Instrukcje należy wykonać, gdy urządzenie pamięci masowej nie zostanie wykryte w zestawie Intel® NUC.
- Po zainstalowaniu nowego dysku SSD 2.5" system się nie uruchamia.
- Dysk nie jest rozpoznawany w opcjach rozruchu komputera Intel® NUC.
- Błąd podczas uruchamiania: "Uruchom ponownie i wybierz właściwe urządzenie uruchamiające lub włóż nośnik rozruchowy w wybranym urządzeniu uruchamianym"
Sprawdź, czy na dysku znajduje się system operacyjny.
Dyski bez systemu operacyjnego nie mogą być wykorzystywane jako urządzenia uruchamiające.
Zaktualizuj BIOS
Sprawdź, czy najnowszy system BIOS jest zainstalowany. Aktualizacje systemu BIOS są dostępne w Centrum pobierania.
Sprawdź połączenie z dyskami
W przypadku dysków M.2: upewnij się, że dysk jest całkowicie przymocowany do gniazda M.2, a śruba jest przymocowana do stand-offu.
W przypadku dysków 2,5 cala: upewnij się, że dysk jest w pełni osadzony w koszyku dysku. Sprawdź, czy kabel dysku jest prawidłowo podłączony do złącza SATA na płycie głównej.
Sprawdź, czy system BIOS wykryje dysk.
- Naciśnij klawisz F2 podczas uruchamiania komputera, aby przejść do konfiguracji systemu BIOS.
- Przejdź do advanced > Devices > SATA (orAdvanced > Storage.)
- Sprawdź, czy dysk został wykryty i zidentyfikowany na porcie SATA lub porcie M.2.
- Naciśnij klawisz F10 , by wyjść z systemu BIOS.
Jeśli go tam nie ma po ukończeniu powyższych kroków, dysk może być wadliwy.
Sprawdź kolejność rozruchu w BIOS-ie
- Naciśnij klawisz F2 podczas uruchamiania komputera, aby przejść do konfiguracji systemu BIOS.
- Przejdź do priorytetu uruchamiania > zaawansowanego > > rozruchu (lub priorytet uruchamiania > rozruchu).
- Ustaw dysk w systemie operacyjnym jako pierwsze urządzenie w kolejności rozruchu.
- Naciśnij klawisz F10, by zapisać dane i wyjść z systemu BIOS.
Jeśli po ukończeniu wcześniejszych kroków urządzenia pamięci masowej nadal nie działają, spróbuj użyć innego urządzenia pamięci masowej. W celu uzyskania dalszej pomocy możesz również skontaktować się z działem obsługi klienta firmy Intel.