemu.

Q: czy procesor jest kompatybilny z płytą główną?

Sprawdzić:

  • Narzędzie do sprawdzania zgodności procesorów i płyt głównych Intel® , aby upewnić się, że nowy procesor jest zgodny z zainstalowaną płytą główną. Narzędzie do sprawdzania zgodności określa także, czy nowy procesor wymaga określonej płyty głównej czy wersji systemu BIOS.
  • Czy dyski pamięci zainstalowane w systemie są zgodne z płytą główną i procesorem.

Q: czy dioda LED świeci się, nie jest widoczna na płycie głównej lub poza nią w pobliżu obudowy zasilacza?

Sprawdzić:

  • Wszystkie kable zasilające. Upewnij się, że są one podłączone do gniazda i komputera.
  • Gniazdko zasilające, aby upewnić się, że działa prawidłowo.
  • Włączony przełącznik zasilania na komputerze.
  • Problemy z zasilaniem.

Q: czy dioda LED świeci, jest widoczna na płycie głównej, czy poza nią w pobliżu obudowy zasilacza? Czy wskazuje moc, ale nie wyświetla wyświetlacza?

Sprawdzić:

  • Wszystkie wentylatory są połączone i obracające się.
  • Całe odpowietrzenie jest jasne z przeszkód. Jeśli procesor przestanie podgrzać, system nie uruchamia się.
  • Kable zasilające monitora są podłączone i monitor jest włączony.
  • Kabel wideo lub kable są właściwie podłączone na monitorze i komputerze.
  • Monitor do wyboru danych wejściowych wideo: VGA, DVI, HDMI lub USB-C.

P: czy Twój system nadal nie ma rozruchu lub nie wyświetla się?

Sprawdzić:

  • Aby sprawdzić, czy nie ma kodu POST lub dźwiękowego. W podręczniku płyty głównej znajduje się kod dźwiękowy oraz szczegółowe dane dotyczące interpretacji.
  • I wyczyścić CMOS (komplementarny tlenek metali). W przypadku braku problemów z rozruchem lub brakiem wyświetlacza proces czyszczenia pamięci CMOS może pomóc w odzyskiwaniu płyt, ponieważ przywraca ustawienia domyślne systemu BIOS.
  • Dochodzi do prawidłowego posiedzenia pamięci. Zacznij od jednego urządzenia Memory Stick i włóż je do pierwszego kanału. W podręczniku płyty głównej znajduje się właściwa lokalizacja pamięci.
  • Twój procesor jest właściwie umiejscowiony. Być może będzie konieczne usunięcie i ponowne zainstalowanie procesora. Sprawdź także, czy bxts13a – jest zainstalowany właściwie.
  • Nastąpiło prawidłowe zastosowanie pasty termicznej.