Identyfikator artykułu: 000025536 Typ materiałów: Rozwiązywanie problemów Ostatnia zmiana: 12-07-2021

Intel® NUC losowo się zawiesi, wyłącza lub pobiera niebieski ekran (BSOD)

Środowisko

BUILT IN - ARTICLE INTRO SECOND COMPONENT
Podsumowanie

Etapy rozwiązywania problemów dla komputerów NUC, które losowo wyłączają lub zamrażają.

Opis
  • System wyłącza się lub blokował
  • Mogą wystąpić niebieskie błędy ekranu (BSOD)
  • Może się zdarzyć:
    • podczas rozruchu
    • gdy system jest wł. i w trybie uśpienia
    • gdy aplikacje oprogramowania lub przeglądarki internetowe są otwarte
    • podczas grania w gry
Rozwiazanie

Zalecenia dotyczące rozwiązywania problemów:
 

Sprawdź zasilaczSprawdź, czy zasilacz działa. Przetestować z innym zasilaczem, jeśli jest on dostępny. Jeśli inna karta sieciowa działa, skontaktuj się z Obsługą klienta firmy Intel.
Sprawdź moduły pamięci
  • Usuń i zainstaluj ponownie moduły pamięci.
  • Jeśli zainstalowane są dwa moduły pamięci, spróbuj po jednym na raz.
  • Spróbuj przesunąć moduł pamięci z jednego gniazda na drugie.
  • Wypróbuj różne moduły pamięci, które znasz jako dobre.
Sprawdź dysk
  • Przetestuj dysk na innym systemie, jeśli jest on dostępny.
  • Spróbuj użyć innego dysku.
Sprawdź problemy termiczneSprawdź, czy urządzenie Intel® NUC wskazuje na przegrzanie.
Sprawdź ustawienie Rozruch sieciowy w BIOS-ie

Jeśli uruchamianie sieci jest włączone w BIOS-ie, może pojawić się losowe ponowne uruchomienie lub niebieskie ekrany.

  1. Naciśnij klawisz F2 podczas uruchamiania komputera, aby rozpocząć konfigurację systemu BIOS.
  2. Przejdź do zaawansowanego > uruchamiania > konfiguracji uruchamiania.
  3. Wyłącz Uruchamianie sieci - OR - włącz ostatnio urządzenia sieciowe uruchamiających.
  4. Naciśnij klawisz F10, aby zapisać ustawienia i wyjść z systemu BIOS.
Zaktualizuj BIOS, sterowniki i oprogramowanie sprzętowePobierz i zainstaluj najnowszą wersję systemu BIOS, sterowniki i oprogramowanie sprzętowe.
 
Odzyskiwanie systemu BIOSSpróbuj odzyskania systemu BIOS.
W przypadku problemów podczas rozgrywkiJeśli grasz w gry, sprawdź, czy w grze nie ma uszkodzonego pliku konfiguracji.
Dodatkowe krokiW przypadku produktów Intel® NUC dostępnych jest więcej opcji rozwiązywania problemów z rozruchem lub bez zasilania.

 

Jeśli problem nie ustąpi, skontaktuj się ® obsługą klienta firmy Intel, aby omówić podjęte przez Ciebie kroki i dalsze rozwiązywanie problemów.

Zastrzeżenie

1

Publikowanie treści i wykorzystanie zawartości tej witryny podlega Regulaminowi witryny Intel.com.

Materiały zawarte na tej stronie są tłumaczeniem z języka angielskiego, wykonanym częściowo przez człowieka, a częściowo automatycznie. Materiały te są udostępnione dla Twojej wygody i należy je traktować jedynie jako ogólne źródło informacji. Nie ma jednak gwarancji, że są one kompletne bądź poprawne. Jeśli istnieje jakakolwiek rozbieżność między wersją angielską tej strony a jej tłumaczeniem, wersja angielska jest wersją obowiązującą i ma rozstrzygające znaczenie. Wyświetl anglojęzyczną wersję tej strony.