Rozwiązywanie problemów z wykrywaniem Intel® Optane™ pamięci
Podczas włączenia przyspieszenia systemu mogą wystąpić problemy z wykrywaniem modułu w obrębie:
- aplikacje obsługujące pamięć Intel® Optane™
- Narzędzia dla systemu Windows® 10 (takie jak Menedżer urządzeń)
Uwaga |
|
Niektóre typowe objawy opisano poniżej. Przyczyny i zalecane kroki do rozwiązania są wyjaśnione.
Kliknij lub odpowiedni temat, by uzyskać szczegółowe informacje:
Objaw 1: Moduł nie jest wykrywany w systemie Windows* (np. w menedżerze urządzeń w sekcji "Dyski dyskowe") lub w aplikacji pamięci Intel® Optane™. Jest jednak wykrywany w systemie BIOS.
Może to być spowodowane tym, że moduł wciąż zawiera starą ilość danych z wcześniejszego woluminu. W takim przypadku trzeba by to zresetować.
Zalecane kroki do rozwiązania
Opcja 1: Zresetuj urządzenie za pomocą aplikacji zarządzania pamięcią masową i pamięcią Intel® RST lub Intel® Optane™.
- Jeśli jest zainstalowana, odinstaluj aplikację Intel® Optane™ Pamięci.
- Zainstaluj aplikację Technologia pamięci Intel Rapid "SetupRST" lub aplikację do zarządzania pamięcią masową i pamięcią Intel® Optane™ ze sklepu MS Store*.
- Otwórz aplikację.
- Wybierz/Podświetl urządzenie i kliknij opcję "Wyczyść metadane".
- Ponownie uruchom system.
Opcja 2: Zresetuj urządzenie za pomocą systemu BIOS.
- Wprowadź system BIOS.
- Zlokalizuj stronę Technologia pamięci Intel® Rapid.
- Kliknij moduł pamięci Intel® Optane™.
- Wybierz "Resetuj do non-Optane" lub "Deconcatenate" (jeśli wolumin nie został prawidłowo wyłączony).
- Możesz wykonać poniższe czynności, aby usunąć wszystkie partycje:
- Otwórz Wiersz poleceń (administrator).
- Wpisz diskpart i naciśnij klawisz Enter.
- Wpisz dysk listy i naciśnij klawisz Enter.
- Zapamiętaj numer indeksu dysków modułu pamięci Intel® Optane™.
- Wpisz wybierz numer dysku i naciśnij klawisz Enter.
- Wpisz wyczyść wszystkie. Po ukończeniu tej aktualizacji nastąpi powrót; uzyskuj pacjent.
Uwaga | Zmiana trybu SATA lub trybu rozruchowego wymaga ponownej instalacji systemu operacyjnego |
Objaw 2: Menedżer urządzeń i zarządzanie dyskami w systemie Windows* wykrywają moduł, ale obsługiwane aplikacje Intel® Optane™ pamięci nie.
Może to być spowodowane nieprawidłowo skonfigurowanym systemem BIOS. Aplikacje Windows mogą wykrywać urządzenia, ponieważ sterownik Microsoft NVMe* został załadowany. Jeśli jednak urządzenie nie jest odpowiednio skonfigurowane (mapowane) do sterowania przez sterownik Intel® RST, oprogramowanie go nie wykryje.
Potwierdź, że remapping jest włączony dla portu PCIe-M.2 zawierającego moduł. Lokalizacja i nazwa tego ustawienia w BIOS-ie mogą się różnić. Sprawdź w instrukcji obsługi systemu odpowiednie pole dla Twojego systemu.
Jeśli ustawienia były poprawne i problem nie został rozwiązany, sprawdź następujące ustawienia w systemie BIOS:
- Tryb SATA to wybór opcji obsługującej pamięć Intel® Optane™, a nie AHCI.
- UEFI jest zaznaczona jako opcja rozruchu urządzeń pamięci masowej, csm jest wyłączony.
Uwaga | Zmiana trybu SATA lub trybu rozruchowego wymaga ponownej instalacji systemu operacyjnego |