Metody rozwiązywania błędu niebieskiego ekranu WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR, gdy pojawia się w systemie Windows® 10 i Windows 8.1*.
Uzyskiwanie błędu niebieskiego ekranu w systemie Windows*: WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR.
Błąd WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR"oznacza architekturę błędów sprzętowych systemu Windows. Jeśli pojawi się błąd niebieskiego ekranu (znany również jako kod stop) z WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR, oznacza to, że wystąpił problem ze sprzętem na Twoim komputerze. Problemy mogą być związane z takimi kwestiami jak dyski twarde, procesor, zasilacz, uszkodzona lub uszkodzona pamięć (DRAM). Może się również okazać, że sterowniki urządzenia są przestarzałe lub uszkodzone. Innym powodem mogą być zmiany napięcia.
Aby to naprawić, wypróbuj poniższe wskazówki, ponieważ pierwszy lub kolejny krok może rozwiązać Twój problem.
- Uruchom ponownie system i wprowadź ustawienia systemu BIOS, ustaw ustawienia domyślne systemu BIOS i ponownie uruchom system.
- Usuń sprzęt lub sterowniki, które zostały niedawno zainstalowane, aby sprawdzić, czy są one przyczyną tego problemu.
- Jeśli nie można uruchomić z trybem normalnym, Uruchomić Windows w trybie awaryjnym.
- Sprawdź, czy w menedżerze urządzeń są jakieś błędy sterownika i zaktualizuj sterownik dla urządzeń, które wyświetlają błędy.
- Uzyskaj najnowsze aktualizacje za pomocą programu Windows Update. Przejdź do ustawień → aktualizacji i zabezpieczeń → Windows Update,a następnie wybierz Sprawdź aktualizacje. Po ukończeniu tej pracy zrestartuj swój system.
- Sprawdzić w przypadku jakichkolwiek problemów ze sprzętem.
- Spróbuj uruchomić komputer z minimalnymi ustawieniami sprzętowymi (np. jedną pamięcią DRAM, mniejszą liczbą komponentów sprzętowych w systemie).
- Test DRAM: spróbuj aplikacji Windows 10 o nazwie Windows Memory Diagnostic, aby sprawdzić problemy z pamięcią.
- Przetestuj procesor, korzystając z narzędzia do diagnostyki procesorów Intel®, które można pobrać tutaj. Więcej informacji na temat tego narzędzia można znaleźć w narzędziu do diagnostyki procesorów Intel®.
- Sprawdź zasilanie.
- Spróbuj przetestować inny sprzęt w systemie. (Na przykład jeśli dostępny jest inny, pracujący dysk twardy, użyj go zamiast niego).