Etapy rozwiązywania problemów zorientowanych na serwery dotyczące tego, co robić, gdy dysk nie zostanie wykryty przez system
Dysk nie został wykryty lub nie ma na nim aktywności dysku diody elektroluminescencyjnej (LED)
Poniższe kroki pomogą w wyodrębnieniu tego problemu:
- Sprawdź, czy dyski są zgodne z systemem.
- Upewnij się, że dysk jest prawidłowo dołączony do portu (szczegółowe informacje o układzie płyty głównej można znaleźć w dokumencie technicznym specyfikacji produktu danej płyty głównej).
- Sprawdź, czy nie ma nic pomiędzy magistrali bazowej a złączem dysku.
- Sprawdź, czy z tylnej magistrali na drugim końcu podłączone jest odpowiednie okablowanie.
- Sprawdź, czy dysk jest wykrywany w systemie BIOS (Basic Input Output System). Prawdopodobnie nie jest wykrywany w systemie operacyjnym (OS) i potrzebuje sterownika.
- Przetestować przy pomocy innego znanego, dobrego dysku.
- Spróbujinne porty, aby wyizolować ten problem i Upewnij się to jest jeden port, a nie magistrana bazowa.
Uwaga Jeśli dysk zostanie wykryty, ale nie ma aktywności LED, prawdopodobnie wystąpił problem z rurami światła zintegrowanymi w nośniku dysku.
- Jeśli problem nie ustąpi po tych krokach, skontaktuj się z działem obsługi klienta firmy Intel w celu uzyskania dalszej pomocy.