Procedura rozwiązywania problemów z wyświetlaniem przerywanym lub wyłapywaniem ekranów.
- Ekran z zwarciem podczas korzystania z kabla VGA.
- Po włączeniu komputera ekran wyłapuje nawet przy użyciu złącza HDMI.
- Ekran laptopa pracuje, gdy jest włączony.
Spróbuj wykonać następujące próby:
- Aktualizacji sterownik karty graficznej Firmy Intel:
- W przypadku laptopa: skontaktuj się z producentem laptopa , aby zainstalować zalecane sterowniki w Twoim systemie. Jeśli to nie rozwiąże problemu, wykonaj czystą instalację sterownika karty graficznej Intel®.
- Dla komputera stacjonarnego: znajdź najświeższy sterownik dla Swojego systemu w Centrum pobierania lub uruchom narzędzie Intel® Driver and Support Assistant , aby automatycznie wykryć posiadane urządzenie i zainstalować najnowszy sterownik. W celu uzyskania dalszych informacji dotyczących aktualizacji sterownika firmy Intel zapoznaj się z następującymi artykułami: Jak zainstalować Intel® Graphics Driver w systemie Windows® 10 i Windows 11*.
- Upewnij się że system operacyjny jest aktualny:
- Kliknij przycisk Start.
- Wyszukaj aktualizację Windows.
- Kliknij Sprawdź aktualizacje i uruchom wszystkie istotne aktualizacje.
- W przypadku konfiguracji wielu monitorów sprawdź , czy problem występuje, gdy dołączony jest tylko jeden wyświetlacz.
- Wypróbuj różne monitory i kable do wyświetlania. Korzystaj z połączeń prostych bez kart wideo / kluczy sprzętowych.
- Jeśli problem dotyczy kabla VGA, użyj innego wyjścia wideo, takiego jak HDMI, VGA lub DisplayPort*, w zależności od opcji wyjściowych płyty głównej/laptopa.
- Sprawdź , czy problem z efektem szemrania występuje na ekranie konfiguracji systemu BIOS (aby uzyskać dostęp do BIOS- sprawdź producenta płyty głównej/laptopa).
- Jeśli problem pojawi się na ekranie konfiguracji systemu BIOS, może to być problem z procesorem. Spróbuj korzystanie z procesora w innym znanym, działającym i kompatybilnym systemie (dotyczy wyłącznie procesorów pudełkowanych Intel®). Jeśli problem nie ustąpi, Kontakt Pomoc techniczna firmy Intel.
- Jeśli posiadasz laptopa, a problem jest wyświetlany na BIOS-ie, skontaktuj się z producentem laptopa.
- W przypadku laptopów: Wyłączyć Tthe Panel Self Refresh ustawienie w Centrum sterowania grafiką Intel wykonując czynności opisane w Jak włączyć i wyłączyć funkcja Panel Self Refresh.
- W programie IGCC przejdź do opcji Wyświetlacze i obniż rozdzielczość, a następnie wyłącz kolejną konfigurację.
- Zmień częstotliwość odświeżania na niższe ustawienie.
- Postaw system na pełną moc.
- Wyłączyć Menedżer okien do komputerów stacjonarnych:
- Wejdź w menu użytkownika zasilania , klikając prawym przyciskiem myszy ikonę paska zadań windows.
- Wybierz Uruchom.
- Typu "services.msc" w oknie dialogowym Uruchom.
- Zlokalizuj menedżera sesji menedżera okien komputerów stacjonarnych.
- Kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz Stop.
- Prawym przyciskiem myszy kliknij Menedżer sesji menedżera okien komputerów stacjonarnych .
- Wybierz Właściwości.
- W zakładce Ogólne zmodyfikuj typ rozruchu na Wyłączony.
- Naciśnij klawisz OK.
- Jeśli nie masz dostępu do Centrum sterowania grafiką Intel, możesz zmienić częstotliwość odświeżania na niższe ustawienie za pomocą Windows Advance Display Settings
- Kliknij prawym przyciskiem myszy ekran komputera stacjonarnego i wybierz ustawienia wyświetlania.
- Przewiń w dół i naciśnij klawisz Advance Display Settings
- Wybierz natywnego wbudowanego monitora (jeśli laptop)
- W sekcji Częstotliwość odświeżania Zmień częstotliwość odświeżania na niższe ustawienie.
- Wyłączyć Menedżer okien do komputerów stacjonarnych:
- Wejdź w menu użytkownika zasilania , klikając prawym przyciskiem myszy ikonę paska zadań windows.
- Wybierz Uruchom.
- Typu "services.msc" w oknie dialogowym Uruchom.
- Zlokalizuj menedżera sesji menedżera okien komputerów stacjonarnych.
- Kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz Stop.
- Prawym przyciskiem myszy kliknij Menedżer sesji menedżera okien komputerów stacjonarnych .
- Wybierz Właściwości.
- W zakładce Ogólne zmodyfikuj typ rozruchu na Wyłączony.
- Naciśnij klawisz OK.
Jeśli problem nie ustąpi, skontaktuj się z pomocą techniczną firmy Intel.